GORSECIKI WRÓCIŁY. W HOŁDZIE DLA PRZEDWOJENNEJ ARCHITEKTURY

TEKST: DOROTA ŁASKI. ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE

WARSZAWA 10.11.2020

DESIGN RZECZY

Kolekcja Modernizm tzw. gorsecików warszawskich zaprojektowana przez Maję Ganszyniec przyciąga wzrok różnorodnymi wzorami, formatami i kolorami. – To nasz hołd dla polskiej przedwojennej architektury i wzornictwa – mówi Michał Drożdż, dyrektor ds. designu i strategii marketingowej w Ceramice Paradyż.

Gorseciki to niewielkie płytki ceramiczne o charakterystycznych wcięciach. Choć wzór najprawdopodobniej pochodzi z Holandii, płytki cieszyły się wielką popularnością w przedwojennej Polsce, stąd też do dziś często możemy spotkać się z nazwą „gorseciki warszawskie”. Po latach znów doceniono ich lekkość i urok efektem czego jest wspólny projekt Studia Ganszyniec i Ceramiki Paradyż. Tak jak w przypadku przedwojennych oryginałów, do stworzenia kolekcji Modernizm zdecydowano się użyć kamionki szlachetnej barwionej w masie – bardzo wytrzymałej i wzorniczo ponadczasowej, co powoduje, że jest w zasadzie niezniszczalna. Wśród zaproponowanej kolorystyki znajdują się ponadczasowe, stonowane barwy, które odnajdą się zarazem we wnętrzach użytkowych, jak i domowych: czerń, biel, szary, niebieski, ceglany i ochra. Aby dostosować gorseciki do współczesnych wymogów, kolekcję poszerzono o dodatkowe formaty.

– Kolekcja Modernizm jest wyjątkowa, co potwierdzają liczne nagrody przyznawane przez profesjonalistów nie tylko w Polsce, ale i na międzynarodowej arenie. Jej niezwykła forma, estetyka i funkcjonalność sprawiają, że cieszy się niesłabnącą popularnością wśród architektów, projektantów, inwestorów jak i klientów finalnych, doskonale wpisując się w aranżacje dzisiejszych wnętrz – przekonuje Michał Drożdż.

Więcej na: www.paradyz.com
www.studioganszyniec.com