Hipnotyzujący pokaz najnowszej kolekcji Louis Vuitton

Najnowsza kolekcja domu mody Louis Vuitton pełna jest nawiązań do modernistycznej architektury. Zaprezentowana została w przestrzeni inspirowanej pawilonem barcelońskim zaprojektowanym w 1929 roku przez Miesa van der Rohe. Ale ten poetycki przekaz filmowy jest głębszy, a moda i architektura mają tylko pomóc w nagłośnieniu narracji buntu.

Męska kolekcja jesień-zima 2021 zaprojektowana przez Virgila Abloha, który od 2018 roku jest dyrektorem artystycznym domu mody Louis Vuitton, zaprezentowana została w formie filmowej. Przedstawia amerykańskiego rapera i poetę Saula Williamsa wędrującego najpierw w górach, a potem spacerującego po abstrakcyjnym mieście wykonanym ze szmaragdowozielonego marmuru (na wzór tego, który znamy z pawilonu Miesa van der Rohe w Barcelonie), w którym wchodzi on w interakcję z modelami noszącymi ubrania z kolekcji.

Część kolekcji to puchowe kurtki pokryte trójwymiarowymi modelami znanych budynków Paryża, Nowego Joku, czy Chicago, gdzie dyrektor artystyczny Louis Vuitton urodził się i studiował w Illinois Institute of Technology (Ludwig Mies van der Rohe był tutaj szefem wydziału architektury w latach 40. i 50.). W kolekcji znajdujemy też mnóstwo nawiązań do tradycyjnych ubrań z Ghany, kraju z którego pochodzi rodzina projektanta.

Szmaragdowozielony marmurowy zestaw użyty do pokazu przypomina materiał wykorzystany przez Miesa van der Rohe do budowy słynnego modernistycznego pawilonu w Barcelonie. W pokazie widzimy też kilka foteli Barcelona, ​​które zostały zaprojektowane przez słynnego architekta.

– Mies to mój drugi Michael Jordan – powiedział Virgil Abloh.

Film powstał w Paryżu oraz szwajcarskich Alpach na podstawie eseju afroamerykańskiego powieściopisarza Jamesa Baldwina „Stranger in the Village” z 1953 roku, który opowiada o wyobcowaniu afroamerykańskiego turysty w szwajcarskiej górskiej wiosce Leukerbad. To bezpośrednie nawiązanie do miejsca Virgila Abloha w modzie jako pierwszego czarnoskórego dyrektora artystycznego Louis Vuitton (oprócz pracy w Louis Vuitton kieruje też własną marką modową Off-White). A sam autor podkreśla, że jego kolekcja zatytułowana „Ebonics” ma na celu zbadanie „domniemań, jakie stawiamy ludziom na podstawie ich ubioru: ich pochodzenie kulturowe, płeć i seksualność ”.

Sama prezentacja wyreżyserowana przez Wu Tsuanga opowiada przede wszystkim o modzie, ale obraz przeplata się tu z głębszym przekazem płynącym z poezji (i rapu) wygłaszanej przez Yasiina Beya, Saula Williamsa i Kai Isaiah Jamala o wyobcowaniu, mieszaniu kultur, rasizmie, transpłciowości, ruchu Black Lives Matter czy ostatnich kryzysach. To wręcz narracja buntu, polityczny manifest i opowieść o nowym świecie.

Więcej na: www.louisvuitton.com

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

W ramach spojrzenia

W ramach spojrzenia

Warszawa | 4 lipca 2023

Maria Bulanda tworzy autorskie okulary inspirowane architekturą

Za szklaną ścianą

Za szklaną ścianą

New Canaan | 15 października 2022

Odwiedzamy słynny Glass House projektu Philipa Johnsona

Boski symbol modernizmu

Boski symbol modernizmu

Barcelona | 1 maja 2022

Historia słynnej ikony architektury – zwiedzamy pawilon Miesa van der Rohe