Zdrowie inspirowane wodą

Czy istnieje lepsza sceneria do mówienia o życiodajnych i prozdrowotnych właściwościach wody niż miasto, które powstało na starożytnej rzymskiej kulturze? Marka Grohe fenomenalnie wykorzystała ten kontekst jak również okazję mediolańskich targów designu do zaprezentowania swojej nowej submarki: Grohe SPA, który zachęca do holistycznego doświadczania wody w łazience.

Premiera Grohe SPA odbyła się w muzeum Pinacoteca di Brera. Wchodząc na dziedziniec, odwiedzający napotykali multimedialną instalację artystyczną, której motywem przewodnim była oczwiście woda.  Przygotowana przez projektantów marki oraz zespół brand identity LIXIL Global Design, wystawa odzwierciedlała ducha muzeum i komponowała się z zajmującą centralną pozycję dziedzińca statuą Napoleona, stworzoną przez jednego z najważniejszych rzeźbiarzy okresu jego panowania – Antonio Canovę.

Niezmącona tafla monumentalnego basenu obrandowana elegancką, grafitową wstęgą Grohe SPA, optycznie powiększała przestrzeń i tworzyła swojego rodzaju iluzję, reprezentującą czystość oraz dobre samopoczucie.

W każdym z czterech narożniku dziedzińca ustawiono ogromne kubiki, które mogliśmy zwiedzić.

Magazyn Design Alive

NR 47 WIOSNA 2024

ZAMAWIAM

NR 47 WIOSNA 2024

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

DAH NR 11 JESIEŃ 2023

– Nasza multimedialna instalacja jest celebracją hasła przewodniego subbrandu, którym jest „Zdrowie dzięki wodzie”. Jednocześnie oddaje ona hołd artystycznemu dziedzictwu muzeum Pinacoteca Di Brera. Wierzymy w to, że woda jest źródłem życiowej energii. Instalacja ma za zadanie oddziałowywać na różne zmysły i dostarczyć gościom wyjątkowych przeżyć – tak jak robią to rozwiązania z portfolio Grohe SPA. Przekształcenie łazienki w domowe spa nie polega na użyciu pojedynczych produktów, a na stworzeniu holistycznych doświadczeń, które wzmacniają pozytywne oddziaływanie wody zarówno na nasze ciało, jak i umysł – wylicza Patrick Speck, Leader, LIXIL Global Design, EMENA 

Każdy z czterech imponujących kubików instalacji był dedykowany innej kategorii produktowej.

Grohe SPA_designalive 1

Grohe Icon 3D

W pierwszym znalazła się kolekcja Grohe Icon 3D, czyli produkty wykonane za pomocą technologii druku 3D z metalu redefiniują to, co jest możliwe w projektowaniu armatury, jednocześnie stawiając na zrównoważony design oraz szerokie możliwości personalizacji. Odwiedzający, obok zapoznania się z eksluzywnymi rozwiązaniami, mogli usłyszeć dźwięk druku 3D, zobaczyć cały proces na ekranach LED i poczuć zmianę temperatury, która wzrośnie wraz z rozpoczęciem symulacji.

Grohe SPA_designalive

Grohe Atrio oraz Allure Brilliant

Druga kategoria produktów to obiekty z kolekcji Grohe Atrio oraz Grohe Allure Brilliant w wydaniu Private Collection. Pozwalają one klientom wybierać spośród starannie wyselekcjonowanej gamy kolorów, materiałów, wykończeń i rodzajów uchwytów. Dodatkowo, marka nawiązała współpracę z firmą Caesarstone, globalnym pionierem w produkcji kwarcowych konglomeratów kompozytowych, żeby zapewnić jeszcze większe możliwości customizacji swoich wyrobów. Powierzchnie tworzone przez tego producenta mogą być łączone z kolekcjami armatury Grohe. Instalacja w drugim kubiku idealnie odzwierciedla to partnerstwo – czarny i biały kwarc podzielił przestrzeń na dwie części, demonstrując przy tym różne kombinacje aranżacyjne, które można uzyskać dzięki armaturze. 

Grohe SPA_designalive

Grohe Allure

Operowanie kolorem było motywem przewodnim trzeciego kubika. Dzięki modnym barwom produktów z kolekcji Grohe Allure, niezwykle proste staje się stworzenie spersonalizowanej łazienki. W dedykowanym kubiku dominowało złote światło Cool Sunrise, a goście mogli usłyszeć kojący dźwięk wody oraz poczuć jej wilgotność dzięki podwyższonej temperaturze.

Grohe SPA_designalive

Grohe Light Steam Sound Smell

W ostatnim kubiku  skupiono się na modułowych rozwiązaniach prysznicowych i wielozmysłowym doświadczeniom z efektami mgły, światła i dźwięku. Dopełnieniem był ekran LED z widokami inspirowanymi naturą.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Osobisty kod komunikacji

Osobisty kod komunikacji

Mediolan | 28 czerwca 2023

Włoska projektantka Elena Salmistraro sprawia, że obdarzamy przedmioty uczuciami