Włoska esencja luksusu w niemieckim wydaniu

– Jest bardzo ważne, by w projektowaniu wiedzieć, czego chcesz – mówi „Design Alive” słynny włoski projektant i architekt Antonio Citterio, który stworzył trzecią generację kolekcji łazienkowej dla marki Axor. „Design Alive” był na ekskluzywnej premierze kolekcji w Mediolanie.

Współpraca Citterio i marki Axor należącej do Hansgrohe rozpoczęła się 14 lat temu. Od tego czasu Włoch stworzył dwie kolekcje. Były ogromnym sukcesem wzorniczym i sprzedażowym, dlatego Philippe Grohe, szef marki, postanowił rozwinąć współpracę. Tak, po ponad 3 latach pracy, powstała trzecia kolekcja, Axor Citterio E poszerzona o niezwykle bogatą gamę akcesoriów łazienkowych. – Historia sukcesu, która rozpoczęła się wraz z pojawieniem się kolekcji Axor Citterio jest stale rozwijana. Axor Citterio E to urocze połączenie nowoczesnych i klasycznych cech – eleganckie i ponadczasowe produkty najwyższej jakości, które nie tylko uwydatniają łazienkę jako całość, ale także nasze doświadczenie z żywiołem wody – przekonywał Philippe Grohe na premierze kolekcji w Mediolanie.

Nowa kolekcja to estetyczny wygląd, zaawansowane funkcje oraz znakomita jakość wykonania. Cała armatura ma bardzo klasyczny gładki kształt, przy zachowaniu czystych, modernistycznych linii. Przez to jest niezwykle przyjemna w dotyku. – Ta armatura to esencja luksusu, a przy tym pasuje aż do 300 różnych urządzeń łazienkowych. Jest bardzo uniwersalna, ale też niezwykle łatwa w instalacji i obsłudze – w niektórych elementach osiem śrubek ograniczyliśmy do dwóch – opowiadał Philippe Grohe.

Na moje pytanie, czy Philippe Grohe bardzo „wtrącał się” w proces projektowy, szef firmy stwierdził, że w Schiltach (tu mieści się siedziba koncernu) pracuje się bardzo metodologicznie. – Tu każdy ma swoją rolę, jak w rodzinie – uśmiechnął się.

Poprzednie generacje Axor Citterio były ogromnym sukcesem. Po zainteresowaniu nową kolekcją na premierze uznać można, że podobnie będzie z nowymi produktami. Jak projektuje się sukces? Robiąc badania marketingowe? – zapytałem Antonio Citterio. – Nie robiliśmy takich badań. Przez właściwe definiowanie. Definiowanie jest strategią w projektowaniu i kluczem w produkcji.  Przeprowadziłem wiele projektów. Wiem, czego muszę użyć w moich pracach. Jest bardzo ważne, by w projektowaniu wiedzieć, czego chcesz, ale też czego potrzebuje rynek. Ludzie wokół skupiają się na marketingu, nie rozumiejąc, co mogą osiągnąć.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Piątka z architektem

Piątka z architektem

Warszawa | 12 kwietnia 2023

Architekci wnętrz prywatnie i zawodowo w cyklu wideorozmów. Można już oglądać!

Znamy zwycięzców konkursu Akademii Hansgrohe

Skończona forma

TARNOWO PODGÓRNE | 20 kwietnia 2017

Znamy zwycięzców konkursu Akademii Hansgrohe.

Axor Montreux. Perfekcyjny czar przeszłości

Axor Montreux

Warszawa | 23 stycznia 2017

Nowa propozycja klasycznych produktów do łazienki i kuchni.