Kartell otworzył showroom w Warszawie

W sercu Warszawy przy placu Trzech Krzyży powstał showroom kultowej marki Kartell. Znajdziemy tu wyrazisty styl i charyzmatyczną energię, z jaką od zawsze kojarzymy magiczny świat kultowego brandu.

Kartell od ponad 70. lat czerpie z postępu technologicznego: to im zawdzięczamy m.in. pierwsze całkowicie przezroczyste krzesło z tworzywa sztucznego, formy wtryskowe, spawanie laserowe i nie tylko. Kartell to pasjonująca historia rodzinnego sukcesu. 

Założona przez Giulio Castelliego w 1949 roku, marka Kartell bardzo szybko stała się uosobieniem jakości i piękna designu „Made in Italy”.

 W 1988 roku firmę przejął Claudio Luti, zięć Giulio i Anny Castelli, mający doświadczenie w modzie. To on zainicjował projekty we współpracy z projektantami i architektami, takimi jak: Philippe Starck, Ron Arad, Antonio Citterio, Ferruccio Laviani, Piero Lissoni, Patricia Urquiola, Mario Bellini, Alberto Meda i Vico Magistretti. Świeże i nowoczesne podejście do materiałów wyznaczyło nowy kierunek rozwoju i przyniosło firmie Kartell ogromną popularność.

Kartell

DNA marki Kartell

Punktem zwrotnym stał się rok 1999, kiedy po latach badań i Kartell stał się pierwszą firmą na świecie, która wykorzystała poliwęglan do produkcji elementów wyposażenia wnętrz. Tak powstało La Marie, przezroczyste krzesło o nowoczesnym, minimalistycznym designie, a następnie legendarne Louis Ghost, do dziś jeden z bestsellerów marki.

Od tego momentu przezroczyste, kolorowe meble i akcesoria stały się znakiem rozpoznawczym marki, kształtując designerskie trendy początku XXI wieku.

W DNA marki od powstania wpisana jest jakość, technologia, trwałość i dbałość o środowisko. Najwyższej jakości tworzywa, nadają się do recyklingu, także opakowania wykonywane są z materiałów z odzysku lub nadają się do powtórnego użytkowania. 

Kartell

Bestsellery i nowości od Kartell już Warszawie!

Kartell oferuje nie tylko domowe wyposażenie, takie jak: lampy, lustra i krzesła, ale także kompletne aranżacje stref mieszkalnych z dywanami, sofami, fotelami, a także oświetleniem. W nowym warszawskim salonie znajdziemy klasyczne produkty marki, ale także nowości.

Wśród nich uwagę zwraca unikalna wersja Angelo Stone, lampy Philippe’a Starcka, z rewolucyjnym układem żarówki i klosza, czy stoliki K-Top, proj. Rodolfo Dordoniego, z lakierowanymi na wysoki połysk nogami i blatami o różnych wykończeniach. 
 
Kartell

W domu i na zewnątrz

Minimalistyczna i elegancka kolekcja mebli ogrodowych Hiray to projekt Ludovica + Roberto Palomba dla Kartell. Świetnie sprawdzi się na balkonie, tarasie lub w ogrodzie – jest dostępna w wielu wariantach kolorystycznych.

Undique Mas Patricii Urquioli jest z kolei nową interpretacją jej najnowszej kolekcji stolików Undique, a dywany Parays zostały zaprojektowane z myślą o kreowaniu przytulnego, niepowtarzalnego nastroju. Nie zabrakło także projektów Antonio Citterio, czy Ferruccio Lavianiego.

Federico Luti, WorldWide Commercial Director Kartell, fot. Tommaso Gesuato.

Kreatywność i innowacja

– Marka powstała w 1949 roku, mamy ogromną historię i dziedzictwo. Lubię powtarzać, że od początku nasze DNA pozostało niezmienne i bazuje na kreatywności, którą wnoszą, zapraszani przez nas projektanci. Kreatywność z kolei łączy się duchem innowacji, a z nią związane jest ryzyko. Nie chcemy odgrywać zawsze tej samej roli, lubimy ryzykować i robić coś, czego nie ma na rynku. Jest to naprawdę ważne i ma istotny wpływ na współpracę z twórcami, ponieważ dajemy im ogromną swobodę. Czekamy na ich pomysły, a następnie staramy się podążać za nimi z pomocą technologii – mówił w rozmowie z Design Alive Federico Luti, WorldWide Commercial Director Kartell.

Kartell

Nie tylko meble, ale też wnętrza

Kartell jest firmą bardzo dynamiczną, z silną, wyrazistą tożsamością, która oferuje kompletną koncepcję stylu życia. W warszawskim salonie można obejrzeć zarówno stoły, krzesła, dywany, ogromną linię lamp, jak i kolekcję outdoorową.

– Zależy nam na holistycznym zaspokojeniu potrzeb klienta, ale chcemy także inspirować profesjonalistów, artystów i projektantów wnętrz. Wykonujemy wiele projektów wnętrz, hoteli, restauracji, salonów. Zatem naszym celem nie jest więc tylko sprzedaż detaliczna i B2C, ale skupiamy się również na znacznie szerszym polu oddziaływania i współpracy z profesjonalistami – podkreślał Federico Luti.

Kartell
Krystyna Łuczak-Surówka w rozmowie z Robertem Palomba podczas uroczystego otwarcia showroomu w Warszawie.

Gościem specjalnym uroczystego otwarcia showroomu w Warszawie był także Roberto Palomba, współtworzący architektoniczno-projektowy duet Ludovica i Roberto Palomba. Od 1994 roku prowadzą oni studio w Mediolanie, a także zajęcia z projektowania na mediolańskiej Politechnice. Mają na swoim koncie współpracę z wieloma markami w tym Foscarini, Kundalini, czy właśnie Kartell.

Kartell Kartell

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Kartell dla planety

Kartell dla planety

poznań | 18 lipca 2019

Kolekcja Smart wood otwiera nowy rozdział w historii Kartella.

#DesignCapital. Powstał film o stolicy światowego designu

#DesignCapital

Mediolan | 11 kwietnia 2015

Mediolan jako stolica światowego designu w filmie.

?piewam, ta?cz?, projektuj?. Dixon Band

Dixon Band

Londyn | 1 lutego 2014

Tom Dixon kompletuje zespół!

Claudio Luti specjalnie dla „Design Alive”

Szeryf

Mediolan | 2 stycznia 2014

Claudio Luti trzęsie największymi na świecie targami wyposażenia wnętrz.