Kiosk multimedialny FIN zdobył „Oscara Designu”

Kiosk multimedialny FIN, który w tym roku otrzymał prestiżową nagrodę Red Dot, to odpowiedź na coraz większe potrzeby rynku Digital Signage. Produkt powstał z inicjatywy firmy CITY z myślą o galeriach handlowych, centrach biurowych i przestrzeniach użyteczności publicznej. Projekt opracował Piotr Jagiełłowicz.

Ponad 15 lat temu, gdy pierwsze kioski multimedialne pojawiły się w pasażach galerii handlowych, właściciele i operatorzy obiektów stawiali przede wszystkim na ich wartość użytkową. Wybór był bardzo ograniczony, bo poszczególne modele kiosków zasadniczo różniły się tylko wielkością, kolorem i kształtem. Mało kto zwracał wówczas uwagę na ich walory estetyczne. Mało kto zastanawiał się również nad ich harmonijnym dopasowaniem do stylu i funkcji danej przestrzeni. Tego rodzaju podejście zupełnie się dziś wyczerpało.

– W ciągu minionych dziesięciu lat istotnie zmienił się nasz sposób myślenia o roli kiosków multimedialnych w przestrzeniach użyteczności publicznej. Dzisiaj kioski stały się integralną częścią obiektu, a to oznacza, że zarówno ich kształt, jak i poszczególne funkcje muszą współgrać z kompletną wizją wnętrza – mówi Rafał Zamorski, Członek Zarządu firmy CITY.

– Kiosk multimedialny FIN to produkt starannie zaprojektowany, a zarazem wykonany z materiału o najwyższych parametrach trwałości, z Krionu. Produkt wyróżnia się ergonomią, która zapewnia użytkownikom łatwość operowania ekranem dotykowym i wyszukiwania niezbędnych informacji. „Projektując kioski multimedialne nade wszystko kierujemy się zasadą ergonomii ich użytkowania. Zarówno zewnętrzna bryła kiosku, jak i poszczególne jego aplikacje powinny być zaprojektowane z myślą o docelowych użytkownikach. Proces projektowania to sztuka znajdowania wspólnego mianownika dla estetyki i użyteczności – mówi Piotr Jagiełłowicz, Główny Projektant Działu Digital w firmie CITY.

Zewnętrzna bryła produktu charakteryzuje się oryginalnym kształtem, który przypomina płetwę (stąd nazwa, ang. fin). Kiosk zwęża się u podstawy, a stopniowo poszerza się ku górze, która mieści zlicowany z obudową kiosku ekran dotykowy. Odpowiednie wyprofilowanie bryły kiosku sprawia, że od frontu produkt wydaje się cienki niczym kartka papieru. Dopiero zmiana perspektywy sprawia, że użytkownik dostrzega jego głębokość. Obudowa kiosku została wykonana z materiału typu „solid surface”, co pozwoliło zrealizować ją bez jakichkolwiek śladów łączenia elementów, widocznych śrub montażowych czy zawiasów. Zewnętrzna powierzchnia kiosku jest dzięki temu spójna i gładka, co stanowi o jej wyjątkowym walorze estetycznym.

CITY to doświadczona agencja komunikacji wizualnej, która działa na polskim i europejskim rynku od blisko 20 lat. Aktywność firmy skupia się w pięciu obszarach, które określają takie hasła jak outdoor, instore, digital, print i expo. Firma specjalizuje się w realizacji rozwiązań Digital Signage dla galerii handlowych, centrów biurowych, branży retail i przestrzeni użyteczności publicznej.

Więcej na: www.city.com.pl

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: