Koniec Yestersena

Koniec Yestersena – największy polski e-commerce z unikalnymi meblami od kultowych marek oraz sklepów vintage zamyka swój warszawski showroom i działalność online.

Taka informacja pojawiła się dzisiaj na stronie oraz w mediach społecznościowych marki. Przyczyny zamknięcia brandu nie podano.

„Podobno nie ma prawdziwych końców, a jedynie momenty, kiedy wstrzymujemy opowieść. Ta chwila nadeszła właśnie dla Yestersen. W lipcu zamkniemy nasz showroom oraz przyjmiemy ostatnie zamówienia” – czytamy na stronie sklepu.

„Do 17 lipca będziemy przyjmować ostatnie zamówienia online na produkty z naszych magazynów oraz ekspozycję showroomu w ramach wyprzedaży pożegnalnej (…). Wstrzymujemy opowieść po naszej stronie, ale historia będzie biegła dalej w Waszych wnętrzach. Dziękujemy za blisko siedem lat budowania społeczności przyjaciół designu razem z naszą niecodzienną firmą. Niech dobre wzornictwo będzie zawsze na wierzchu!”

Komunikat pojawił się bardzo niespodziewanie, tym bardziej że jeszcze kilka dni temu Yestersen informował o zmianie aranżacji swojego warszawskiego showroomu. W najbliższym czasie właściciel marki planował też przeprowadzić emisję crowdfundingowa, a do końca 2022 roku chciał wprowadzić firmę na giełdę. Teraz tymczasem zaprasza do swojej przestrzeni przy ul. Lekarskiej na pożegnalną wyprzedaż ekspozycji.

Markę współzakładał w 2015 roku, a z czasem sam prowadził Karol Misztal. Od 2018 roku w projekt inwestował Mateusz Juroszek,  jego przyjaciel ze studiów i miliarder z pierwszej dziesiątki najbogatszych Polaków „Forbes”.

– Poznaliśmy się podczas studiów. Byliśmy razem na Erasmusie w Helsinkach. Karol jest nie tylko zafascynowany swoją pracą i designem, co pozwala mu świetnie sterować Yestersenem, ale ma też doskonałe wyczucie biznesowe. Dlatego firma osiąga tak dobre rezultaty. Bardzo go cenię zarówno prywatnie, jak i pod względem biznesowym – mówił nam w ub. roku Mateusz Juroszek który stoi na czele bukmacherskiego potentata STS.

Platformę Yestersen wspierała też Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli „Forte” SA, która w 2021 roku nabyła 20,5% udziałów e-commerce za kwotę 4,5 mln zł. 

Yestersen oferował w ostatnim czasie blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych.

Karol Misztal. Aviator

Karol Misztal urodził się w Lublinie w 1985 roku. W latach 2004–2009 studiował zarządzanie i marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a w międzyczasie – również marketing analityczny na University of Groningen w Holandii oraz na Aalto University w Finlandii. W latach 2010–2013 pracował w Paryżu na Harvard Business School, w Europe Research Center. W 2015 roku założył Yestersena – w ostatnich latach największą platformę e-commerce w Polsce oferującą autorski wybór unikalnych mebli i dekoracji vintage oraz produkty kultowych, współczesnych marek.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Karol Misztal. Aviator

Karol Misztal. Aviator

Warszawa | 29 grudnia 2021

Kim jest twórca Yestersena? Oto historia człowieka biznesu kochającego design

Będziemy silniejsi

Będziemy silniejsi

Warszawa | 29 grudnia 2021

Rozmawiamy z Mateuszem Juroszkiem, 34-letnim miliarderem, inwestorem Yestersena