Smak Bałtyku w Mediolanie

mediolan | ŁUKASZ POTOCKI

21 marca 2014 | Design | Wydarzenia |

Wystawa „Smak przedmiotu” pod kuratelą grupy projektowej razy2 przedstawi na tygodniu designu w Mediolanie (8-13 kwietnia) produkty pomorskich projektantów w oryginalny, niekonwencjonalny sposób – poprzez ich zapach i smak…

(…)”Smak ma kształt” – powiedział, jednocześnie schylając się nad patelnię. „Chciałem aby smak tego kurczaka był spiczasty, a wyszedł niestety obły.” Spojrzał na mnie nadal się czerwieniąc. „To znaczy, on jest prawie kulisty”, podkreślił. „Nie mogę tego podać jeśli nie będzie miało kropek.” (…) „Kiedy czegoś próbuję o intensywnym smaku, czuję to dokładnie w moich opuszkach palców, czuję wagę, teksturę, czy ten kształt jest zimny, czy ciepły, dosłownie wszystko – zupełnie jakbym dotykał przedmiotu.” Uniósł ręce. „Oczywiście tu nic nie ma.” Powiedział, patrząc na swoje dłonie. „To nie jest iluzja, ponieważ ja to odczuwam.”(…) Książka „Człowiek, który posmakował kształt” Richarda E. Cytowica (2003 rok), a w szczególności przytoczony fragment stał się podstawą do stworzenia koncepcji wystawy promującej projektantów z Pomorza, która w dniach 8-13 kwietnia prezentowana będzie podczas Milan Design Week 2014.

Centrum Designu Gdynia, jednostka wspierająca rozwój przemysłu kreatywnego na Pomorzu, wspólnie z grupą projektową razy2, wybrały 12 produktów z Pomorza, które zaprezentowane zostaną na wystawie „Smak przedmiotu” w Mediolanie. Pomorze pokazane zostanie jako inkubator, w którym rozwijają się śmiałe przedsięwzięcia i unikatowe pomysły. Wybrane produkty to dorobek firm m.in. mieszczących się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia, takich jak Aeonform – producent trumien i urn, zdobywca Creative Business Cup 2013 czy Flowair – producent nagrzewnic, zdobywca nagrody Dobry Wzór 2013. Zaprezentowane zostaną również projekty takich firm jak Creme Cycles, Malafor, Grupa None, Interior Records, Siled, Studio 1:1, Tabanda, Witamina D projekt, oraz Studio Loko we współpracy z Andervision.

Wystawa, której celem jest promocja pomorskich projektantów i firm z sektora kreatywnego, jest opowieścią o produktach w języku niewerbalnym. Każdy z przedmiotów zostanie zaprezentowany również w formie specjalnie skomponowanej potrawy. Pożywienie staje się syntetycznym i uniwersalnym przedstawieniem cech obiektu. Na wystawie będzie można swobodnie rozsmakować się m.in. w cieple grzejnika, szybkości roweru, świetle lampy ulicznej, wygodzie mebli, czy doświadczeniu dziecięcej zabawy. To eklektyczne zestawienie smaku z przedmiotem ma również na celu podkreślenie szerokiego spektrum działań pomorskich projektantów i producentów. Na ekspozycji można obejrzeć produkty zarówno jednostkowe jak i produkowane w setkach egzemplarzy, wzbogacające wnętrze jak i techniczne – wszystkie zaprojektowane w interdyscyplinarnych zespołach.

Partnerem relacji „Design Alive” z Milan Design Week 2014 jest culture.pl, organizator wystawy „Polish Job”.
baner

Prezentacja twórczości pomorskich projektantów podczas Milan Design Week 2014 możliwa jest dzięki realizacji projektu „Wspieranie międzynarodowej aktywności przedsiębiorców z Pomorza poprzez udział w targach branżowych. Let’s EXPO! 2”, współfinansowanego przez Miasto Gdynię oraz ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Po ekspozycji w Mediolanie, wystawa zostanie zaprezentowana w trakcie 7. edycji festiwalu Gdynia Design Days.

Pomorskie produkty będzie można smakować w Loftino (Opificio 31) przy via Tortona 31 w Mediolanie, codziennie w godz. 10.00-21.00.

Organizator: Centrum Designu Gdynia. Kuratorzy: Paulina i Jacek Ryń, Grupa Projektowa Razy2.

no images were found

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Mediolan Zmartwychwstanie

Mediolan Zmartwychwstanie

Mediolan | 13 września 2021

Pierwsze takie targi w historii. Kompletnie odmienione. Po 30 miesiącach przerwy