Brian Chesky, szef Airbnb: – Definicja podróżowania ulegnie zmianie już na zawsze

– Podróże, jakie znamy, się skończyły. Nie chodzi mi o to, że skończyły się w ogóle, ale nigdy nie wrócą już w takiej formie jak kiedyś – wieszczy szef Airbnb, Brian Chesky.

Co o wpływie pandemii na podróżowanie mówi szef Airbnb

Airbnb, popularna platforma pośrednicząca w wynajmie mieszkań i domów dla turystów, mocno ucierpiała w wyniku pandemii koronawirusa. Choć jeszcze na początku roku jej założyciele byli w gotowości do wejścia na giełdę, sytuacja zmusiła ich do zmiany planów. W ciągu zaledwie czterech do sześciu tygodni firma utraciła wypracowywaną od 12 lat pozycję lidera w branży. Chesky przyznał, że Airbnb stoi w obliczu niepewnej przyszłości z powodu obaw o nawrót epidemii, z którym mamy do czynienia w wielu krajach. Spółka zaczęła drastycznie ciąć koszty, zaoszczędzono miliard dolarów na marketingu i zwolniono część pracowników.

Chesky uważa, że ​​podróże turystyczne powrócą aczkolwiek w innej formie niż przed pandemią. – Myślę, że ruch turystyczny się rozproszy – prognozuje szef Airbnb. – Zamiast wielkich skupisk będziemy preferować małe społeczności.

W Stanach Zjednoczonych na początku czerwca Airbnb odnotowało taką samą liczbę rezerwacji, jak w tym samym okresie w 2019 r. Częściowo za ten wynik odpowiedzialny jest fakt, że znużeni pracą zdalną zaczynamy szukać krajowych alternatyw, by pracować z domu, jednak niekoniecznie swojego. – Ludzie chcą wyjść z domu, ale chcą być bezpieczni – powiedział. – Nie chcą podróżować samolotami. Nie chcą podróżować służbowo. To, na co są gotowi, to wsiąść do samochodu i przejechać kilkaset mil do małej społeczności, żeby zmienić środowisko.

Brian Chesky (ur. 1981) – amerykański biznesmen i projektant przemysłowy. Współzałożyciel i dyrektor generalny Airbnb. W 2015 roku znalazł się na liście „Forbes” w kategorii najbogatszych amerykańskich przedsiębiorców przed 40.

Airbnb jest dostępne w ponad 191 krajach. Założona w 2008 roku firma oferuje wakacyjne zakwaterowanie bazując na ofertach prywatnych właścicieli mieszkań. W 2017 roku przychody Airbnb sięgnęły 2,6 miliarda dolarów.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: