Wiele wymiarów rewolucji. Pokaż swoją!

Wszyscy żyjemy przyszłością, ale nigdy nie zapominajmy o przeszłości, ponieważ to ona nas ukształtowała oraz sprawiła, że jesteśmy, jacy jesteśmy – przekonują organizatorzy konkursu #CreateAsUs. W najnowszej, już 16. edycji wydarzenia, zachęcają młodych twórców do sięgnięcia pamięcią wstecz. by stworzyć coś naprawdę rewolucyjnego.

Projekt, który ponad pięć lat temu zainicjowała marka ASUS, od samego początku inspirował młode pokolenie rysowników, ilustratorów oraz artystów do szukania nowego spojrzenia na innowacyjne połączenie sztuki i technologii. Nie inaczej zapowiada się jego najnowsza odsłona pod hasłem MY (R)EVOLUTION, która wystartowała 19 października tego roku.

Dopiero spojrzenie w przeszłość pozwala nam dostrzec jak wielką przemianę przeszły nie tylko nasze życie i twórczość, ale również technologia i otaczający nas świat. Zachętą do zobrazowania tej drogi są dwie kategorie konkursu: (R)ewolucja Technologiczna, w ramach której twórcy zreinterpretują swoje stare projekty, oraz (R)ewolucja Życia zapraszająca do stworzenia własnej interpretacji rewolucji technologicznej, która zaszła w życiu każdego z nas.

Dwie kategorie to również dwie nagrody – na zwycięzców czekają laptopy ASUS Zenbook Pro 14 Duo OLED oraz ASUS Vivobook Pro 15 Duo OLED.
konkursu #CreateAsUs
Aleksandra Dobrzyńska

Platforma dialogu i inspiracji

W nawiązaniu do hasła przewodniego najnowszej odsłony projektu, rewolucję przeszła również platforma konkursu, która występuje teraz w nowej, odświeżonej odsłonie. Nowością jest także współpraca #CreateAsUs z newonce.net, której efekty usłyszymy w słynnej audycji „Bolesne Poranki”. W listopadzie natomiast pojawi się podcast, przygotowany wspólnie ze Strefą Psyche Uniwersytetu SWPS. To nie koniec! W grudniu na kultowych Targach Plakatu odwiedzający będą mogli podziwiać zwycięskie prace tej edycji projektu

Bez zmian pozostaje natomiast mnogość warsztatów, spotkania z Ambasadorami oraz wsparcie mentorskie i technologiczne towarzyszące każdej kolejnej edycji #CreateAsUs. Tym razem merytoryczne wsparcie zapewni uczestnikom nowe, powiększone grono Ambasadorów w składzie:

  • Mateusz Machalski – zajmujący się na co dzień projektowaniem identyfikacji wizualnych oraz krojów pisma. Autor m.in. identyfikacji wizualnej Nagrody Solidarności im. Lecha Wałęsy.
  • Renata Krawczyk – ilustratorka i projektantka graficzna. Tworzy drobiazgowe ilustracje z pogranicza bajki i realizmu magicznego. Inspiracje czerpie z natury i otaczającej rzeczywistości.
  • Łukasz „CzugA” Maczuga – customer i cyfrowy artysta zajmujący się grafiką od ponad 16 lat. Na co dzień personalizuje buty, ciuchy, myszki, klawiatury, fotele gamingowe czy komputery a cały proces tworzenia prezentuje na swoich kanałach na YouTube i TikTok’u.
  • Sebastian Najdek – ilustrator-samouk, stacjonujący w Poznaniu. W jego twórczości można wyłapać sporo wpływów japońskich, inspiracji grami retro i przede wszystkim dużo piesków. W przeszłości miał przyjemność współpracować z klientami takimi jak Dr. Martens, Puma, Relab czy portal RatujemyZwierzaki.pl
  • Aleksandra Dobrzyńska – ilustratorka i graficzka znana w mediach społecznościowych jako Aleksandriusz. Absolwentka grafiki na UAPie. Pracowała dla marek takich jak Puma, Facebook, Parfois czy Monzo. W swoich pracach szczególną uwagę poświęca kolorom i ich połączeniom, nieprzerwanie poszukując nowych relacji.
  • Natalia Kubica – graficzka i ilustratorka, pochodzącą z Beskidów a tworzącą na Śląsku. Realizuje zlecenia dla klientów z Polski i zagranicy, głównie dla branży komercyjnej, ale nie tylko. Jest uzależniona od kolorów i detalu, a jej projekty i ilustracje są pełne ich eksplozji.
  • Alicja Zakrzewska – absolwentka grafiki na Uniwersytecie SWPS. Mieszka i tworzy we Wrocławiu. Specjalizuje się w modyfikacjach graficznych, identyfikacjach wizualnych, oprawach graficznych dla branży muzycznej i wydarzeń kulturalnych oraz projektowaniem wzorów wykorzystywanych w tekstyliach.

konkursu #CreateAsUs

Zgłoszone prace oceni natomiast jury, w którego skład wejdą osoby od lat zawodowo związane z projektowaniem, nowymi technologiami, designem oraz szeroko rozumianą komunikacją wizualną, które współpracują z największymi polskimi oraz światowymi brandami: Adam Żelazko – Brand Development Manager w ASUS Polska, wspomniany już Mateusz Machalski oraz Mateusz Antczak – badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 20.11.2022 o godz. 23:59

Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na www.createasus.pl.  

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: