Pastelowy futuryzm w filmowym wydaniu

W 1958 roku Jacques Tati – reżyser, określany francuskim Charlie Chaplinem i spadkobiercą Bustera Keatona, otrzymał Oskara za film „Mon Oncle”. Komedia, oprócz satyrycznego spojrzenia na technicyzację codziennego życia, szybko stała się kultowa dla projektantów mebli i wnętrz. W 2022 roku inspiracje „Mon Oncle” przeniknęły również do świata polskiego designu, za sprawą najnowszej kolekcji Katarzyny Jasyk.

Filmowa willa Pana Arpel nie dość, że wyróżnia się futurystyczną architekturą, wyposażona jest również w meble o oryginalnych formach.

– Te formy od dawna mnie inspirowały, wywierając wpływ na mój sposób myślenia o projektowaniu – opowiada projektantka. – Nawiązania do tej estetyki można było dostrzec już w mojej wcześniejszej kolekcji Roll&Rool, jednak w Monocle te wpływy są jeszcze bardziej widoczne. Wystarczy spojrzeć na wezgłowie łóżka czy dywan, od razu widać zawarte w nich fragmenty elewacji filmowej willi.

Kolekcja jest odważna, kolorowa i wesoła. W jej skład wchodzą: trzy modele łóżek (Usta, Oko i Monocle), dywan, fotel Monocle oraz zabawny puf Cacko, który swoją formą nawiązuje do biżuterii autorstwa Aleksandry Jabłonki

Kolekcję Monocle znajdziemy w ofercie marek Happy Barok oraz Happy Sleep.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Trzy kolory awangardy

Trzy kolory awangardy

Warszawa | 18 lutego 2022

Geometryczne abstrakcje wyznacznikiem jednego z ciekawszych nurtów – De Stijl

Futurystyczny monument

Futurystyczny monument

Stuttgart | 21 września 2021

Ta willa łączy w sobie mieszankę Bauhausu, zen i brutalistycznej funkcjonalności