Triagonal. Geometria i kontrasty

Bad Oeynhausen | MAN

20 maja 2013 | Design | Ludzie | Rzeczy |

Triagonal rozwija zasady Bauhausu. Ileż tutaj mamy kątów, przede wszystkim prostych. Zwłaszcza powierzchnia siedziska, utrzymana pod kątem 90 stopni, daje poczucie sztywnego i wytrzymałego krzesła. Proporcje są bardzo wyważone – metalowemu siedzisku towarzyszy przecież drewniana podstawa oraz uchwyty nachylone pod kątem 45 stopni. Surowe linie, geometria – nie bez powodu fotel budzi skojarzenia z kubizmem. I wreszcie harmonijny kontrast pomiędzy trójkątami i kwadratami, wprowadzający poczucie porządku.

Triagonal rozwija zasady Bauhausu. Ileż tutaj mamy kątów, przede wszystkim prostych. Zwłaszcza powierzchnia siedziska, utrzymana pod kątem 90 stopni, daje poczucie sztywnego i wytrzymałego krzesła. Proporcje są bardzo wyważone – metalowemu siedzisku towarzyszy przecież drewniana podstawa oraz uchwyty nachylone pod kątem 45 stopni. Surowe linie, geometria – nie bez powodu fotel budzi skojarzenia z kubizmem. I wreszcie harmonijny kontrast pomiędzy trójkątami i kwadratami, wprowadzający poczucie porządku.

To krzesło to nie tylko zwykłe postrzeganie mebli. Markus Franke nawiązuje tu również do architektury, dając nam wyraźną sugestię dotyczącą związków łączących meble z dużymi formami, które przecież też korzystają z dobrodziejstw geometrii. Wystarczy spojrzeć na dwa trójkątne nacięcia w metalowym oparciu, by uzmysłowić sobie porozumienie form i kształtów. Dużych i małych.

Triagonal nie trafił na razie do sprzedaży. Więcej: www.markus-franke-design.net

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Hermès udomowiony

Hermès udomowiony

Mediolan | 28 kwietnia 2023

Słynny paryski dom mody i jego kolekcja mebli i dodatków