Koniec Yestersena

Koniec Yestersena – największy polski e-commerce z unikalnymi meblami od kultowych marek oraz sklepów vintage zamyka swój warszawski showroom i działalność online.

Taka informacja pojawiła się dzisiaj na stronie oraz w mediach społecznościowych marki. Przyczyny zamknięcia brandu nie podano.

„Podobno nie ma prawdziwych końców, a jedynie momenty, kiedy wstrzymujemy opowieść. Ta chwila nadeszła właśnie dla Yestersen. W lipcu zamkniemy nasz showroom oraz przyjmiemy ostatnie zamówienia” – czytamy na stronie sklepu.

„Do 17 lipca będziemy przyjmować ostatnie zamówienia online na produkty z naszych magazynów oraz ekspozycję showroomu w ramach wyprzedaży pożegnalnej (…). Wstrzymujemy opowieść po naszej stronie, ale historia będzie biegła dalej w Waszych wnętrzach. Dziękujemy za blisko siedem lat budowania społeczności przyjaciół designu razem z naszą niecodzienną firmą. Niech dobre wzornictwo będzie zawsze na wierzchu!”

Magazyn Design Alive

NR 47 WIOSNA 2024

ZAMAWIAM

NR 47 WIOSNA 2024

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

DAH NR 11 JESIEŃ 2023

Komunikat pojawił się bardzo niespodziewanie, tym bardziej że jeszcze kilka dni temu Yestersen informował o zmianie aranżacji swojego warszawskiego showroomu. W najbliższym czasie właściciel marki planował też przeprowadzić emisję crowdfundingowa, a do końca 2022 roku chciał wprowadzić firmę na giełdę. Teraz tymczasem zaprasza do swojej przestrzeni przy ul. Lekarskiej na pożegnalną wyprzedaż ekspozycji.

Markę współzakładał w 2015 roku, a z czasem sam prowadził Karol Misztal. Od 2018 roku w projekt inwestował Mateusz Juroszek,  jego przyjaciel ze studiów i miliarder z pierwszej dziesiątki najbogatszych Polaków „Forbes”.

– Poznaliśmy się podczas studiów. Byliśmy razem na Erasmusie w Helsinkach. Karol jest nie tylko zafascynowany swoją pracą i designem, co pozwala mu świetnie sterować Yestersenem, ale ma też doskonałe wyczucie biznesowe. Dlatego firma osiąga tak dobre rezultaty. Bardzo go cenię zarówno prywatnie, jak i pod względem biznesowym – mówił nam w ub. roku Mateusz Juroszek który stoi na czele bukmacherskiego potentata STS.

Platformę Yestersen wspierała też Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli „Forte” SA, która w 2021 roku nabyła 20,5% udziałów e-commerce za kwotę 4,5 mln zł. 

Yestersen oferował w ostatnim czasie blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych.

Karol Misztal. Aviator

Karol Misztal urodził się w Lublinie w 1985 roku. W latach 2004–2009 studiował zarządzanie i marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a w międzyczasie – również marketing analityczny na University of Groningen w Holandii oraz na Aalto University w Finlandii. W latach 2010–2013 pracował w Paryżu na Harvard Business School, w Europe Research Center. W 2015 roku założył Yestersena – w ostatnich latach największą platformę e-commerce w Polsce oferującą autorski wybór unikalnych mebli i dekoracji vintage oraz produkty kultowych, współczesnych marek.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Karol Misztal. Aviator

Karol Misztal. Aviator

Warszawa | 29 grudnia 2021

Kim jest twórca Yestersena? Oto historia człowieka biznesu kochającego design

Będziemy silniejsi

Będziemy silniejsi

Warszawa | 29 grudnia 2021

Rozmawiamy z Mateuszem Juroszkiem, 34-letnim miliarderem, inwestorem Yestersena