Mediolan 2021 Supersalone. Początek targowej rewolucji

Brzmi trochę zrozumiale, ale Włosi twierdzą, że nazwa komponuje się idealnie. „Supersalone” – pod takim hasłem odbędzie się sztandarowy ewent 59. edycji Salone Internazionale del Mobile. Największe na świecie targi designu i wyposażenia wnętrz mają być inne, świeże, po prostu super! Czy taki faktycznie będzie Mediolan 2021, przekonamy się w dniach 5-10 września.

Wrześniowy „Mediolan 2021” będzie pierwszym europejskim branżowym wydarzeniem od wiosny 2019 roku, kiedy świat dotknęła pandemia koronawirusa i wszystkie imprezy zostały wstrzymane na długie miesiące. W tym terminie (zazwyczaj organizowane są w maju) odbędą się po raz pierwszy i mają być wydarzeniem niezwykłym pod każdym względem.

„Supersalone” pod przewodnictwem nowej prezes Marii Porro oraz kuratelą Stefano Boeri mają być wydarzeniem odpowiadającym nowej rzeczywistości, odchodzącym od typowej koncepcji targów. Organizatorzy zapowiadają transformację wydarzenia i jego radykalną zmianę pod kątem wizualnym, komunikacyjnym i marketingowym.

Edycja zorientowana na konsumenta

„Postpandemiczny Mediolan 2021” będzie skierowany do szerokiej publiczności i ma tętnić od wydarzeń towarzyszących, jak centrum stolicy Laombardii, w erze „przedcovidowej”.

 „Supersalone” ma się stać bardziej popularnym wydarzeniem, niż klasycznym spotkaniem dedykowanym sprzedawcom i architektom. Jak powiedział kurator Stefano Boeri, koncepcja ewentu opiera się w tym roku na trzech filarach: brak typowych stoisk, zakupy e-commerce i otwarcie na publiczność.

Na terenach targowych powstaną nowe, przyjazne przestrzenie wypoczynkowe dla odwiedzających oraz miejsca, gdzie będzie można prowadzić rozmowy biznesowe. Bardzo zmienią się też same stoiska i wystawy.

Mediolan 2021. Stoiska wielokrotnego użytku

Branża od lat zwracała uwagę na ogromne marnotrastwo przy budowie targowych stoisk, które po kilku dniach w całości wędrowały na wysypisko. W tym roku mają je zastąpić zabudowy przygotowane przez organizatorów, stworzone w systemie do wielokrotnego użytku, które firmy będą mogły wynajmować, a potem wykorzystać znowu za rok.

Stoiska będą też mniejsze, bardziej przechodnie, a ekspozycje umieszczone zostaną w większości na… ścianach.

iSaloni stworzyło ponadto cyfrową platformę wspierającą targi, gdzie osoby, które nie będą mogły dotrzeć do Mediolanu, na żywo obejrzą premiery, wywiady i prezentacje. Za pośrednictwem strony będzie też można zawierać kontakty biznesowe, a nawet zamawiać produkty.

Bilety na „Mediolan 2021” mają być dostępne dla wszystkich, ale nie wiadomo, czy nie zmieni się to przed samym wydarzeniem, więc warto śledzić stronę, gdzie pojawiają się komunikaty odnośnie aktualnych obostrzeń oraz stronę wstęp/bilety

Co na mieście?

W dniach 5-10 września tętnić życiem mają nie tylko tereny targowe, ale i centrum miasta w ramach Milan Design Week.

Mediolan odwiedzi w tym terminie zapewne dużo mniej gości, niż zazwyczaj (było ich średnio 700-800 tys.), więc i tzw. FuoriSalone 2021 będzie czymś zupełnie innym od tego, do czego byliśmy przyzwyczajeni dotąd: centrum miasta będzie mniej zatłoczone, mniej międzynarodowe, ze znacznie mniejszą liczbą wydarzeń. Ma się jednak mimo wszystko dziać sporo.

Więcej informacji o tym,  co dokładnie wydarzy się „na mieście” podczas Milan Design Week 2021 przeczytacie tutaj:

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Mediolan Zmartwychwstanie

Mediolan Zmartwychwstanie

Mediolan | 13 września 2021

Pierwsze takie targi w historii. Kompletnie odmienione. Po 30 miesiącach przerwy