Transfery do Tylko. Do startupu dołączyli znani menedżerowie

Polski startup Tylko nie zwalnia. Zatrudnienie José Villamila, do niedawna globalnego Head of Sales w IKEA, Jakuba Eichelbergera, dotychczas zajmującego stanowisko wicedyrektora zarządzającego w agencji  reklamowej DDB Warszawa i Ruth Wassermann, wcześniej Design Director w MADE.com, to efekt dynamicznego rozwoju marki, która w ostatnich latach szturmem podbija globalny rynek meblowy.

Po tym jak wiosną 2021 roku zakończona runda inwestycyjna przyniosła Tylko zawrotne 22 mln euro finansowania na kolejne działania, marka podjęła dalsze kroki w drodze do ekspansji i rozwoju międzynarodowego. Wesprą ją w tym Villamil, Eichelberger i Wassermann, którzy pokierują trzema kluczowymi dla rozwoju marki działami: Brand, Product i Growth.

Z IKEA do Tylko

José Villamil będzie Chief Growth Officer w Tylko. Wcześniej pełniący funkcję globalnego Head of Sales w IKEA Retail, José posiada rozległe doświadczenie na wysokich stanowiskach biznesowych i strategicznych. Przed podjęciem pracy w IKEA zajmował różne stanowiska kierownicze w firmie Decathlon, zarówno w Hiszpanii, jak i w Polsce. W trakcie kariery zawodowej wykazał się umiejętnością budowania, prowadzenia i rozwijania dużych zespołów międzynarodowych w branżach o silnej konkurencji. W Tylko José Villamil będzie odpowiadał za dział Growth i prowadził firmę w kierunku ekspansji międzynarodowej.

– Jestem przekonany, że w Tylko mamy wszystko, czego potrzeba do ponadprzeciętnego rozwoju. Jestem ogromnie podekscytowany, że dołączam do marki cieszącej się tak wielkim uznaniem i ukierunkowanej na cele – stwierdził José Villamil.

Zespół ekspertów Tylko

Wyjątkowe doświadczenie

Jakub Eichelberger został Head of Brand Marketing Tylko. Wcześniej przepracował 13 lat w warszawskim biurze wielokrotnie nagradzanej agencji DDB. Jest urodzonym strategiem o udokumentowanym doświadczeniu w pracy z globalnymi markami, takimi jak Huawei CEE, T-Mobile, Volkswagen i Porsche. W trakcie swojej kariery zawodowej miał znaczący wpływ na działalność DDB jako członek zarządu i wicedyrektor zarządzający. W Tylko będzie odpowiadał za opracowywanie i realizację strategii marki i kampanii kreatywnych oraz za promowanie rozwoju i ekspansji marki.

– Klienci uwielbiają Tylko ze względu na jakość, wyjątkowe doświadczenie i harmonijne wzornictwo. Jest to doskonały fundament do budowania silnej, nowoczesnej marki dzięki nowym pomysłom i narzędziom marketingowym. Głęboko wierzę w Tylko jako znaną, kultową markę dla ludzi: podziwianą, współtworzoną i współdzieloną przez naszych klientów – mówi Jakub Eichelberger.

Ogrom możliwości

Ruth Wassermann będzie Consultant Product Strategist w Tylko. Pracując wcześniej na stanowisku Design Director w spółce giełdowej MADE.com i członkini zarządu ercol, posiada 20 lat doświadczenia w kierowaniu strategią designu i zapewnianiu rozwoju poprzez inspirujące produkty. Może poszczycić się szczególną umiejętnością łączenia kreatywności i intuicji z twardymi danymi, dzięki czemu zapewniła sobie liczne nagrody za swoje projekty. Została wyróżniona również w zestawieniu 100 liderów opinii serwisu Creative Pool w 2021 r. W Tylko Ruth wspierać będzie rozwój portfolio oraz ogólną strategię dotyczącą produktu Tylko – zarówno w zakresie technologii, jak i oferty fizycznej.

– Jestem zachwycona ofertą Tylko odkąd odkryłam markę podczas jej debiutu na London Design Week w 2015 r. Widzę ogrom możliwości wzbogacenia dotychczasowej genialnej oferty firmy o nowe produkty, aby budować sukces marki w przyszłości – mówi Ruth Wassermann.

Pandemia tylko pomogła

Spółka ma siedzibę w Warszawie, ale działa globalnie (zatrudnia ok. 150 pracowników). Jest obecnie światowym liderem w segmencie meblarstwa nowej generacji a pandemia ten rozwój jeszcze przyspieszyła. W czasach, gdy nasze domy zamieniły się w biura, a konsumenci zaczęli jeszcze bardziej zwracać uwagę na design, wygodę i jakość mebli, sprzedaż produktów Tylko drastycznie przyspieszyła. W 2020 roku spółka zwiększyła sprzedaż o 132 proc. obsługując 31 tys. klientów, którzy kupili ponad 38 tys. produktów za ponad 36 mln euro.

Wyjątkowość marki polega na wykorzystaniu aplikacji z rozszerzoną rzeczywistością za pomocą której wybiera się i „przymierza” meble do wnętrza. Z poziomu aplikacji firma zleca również produkcję partnerom z Polski. Najwięcej mebli firma sprzedaje w Niemczech, Francji a także Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jest obecna w sumie w 28 krajach Europy.

– Jesteśmy podekscytowani i wdzięczni, że będziemy kształtować naszą przyszłą strategię marki i designu wraz z Jakubem, José i Ruth. Trojgiem niezwykle poważanych specjalistów i doświadczonych liderów w sektorze designu i branży lifestyle. Razem będziemy nieprzerwanie doskonalić doświadczenie klienta i nieustannie podważać status quo branży meblowej, realizując tym misję przyjętą 6 lat temu, kiedy zakładaliśmy Tylko – mówi Jacek Majewski, współzałożyciel i współprezes Tylko.

***
Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki!  Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Tylko: a success story

Tylko: a success story

Warszawa | 1 października 2021

Tylko. The people who created a completely new category in the interior design