Hvyt. Prawdziwa radość urządzania

Hvyt powstał z miłości do designu i dodatków. Tę miłość bardzo szybko podzielili również klienci marki, odnajdując w jej ofercie możliwość prawdziwego dopieszczenia swoich wnętrz. Skąd pomysł, by zająć się akurat taką dziedziną projektowania? Rozmawiamy z Martą Wontorczyk, założycielką marki.

  Marka narodziła się w mojej głowie w okolicach 2018 roku. Zauważyłam, że na rynku brakuje ciekawych uchwytów, a jeśli są, to są bardzo drogie. Rozwiązaniem tego problemu miała być marka, która zaoferuje ciekawe wzornictwo, a przy tym odpowiednią jakość wykonania i cenę. Od zawsze interesowałam się wzornictwem i architekturą, i chociaż studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie totalnie się z tym nie pokrywają, to jednak pozwoliły mi się nie bać zrealizowania własnego marzenia. Zapewniły też niezbędne do prowadzenia własnej firmy zaplecze techniczne – wspomina Wontorczyk.

Początki były bardzo trudne. Mimo że powstała koncepcja, zamysł, plan, a następnie logo i identyfikacja, wszystko to musiało poczekać na odpowiedni moment ze względu na moje problemy zdrowotne. Marka wystartowała więc z rocznym opóźnieniem, chociaż gotowa identyfikacja cały czas czekała w szufladzie i byliśmy już po pierwszych spotkaniach z fotografem. Okazało się jednak, że warto było czekać.

Jakie były te pierwsze miesiące po wystartowaniu?

Bardzo dynamiczne. Rynek przyjął nas entuzjastycznie, a produkty podobały się kupującym. Po klientach indywidualnych przyszli projektanci, którzy również chcieli zastosować nasze produkty w swoich realizacjach, uzupełnić nimi swoje ekspozycje. Jednocześnie od początku konsekwentnie budujemy społeczność na naszych social mediach, która służy wzajemnej inspiracji. Pokazujemy realizacje od klientów, oni również nas oznaczają. Dzięki temu osoby, które urządzają się i nie mają sprecyzowanej wizji, mogą coś podpatrzeć.

Czy macie jakiś konkretny profil klienta, do którego chcecie dotrzeć?

Marka skierowana jest do osób, które urządzają swoje mieszkania/domy i zależy im na dobrym designie, atrakcyjnej cenie i funkcjonalności. Warto tutaj podkreślić, że nie zawsze jest to urządzanie się od podstaw. Produkty Hvyt potrafią niesamowicie odmienić nasze „stare” meble.  Czasem drobna zmiana w postaci wymiany uchwytów, zmienia wygląd całego pomieszczenia i wprowadza nowy klimat. Jednocześnie współpracujemy z projektantami i wyposażamy ich w odpowiednie narzędzia, które ułatwiają im pracę np. rysunki techniczne, próbki ekspozycyjne. Obecnie trwają również prace nad modelami 3D, ponieważ wiemy, jak dużym potrafią być wsparciem.

Jak wygląda proces produkcji?

Proces wprowadzenia nowego wzoru zawsze rozpoczyna się od analizy obecnych trendów, kolorów, wnętrz. Pilnie obserwujemy to, co dzieje się na rynku projektowym, zarówno polskim jak i zagranicznym. Przyglądamy się Skandynawii, ale również projektom australijskim, które zajmują szczególne miejsce w naszym sercu. Po zebraniu informacji, chociaż nie można powiedzieć, że jest to proces, który się kończy – raczej, który trwa nieustanie, decydujemy o nowych modelach. Ważne z naszego punktu widzenia jest kształt, wielkość, materiał, z którego wykonany jest produkt, staranność wykończenia oraz kolorystyka. Następnie rozpoczynamy pracę z fabryką. Tworzymy matrycę, testujemy pierwsze wzory, kolory, po pozytywnej weryfikacji następuje produkcja, zdjęcia, materiały reklamowe i dopiero na samym końcu towar ląduje u nas na magazynie.

hvyt

A skąd pomysł na akurat taką nazwę?

Nazwa Hvyt powstała jako alternatywny zapis słowa: chwyt, które określa główną funkcję naszych produktów. Gałki, uchwyty, wieszaki to właśnie takie chwytaki. A że staramy się, żeby nasze uchwyty były nie tylko piękne, ale również funkcjonalne, to nazwa firmy nawiązuje do ich zastosowania.

Jakie są największe wyzwania, przed jakimi stoi marka?

Dużym wyzwaniem jest organizacja całego łańcucha dostaw oraz utrzymanie odpowiedniego zapasu na magazynie ze względu na panującą pandemię Covid-19. Nie można jednak zapomnieć, że największym wyzwaniem nie tylko dzisiaj, ale pewnie jutro i pojutrze jest wprowadzanie nowych wzorów, które będą ciekawe dla kupujących i zgodne z panującymi trendami.

 

Jakie są w takim razie plany na kolejne miesiące?

W najbliższym czasie planujemy wprowadzenie kilku nowych wzorów do naszej oferty. Ich nazwa jak również styl pasuje idealnie do loftowych wnętrz. Pracujemy nad biblioteką plików 3D oraz innymi materiałami reklamowymi dla projektantów. Przy tym wszystkim nadal chcemy zapewniać wysoką obsługę kupującego, ponieważ jest to aspekt, do które przywiązujemy największą wagę. Nic nie sprawia nam większej radości i satysfakcji z tego co robimy niż podziękowania od klientów, dzielenie się zdjęciami z realizacji i ich zadowolenie.

Marta Wontorczyk i jej Hvyt

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiowała na Uniwersytecie Kolońskim i na Ming Chuan University in Taipei. Prywatnie mieszkanka Krakowa, miłośniczka designu i architektury oraz kotów syberyjskich. Od 2018 roku swoją miłość do designu i dodatków przekłada na markę Hvyt w ramach której tworzy gałki i uchwyty meblowe, jakie trudno spotkac gdziekolwiek indziej.

***

Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki!  Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Jest mocno niszowo!

Jest mocno niszowo!

Poznań | 1 lipca 2022

Rozmawiamy z Cyrylem Zakrzewskim, którego meble podbiły targi w Mediolanie