Rewolucja? Gucci rezygnuje z pokazów. „Nasze lekkomyślne działania spaliły dom, w którym mieszkamy”

Pogrążenie świata w pandemii stało się pretekstem do rozważań nad nowymi strategiami biznesowymi również w świecie luksusu. Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, ogłosił właśnie, że włoska marka odchodzi od tradycyjnej sezonowości i będzie tworzyć wyłącznie dwie kolekcje w ciągu roku (dotąd było ich nawet pięć, sześć). Pytanie jednak czy słynna marka rezygnuje z pokazów i ogranicza liczbę wprowadzanych nowości dla oszczędności, dobrego PRu czy z przekonania. Czy jej drogą podążą inne słynne domy mody?

Alessandro Michele już od dłuższego czasu nie ukrywał, że martwi go marnotrawstwo wywołane nadprodukcją,dzieląc się swoimi przemyśleniami na Instagramie marki Gucci. – Jest to akt fundamentalny, odważny, ale konieczny, mający na celu zbudowanie nowego wszechświata twórczego – przekonuje teraz, ogłaszając decyzję o zmianach we włoskim domu mody.

– Dwa pokazy rocznie to więcej niż wystarczająco, aby dać sobie i całej modowej machnie czas na stworzenie czegoś kreatywnego – ogłosił Michele podczas wirtualnej konferencji prasowej. Dodał, że to właśnie aktualna sytuacja na świecie skłoniła go do przemyślenia znaczenia podejmowanych przez niego decyzji i do zmian w funkcjonowaniu marki.

Wyraził również nadzieję, że inni projektanci podzielą jego potrzebę zmiany tempa i podejścia do mody. – Zrozumieliśmy, że posunęliśmy się za daleko – pisze Alessandro Michele. – Nasze lekkomyślne działania spaliły dom, w którym mieszkamy. Uzurpowaliśmy sobie naturę, zdominowaliśmy ją i zraniliśmy. Nasza historia jest pełna kryzysów, które niczego nas nie nauczyły.

Oznacza to, że najnowszej kolekcji Gucci nie zobaczymy podczas wrześniowego Milan Fashion Week. Pokazy marki odbywały się będą od tej chwili nieregularnie, tylko dwa razy w roku, „na własnych warunkach”.

Deklaracja pojawiła się w czasie, gdy tygodnie mody, w odpowiedzi na pandemię koronawirusa, zaczynają przechodzić na cyfrowe formaty. Obejmuje to zarówno London Fashion Week, który odbędzie się online w dniach 12–14 czerwca, jak i Milan Fashion Week, planowany na 14–17 lipca. Również tydzień mody haute couture w Paryżu zaplanowano w internecie w terminie 6-8 lipca, a paryski tydzień mody męskiej od 9 do 13 lipca.

Powiązane artykuły:

Patagonia nie chce już rosnąć. Jej szef Ryan Gellert: – Klienci powinni nam odsprzedawać nasze produkty

Szczery Ryan Gellert

| 1 lutego 2021

Szef marki Patagonia tłumaczy jak wyhamować rozwój... rozpieszczonej firmy

Luty 2021. Te wydarzenia warto mieć na oku

Czas na zwiedzanie

Warszawa | 30 stycznia 2021

Prezentujemy najciekawsze wydarzenia, które odbędą się w lutym 2021 roku

O tym najczęściej czytaliście w 2020 roku!

Czas podsumowań

Warszawa | 30 grudnia 2020

Oto najpopularniejsze teksty 2020 na portalu „Design Alive"

Targi wciąż niepewne. Niemcy zmieniają kalendarz 2021. Co z Mediolanem?

Przetasowania

Frankfurt nad Menem | 22 września 2020

Messe Frankfurt zmienia harmonogram targowy wiosny 2021

Prof. Marcin Matczak: – Dziś ratunek znowu jest w rozumie

Pandemia autorytetów

Warszawa | 11 sierpnia 2020

– Dziś ratunek znowu jest w rozumie – mówi prof. Marcin Matczak