Holistyczna cyrkularność

W ramach współpracy z projektantką Mają Ganszyniec BMW proponuje modułowe stoisko ekspozycyjne dla elektrycznych modeli samochodów. Dzięki użyciu naturalnych materiałów konstrukcja zyska drugie życie, jako ogólnodostępna strefa rekreacji w zielonych przestrzeniach miejskich. Poznajcie projekt BMW i Maja Ganszyniec!

Niemal równocześnie z wprowadzeniem na rynek BMW iX, pierwszego cyrkularnego samochodu elektrycznego, powstał projekt zrównoważonego set-upu do ekspozycji samochodów elektrycznych BMW. Zgodnie ze strategią firmy, jaką jest kompleksowe podejście do zrównoważonego rozwoju, powstała modułowa konstrukcja, która wyróżnia się nie tylko doskonałym designem. Kiedy przestanie służyć za ekspozytor, może być wykorzystana w przestrzeni publicznej, np. parku, jako infrastruktura rekreacyjna.

Drugie życie produktu jest możliwe dzięki wykorzystaniu odnawialnych, naturalnych materiałów, takich jak trwały i odporny na warunki atmosferyczne lity świerk, kamień, metal czy garbowana roślinnie skóra.

Zrównoważony rozwój i innowacyjne rozwiązania

– Współpraca z Mają Ganszyniec była dla nas naturalna – łączy nas świadome podejście do korzystania z zasobów oraz szukanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze gospodarki cyrkularnej. Dla nas nie kończy się ona na produkcji aut, ale wkracza do życia, w którym na co dzień funkcjonujemy, i ma wpływ na najbliższe otoczenie – mówi Kacper Studencki, dyrektor marketingu BMW w Polsce.

– W BMW Group chcemy wyprodukować najbardziej zielony samochód elektryczny. Nie zrobimy tego, patrząc wyłącznie na produkt, to tylko jeden z elementów przybliżających nas do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Dlatego od wielu lat analizujemy cały łańcuch wartości. Działamy wielotorowo, stosując odnawialne źródła energii, w tym instalacje fotowoltaiczne, zwiększając wykorzystywanie surowców wtórnych w naszych najnowszych modelach czy opracowując alternatywne materiały. Szukając innowacyjnych rozwiązań, zawsze patrzymy perspektywicznie – dodaje Kacper Studencki.

 

BMW i Maja Ganszyniec. Tworzymy na dłużej!

Myślą przewodnią projektantki Mai Ganszyniec było świadome korzystanie z naturalnych materiałów i z samej natury. Z reguły stoiska promujące samochody buduje się z materiałów, które z czasem ulegają zniszczeniu, a następnie utylizacji. Projektantka chciała, aby materiały, z jakich zbudowany został set-up, odpowiadały jakością tym, których używa się przy produkcji samochodów premium, a szczególnie ich wnętrz.

Naturalna skóra oraz drewno to materiały wysokiej klasy, które pięknie się starzeją i długo pozostają szlachetne i cenne.

– Innym ważnym elementem, który wzięliśmy pod uwagę, był plener – stoisko zbudowane zostało w technologii mebli zewnętrznych. Wybór materiałów odpornych na deszcz i słońce daje poszczególnym elementom trwałość. Wystarczy je rozłączyć i przestawić, aby zmieniły się w platformę piknikową czy leżak. Cieszy nas, że w zielonych przestrzeniach miejskich obiekt zyska długie drugie życie – tłumaczy Maja Ganszyniec.

Magazyn Design Alive

NR 12/2024 WYDANIE SPECJALNE

ZAMAWIAM

NR 12/2024 WYDANIE SPECJALNE

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 47 WIOSNA 2024

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Artystyczny wymiar nauki

Artystyczny wymiar nauki

Warszawa | 1 września 2023

„BMW Art Club.Przyszłość to sztuka” 2023 z polską premierą EVOLVER

Ikoniczny blask

Ikoniczny blask

Warszawa | 12 stycznia 2023

Futurystyczny design nowego BMW 7 podważa konwencjonalne kategorie piękna

Algorytmy piękna

Algorytmy piękna

Warszawa | 10 października 2022

Michael Hansmeyer artystą BMW Art Club 2022