22 mln euro dla polskiej marki meblowej Tylko

Działająca na globalnym rynku polska spółka meblowa Tylko pozyskała od inwestorów 22 mln euro finansowania! W roku pandemii firma zwiększyła sprzedaż o 132 proc. obsługując 31 tys. klientów, którzy kupili ponad 38 tys. produktów za ponad 36 mln euro.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy podzielić się z Wami wspaniałymi wiadomościami. Po dziwnym i trudnym roku 2020, pełnym nowych wyzwań, a także nowych doświadczeń i możliwości, z dumą ogłaszamy, że zebraliśmy 22 miliony euro w nowej rundzie finansowania” – poinformowała w komunikacie spółka. Fundusze zebrała o izraelskiego Pitango Growth, fińskiego Evli Growth Partners z Finlandii oraz kilku inwestorów prywatnych. W akcjonariacie marki pojawili się m.in. renomowani aniołowie biznesu, w tym Brian Walker, były CEO grupy meblarskiej Herman Miller czy dyrektor operacyjny MasterClass Mark Williamsson.

– Tylko ma wizję tektonicznej zmiany branży meblarskiej, wnosi wyjątkową technologię i chęć zrównoważonej produkcji i rozwoju. Jest wielkie nie tylko w exelach, ale również w wizji – powiedział główny partner zarządzający i współzałożyciel Pitango Venture Capital Rami Kalish.

Stratedzy Design Alive Awards

Spółka ma siedzibę w Warszawie, ale działa globalnie (zatrudnia 140 pracowników). Jest obecnie światowym liderem w segmencie meblarstwa nowej generacji a pandemia ten rozwój jeszcze przyspieszyła. W czasach, gdy nasze domy zamieniły się w biura, a konsumenci zaczęli jeszcze bardziej zwracać uwagę na design, wygodę i jakość mebli, sprzedaż produktów Tylko drastycznie przyspieszyła. W 2020 roku spółka zwiększyła sprzedaż o 132 proc. obsługując 31 tys. klientów, którzy kupili ponad 38 tys. produktów za ponad 36 mln euro.

Tylko to Stratedzy 2015 w czwartej edycji konkursu Design Alive Awards. Tytuł otrzymali za podjęcie ryzyka bycia pierwszym i  za odważny krok w przyszłość, przy tworzeniu  awangardowej marki wyposażenia wnętrz.

Na czele spółki stoi czterech współzałożycieli: Jacek Majewski, Hanna Kokczyńska, Mikołaj Molenda i Benjamin Kuna (historię ich sukcesu opisujemy w magazynie, który można kupić tutaj). Każdy projekt marki jest indywidualnie, cyfrowo i automatycznie dopasowywany do wymagań klienta. Ponadto firma sprzedaje swoje produkty bezpośrednio do zamawiających, z pominięciem pośredników. 

Letni numer „Design Alive”. O młodym pokoleniu twórców

Meble Tylko – meble, które się „przymierza” 

Wyjątkowość marki polega na wykorzystaniu aplikacji z rozszerzoną rzeczywistością za pomocą której wybiera się i „przymierza” meble do wnętrza. Z poziomu aplikacji firma zleca również produkcję partnerom z Polski. Najwięcej mebli firma sprzedaje w Niemczech, Francji a także Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jest obecna w sumie w 28 krajach Europy.

Polska spółka od lat z powodzeniem pozyskuje fundusze od globalnych inwestorów. W 2019 roku w markę zainwestował 3,9 mln dolarów (ok. 15 mln zł) polsko-izraelski fundusz TDJ Pitango Ventures. W 2014 roku firma pozyskała ok. 1,5 mln dolarów od berlińskiego funduszu Paua Ventures i kilku aniołów biznesu, w tym znanego projektanta Yvesa Béhara. W 2016 roku zdobyła ok. 3 mln euro od Paua Ventures, funduszu niemieckiego wydawnictwa Gruner+Jahr oraz polskich: Experior Venture Fund i Daftcode Ventures.

„Od momentu założenia w 2015 roku firmy technologicznej oferującej wysokiej jakości i w pełni konfigurowalne meble, nasza determinacja, aby stale wprowadzać innowacje, pozostaje wciąż bardzo silna. Choć technologia zorientowana na użytkownika nadal jest naszym celem, to przyjazny dla ludzi projekt wciąż stanowi podstawę etosu marki” – czytamy w komunikacie spółki.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Tylko: a success story

Tylko: a success story

Warszawa | 1 października 2021

Tylko. The people who created a completely new category in the interior design