Paged pyta młodych i tworzy

| MM

13 września 2011 | Rzeczy

Firma Paged Meble, zamierzając wprowadzić do produkcji kolekcje przeznaczone dla młodych użytkowników, postanowiła zapytać ich o zdanie. Przeprowadzono badania na podstawie których powstało aż 11 projektów, najbardziej odpowiadających potrzebom dzieci i młodzieży. Spośród nich wybrano dwa komplety mebli, które teraz znajdują się w ofercie marki.

Firma Paged Meble, zamierzając wprowadzić do produkcji kolekcje przeznaczone dla młodych użytkowników, postanowiła zapytać ich o zdanie. Przeprowadzono badania na podstawie których powstało aż 11 projektów, najbardziej odpowiadających potrzebom dzieci i młodzieży. Spośród nich wybrano dwa komplety mebli, które teraz znajdują się w ofercie marki.

Specjaliści pytali zarówno dzieci jak i ich rodziców. To kolejny projekt, w którym na decyzje dorosłych mogą wpływać ich pociechy. – Stworzenie idealnych mebli dla młodzieży jest jednym z najtrudniejszych wyzwań dla projektanta. Często zmieniające się gusty i potrzeby dziewcząt oraz chłopców sprawiają, że podczas procesu tworzenia trzeba brać pod uwagę wiele różnorodnych czynników. Dlatego przy planowaniu najnowszej kolekcji mebli młodzieżowych zaprosiliśmy do współpracy nastolatków – mówi Anna Gołębicka, dyrektor marketingu Paged Meble.

O wyborze tych a nie innych projektów decydowały rozmaite czynniki: kolor, funkcjonalność, personalizacja potrzeb. W badaniach sondażowych specjaliści wyczytali wyraźnie, że dzieci chcą się w swoich domowych przestrzeniach „czuć jak u siebie” a zarazem meble są elementem określającym ich indywidualność. To w meblach mogą przejawiać się np. zainteresowania i pasje ich użytkowników.

Jedną z dwóch nowych kolekcji marki Paged jest Melanżżż – system nowatorskich mebli, w których wybrane elementy (szuflady oraz fronty) są pokryte tkaninami. – Meble powinny być jak para jeansów: wygodne, funkcjonalne i modne. Jako pierwsi na rynku zaproponowaliśmy materiałowe fronty aby wzbogacić pokój nastolatka o energię kolorów i przyjazne faktury – mówi projektantka Natalia Groblewska z + – Design, współautorka projektu. Użycie materiału sprawia, że mebel staje się milszy i miękki. Tkaniny dostępne są w czterech kolorach, dzięki czemu meble mogą być dostosowane do gustów użytkownika. Kolekcja spełnia warunki bezpieczeństwa (m.in. dotyczące normy odporności na ogień) a ponadto elementy materiałowe można wymieniać, stąd jeśli nastolatek zapragnie zmienić wygląd swoich mebli, wystarczy dokonać jedynie zmian we frontach czy szufladach.

Drugą nowością jest Dozo, kolekcja powstała z inspiracji kulturą miejską młodzieży. Zaprojektowała ją grupa OdRzeczy,  
czyli Magdalena Guzik, Wojciech Drab i Kuba Zychowicz. Kolekcja jest przeznaczona dla aktywnych użytkowników, spędzających czas nie tylko w szkole, ale także w gronie przyjaciół, również tych w serwisach społecznościowych. Dozo to meble modułowe, w których zastosowano boczki, pełniące rolę konstrukcji nośnej. Tutaj także postawiono na kolor, elementy szarości zestawiono z fiołkowym różem i zielenią. Duże szuflady i szafy umożliwiają szybkie sprzątanie, a duże regały oraz ciekawe półki umożliwiają umieszczenie w pokoju pamiątek i okolicznościowych drobiazgów. I to nie jedyne przyjazne elementy nowego mebla: na roletach regału wykorzystano grafikę Ernesto Gonzalesa, jednego z wiodących polskich twórców komiksów. Gonzales przygotował dwie różne wersje grafik: dla chłopców i dziewczynek.

Kolekcje mebli Dozo i Melanżżż dostępne będą od lipca we wszystkich salonach Paged Meble oraz najlepszych salonach meblowych w Polsce.

Meble można zestawiać z poszczególnych elementów. W kolekcji Dozo biurko kosztuje ok. 350 zł, komoda 750 zł, a szafa ok. 1080 zł. Z kolekcji w kolekcji Melanżżż biurko to wydatek ok. 600 zł, komoda 950 zł, regał 760 zł a szafka RTV 600 zł.

Więcej: www.pagedmeble.pl

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: