Niewidzialny Kartell

| MM

3 listopada 2011 | Rzeczy

Lekkie, przejrzyste i niemal niewidzialne – tak mówi się najczęściej o nowej kolekcji znanej marki Kartell. Kolekcję The Invisibles Light zaprojektował Tokujin Yoshioka.

Po raz pierwszy Kartell zaprezentował nową kolekcję wiosną tego roku podczas Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie. Na unikatowy zestaw składają się fotel, stolik oraz ławeczka. The Invisibles Light jest rozwinięciem zeszłorocznego projektu japońskiego twórcy, gdy zaprezentował wystawę „Invisibles” na której pojawiły się eksperymentalne projekty wykonane z tworzyw.

Lekkie, przejrzyste i niemal niewidzialne – tak mówi się najczęściej o nowej kolekcji znanej marki Kartell. Kolekcję The Invisibles Light zaprojektował Tokujin Yoshioka.

Po raz pierwszy Kartell zaprezentował nową kolekcję wiosną tego roku podczas Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie. Na unikatowy zestaw składają się fotel, stolik oraz ławeczka. The Invisibles Light jest rozwinięciem zeszłorocznego projektu japońskiego twórcy, gdy zaprezentował wystawę „Invisibles” na której pojawiły się eksperymentalne projekty wykonane z tworzyw.

Nowa kolekcja przygotowana dla Kartell jest niezwykle lekka, ponadto sprawia wrażenie niewidzialności i przejrzystości użytego materiału. To zresztą odpowiedź na potrzebę poszukiwań nowych materiałów i technologii, z których od lat słynie włoski producent.

Przedmioty są wykonane w różnych rozmiarach, wykorzystano w nich bardzo minimalistyczną formę. Poszczególne elementy kolekcji powstały z poliwęglanu. Przezroczystość materiału sprawia, że użytkownicy korzystający np. z fotela mają wrażenie jakby siedzieli w powietrzu. Podobne doznania towarzyszą korzystaniu ze stolika, gdzie znajdujące się na nim przedmioty wyglądają jakby były zawieszone w powietrzu. Sam projektant zresztą przyznaje, że jego kolekcja jest poetycka i dynamiczna, a tworzące ją przedmioty wykraczają poza standardowe pojęcie produktów.

Twórca kolekcji, Tokujin Yoshioka, jest jednym z najbardziej wziętych projektantów pochodzących z Japonii. Z marką Kartell współpracuje już od dłuższego czasu. Pracował również dla wielu innych firm, jak Moroso, Toyota, Hermes, Lexus, Peugeot, NTT czy BMW. Jego prace znajdują się w najważniejszych światowych muzeach i galeriach, w tym m.in. w Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Cztery lata temu japońska edycja czasopisma „Newsweek” umieściła go na liście 100 najbardziej wpływowych Japończyków na świecie. Od 11 lat prowadzi własne studio Tokujin Yoshioka Design.

Nowej kolekcji nie ma jeszcze w sprzedaży.

Więcej: www.kartell.it i www.tokujin.com

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Artystyczny wymiar nauki

Artystyczny wymiar nauki

Warszawa | 1 września 2023

„BMW Art Club.Przyszłość to sztuka” 2023 z polską premierą EVOLVER

Hermès udomowiony

Hermès udomowiony

Mediolan | 28 kwietnia 2023

Słynny paryski dom mody i jego kolekcja mebli i dodatków

Ikoniczny blask

Ikoniczny blask

Warszawa | 12 stycznia 2023

Futurystyczny design nowego BMW 7 podważa konwencjonalne kategorie piękna