NADCHODZI REWOLUCJA

PROMOCJA

WARSZAWA 14.3.2014

DESIGN RZECZY

Grohe jako pierwszy europejski producent armatury łazienkowej oferuje technologię  BIM dla architektów, inżynierów oraz dla całego przemysłu budowlanego.
Przyszłość należy do BIM (Building Information Modeling), czyli procesu twórczego generowania i wykorzystywania danych o projekcie. Jest to  wirtualne planowanie inwestycji, które zrewolucjonizowało globalny przemysł budowlany. BIM obejmuje cały proces tworzenia projektu, od planowania po eksploatację.

BIM oferuje nową, szybszą i lepszą możliwość modelowania informacji o inwestycjach, planowanie oparte na programowaniu, realizację i zarządzanie projektami budowlanymi. Celem BIM jest zautomatyzowanie procesu realizacji inwestycji. Firma Grohe, będąc wiodącą marką, produkującą armaturę, jest zobowiązana do nadążania za wszelkimi innowacjami w branży budowalnej.

Jako część tego zobowiązania, producent armatury wprowadził technologię BIM dla swoich 100 najlepszych produktów, które cieszą się największym uznaniem planistów, architektów i projektantów wnętrz. Usługa będzie także dostępna na życzenie, dla tych produktów, które nie zostały zawarte w 100 wyselekcjonowanych  produktach.

Proces BIM przechwytuje i łączy wszystkie znaczące informacje na temat budynków w  formę cyfrowej prezentacji, która jest wizualizacją modelu budynku. Jakiekolwiek zmiany dotyczące modelu, które zostały wprowadzone, automatycznie uruchamiają aktualizację dla wszystkich istotnych i odpowiadających parametrom plików dla danej inwestycji.

Wszyscy twórcy projektu mają dostęp do wspólnej i stale synchronizowanej bazy danych. To gwarantuje nieprzerwaną dostępność do najnowszych danych, co oznacza lepszą i szybszą wymianę informacji.

Oprócz zwiększania wydajności na etapie planowania i budowy, technologia BIM może również uprościć  zarządzanie i utrzymanie ukończonego budynku w całym jego cyklu życia, dając długoterminowe rozwiązania i korzyści dla właścicieli i operatorów projektów.

Architekci, planiści, inżynierzy i kontrahenci mogą korzystać z szerokiego wachlarza przeglądu, korzystając z bazy danych BIM, jeśli chodzi o określanie produktów. Wprowadzając do BIM dane o produkcie, można od razu zobaczyć, jak się on wpasowuje w całość projektu, w styl i wystrój, jakie posiada wymagania techniczne oraz jaki jest budżet przy zmianach określonych parametrów i części składowych inwestycji.

Informacje o produkcie zawsze są wartością dodaną, co stanowi przewagę w stosunku do konkurencji.

Grohe także korzysta z zalet, płynących z nowych technologii. Dostępność danych o produkcie w systemie BIM może być decydującym czynnikiem w wygraniu przetargu na projekt inwestycyjny.

Zaangażowanie w projekt na bardzo wczesnym etapie daje firmie przewagę konkurencyjną. BIM pozwala również producentowi na stałą kontrolę nad projektem oraz stałe dodawanie danych do projektu, aktualizację bazy danych o projekcie na bieżąco. Współtwórcy projektu mogą znaleźć bazę BIM na wielu portalach internetowych. Grohe udostępni swoje dane dla systemu BIM w gotowym formacie za pomocą platformy Autodesk Revit, zarówno na swojej stronie internetowej, jak i na www.bimstore.co.uk.

System BIM jest już bardzo popularnym narzędziem w USA, gdzie jest używany przez ponad 70 proc. firm budowalnych. W Europie i Azji także rośnie uznanie dla tej technologii, nie tylko ze względu na fakt, że wiele rządów jako wymóg dla projektów publicznych podaje korzystanie z BIM.

Dlatego też Grohe zauważyło te tendencje, które zdecydowanie ułatwiają tworzenie wielu projektów oraz wdrażanie ich w życie. Firma Grohe chce w ten sposób podkreślić również  swoje silne partnerstwo z sektorem budowalnym i swoją rolę jako pioniera we wdrażaniu technologii w branży sanitarnej.

Więcej informacji: www.grohe.pl/bim