POLISH JOB NA MILAN DESIGN WEEK [ZDJĘCIA]

WOJCIECH TRZCIONKA

MEDIOLAN 20.3.2014

DESIGN WYDARZENIA

Wystawa "Polish Job" ma przybliżyć międzynarodowej publiczności współczesne polskie wzornictwo oparte na lokalnej tradycji, pełne szacunku dla przeszłości, a jednocześnie odważnie spoglądające w przyszłość i innowacyjne rozwiązania. Zobaczymy ją w dniach 8-13 kwietnia w Mediolanie.
"Polish Job" to pierwsza przekrojowa wystawa polskiego wzornictwa podczas tygodnia designu w  Mediolanie w całości zorganizowana i sfinansowana przez Instytut Adama Mickiewicza. Pokazana zostanie w dzielicy Ventura Lambrate, która podczas słynnego tygodnia designu uchodzi za miejsce najbardziej awangardowe, gdzie co roku bije największe źródło trendów. Zobaczymy ponad 20 polskich projektów wyselekcjonowanych przez organizatorów Łódź Design Festival i Magdę Kochanowską.

Obiekty pokazane na wystawie reprezentują trzy uzupełniające się nurty. Pierwszym z nich jest lokalność - obejmuje zbiór projektów wyrastających z lokalnych tradycji określanych przez dostępne materiały, takie jak np. len, drewno, węgiel oraz techniki i formy. Do nurtu nostalgia wybrane zostały przedmioty w błyskotliwy sposób nawiązujące do socrealizmu i poddające wybrane elementy kultury tamtej epoki intelektualnemu przetworzeniu prowadząc inteligentny dialog z przeszłością. Innowacja z kolei prezentuje rozwiązania, które podążają za nowoczesnymi technologiami i światowymi trendami.  Jak mówią kuratorzy, dwa pierwsze nurty pomagają uchwycić specyfikę polskiego projektowania, pokazują jego odrębność poprzez sięgnięcie do przeszłości. Trzeci zaś wpisuje polskie projektowanie w międzynarodowy kontekst  innowacji i nowych możliwości technologicznych - odsłania fascynujący obszar eksploracji, w której polscy twórcy dotykają tych samych problemów i mówią tym samym językiem co najlepsi projektanci na świecie.

Partnerem relacji "Design Alive" z Milan Design Week 2014 jest culture.pl, organizator wystawy "Polish Job".
baner


Koncepcja wystawy została wyłoniona przez międzynarodowe jury w konkursie zorganizowanym w styczniu br. przez Instytut Adama Mickiewicza. Zakrojona na szeroką, ogólnoświatową skalę promocja polskiego wzornictwa to jeden z priorytetów operacyjnych Instytutu Adama Mickiewicza. Kluczem do sukcesu jest owocna współpraca z renomowanymi partnerami, takimi jak: Salone Internazionale del Mobile (Mediolan), Maison&Objet (Paryż), Paris Design Week, DW! Sao Paulo Design Weekend, Inno Design Tech Expo (Hongkong), Business of Design Week (Hongkong), Istanbul Design Week, International Furniture Fair Singapore, Design Trade (Kopenhaga), London Design Festival, International Contemporary Furniture Fair (Nowy Jork), "Blueprint Magazine", "Icon Magazine", deezen.com oraz "Wallpaper".

PLAKTY_corecta4

Organizator:
www.culture.pl
Kuratorzy:
Łódź Design Festival, www.lodzdesign.com
Magda Kochanowska, www.magdakochanowska.pl
Projekt architektoniczny:
Architekci Łosiak Siwiak, www.losiaksiwiak.pl
Partner aranżacji: Zięta Prozessdesign, www.zieta.pl
Miejsce wystawy:
Undai 8, Ventura Lambrate, Via Ventura 6, 20134 Mediolan
Godziny otwarcia:
8-12 kwietnia godz. 10.00‒20.00, 13 kwietnia godz. 10.00‒18.00
Wernisaż:
9 kwietnia w godz. 20.00-22.00

Kolekcja Porcelany Blue Line, projekt: Modus Design (Marek Cecuła, Dagmara Rogers), producent: Polskie Fabryki Porcelany "Ćmielów" i "Chodzież" S.A.

Fotel Clapp, projektant: Piotr Kuchciński, producent: NOTI.

Florabox, projekt: Halina Kamińska, producent: Florabo.

Zegarek FSO M20.02, projekt: Adam Tomaszewski, producent: Xicorr.

Projekty grafik, różni projektanci, producent: Pan tu nie stał.

Rower ROMET WIGRY 7, projekt: Zespół Romet, producent: Arkus & Romet Group Sp. z o.o.