Jeszcze stoliki, czy już rzeźby? Szklane krajobrazy Paula Cocksedge’a

Szklane powierzchnie osadzone na masywnych, organicznych podstawach to efekt pracy Paula Cocksedge’a. Kolekcjonerska kolekcja Slump zaciera granicę pomiędzy sztuką a designem: nie wiemy do końca, czy mamy do czynienia bardziej z meblem czy rzeźbą.

– Odwiedziłem setki fabryk, pełnych płaskich, sztywnych arkuszy rozmaitych materiałów: drewna, metalu, marmuru, kamienia czy szkła. Czułem pewne wizualne napięcie, chciałem je zbadać, rozluźnić, dać materii przestrzeń na oddech – opowiada projektant.

To właśnie dlatego szklane blaty, w miejscu, gdzie stykają się z podstawą, otulają jej naturalną formą, sprawiając, że pośrodku tafli wyrastają niespodziewane krajobrazy, górzyste lub łagodnie pofalowane, w każdej formie sprawiające, że trudno od nich oderwać wzrok. Ponieważ efekt ten osiąga się za pomocą ręcznego kształtowania szkła w wysokiej temperaturze, każdy projekt jest wyjątkowy i niemożliwy do powielenia.

Więcej na: www.paulcocksedgestudio.com

Powiązane artykuły:

Polski wirtualny pawilon na London Design Festivalu

Żywe przedmioty

Londyn | 15 września 2020

Polski wirtualny pawilon na London Design Festivalu 2020

Dziedzictwo – dyrektorzy brytyjskich instytucji współpracują z projektantami

Dziedzictwo

Londyn | 19 września 2019

Liderzy londyńskich instytucji kultury współpracują z projektantami

Polski dotyk

Polski dotyk

Londyn | 26 września 2017

Wystawa „Textura. A Polish ToUch” podczas London Design Festivalu.

Kalendarium “Design Alive”. Czerwiec-październik 2015

Wakacyjny must be

Wiedeń | 27 czerwca 2015

Kalendarium "Design Alive". Czerwiec-październik 2015.