CHANDLO DLA PERFEKCYJNEJ PIELĘGNACJI

MM


23.8.2012

RZECZY

Duet projektowy Nipa Doshi i Jonathan Levien od prawie 13 lat tworzy obiekty, które łączą tradycje kulturowe z technologią i kunsztem wykonania. Jednym z jego ostatnich projektów jest toaletka Chandlo, powstała dla marki BD Barcelona, w której kulturowe odniesienia są bardzo mocno widoczne.
Nipa Doshi i Jonathan Levien swoje studio otwarli w Londynie w roku 2000. Od początku zwracali uwagę na "hybrydowość" współczesnego świata.

- Interesuje mnie język, który łączy różne pojęcia i formy. Język wizualny nie może być określany raz na zawsze, interesuje mnie taki jego charakter, w którym mówi się o wielości w globalnej kulturze i świecie idei - przyznawali w wywiadach projektanci.

Najlepszym przykładem idei przyświecających duetowi jest Chandlo, w którym czerpali inspiracje zarówno z Bauhausu, De Stijl jak i hinduskich tradycji związanych z bindi, znakami noszonymi przez kobiety na czole. Tradycje Bauhuasu w tej kolekcji to np. długie, proste linie, wpisane w konstrukcje, specyficzne wzory geometryczne odzwierciedlające się np. na stołach. Z kolei tradycja bindi ma szerszy wymiar, wiąże się z np. rytuałem pielęgnacji. To dlatego centralne miejsce w całej kolekcji zajmuje lustro. Wraz ze stolikiem i siedziskiem pełni nie tylko funkcję toaletki. To także odwołanie do rytuału codziennej pielęgnacji, jak podkreślają twórcy, "po to aby codziennie, patrząc w lustro, uwodzić siebie".

Kolekcję zaprezentowano w tym roku m.in. podczas IMM w Kolonii, gdzie stała się częścią projektu Das Haus. Teraz toaletka trafiła już do sprzedaży, kosztuje ok. 7 tys. euro.

Więcej: www.doshilevien.com, www.bdbarcelona.com

Toaletka Chandlo, powstała dla marki BD Barcelona. fot. Materiały prasowe

Ten projekt stworzyli Nipa Doshi i Jonathan Levien. fot. Materiały prasowe

Kolekcję zaprezentowano w tym roku m.in. podczas IMM w Kolonii. fot. Materiały prasowe