Pan Pomidor to jeden z trzech tegorocznych laureatów Red Dot Awards w sekcji Communication Design.

BANK, APLIKACJA I PAN POMIDOR Z RED DOTEM!

MARCIN MOŃKA

ESSEN 20.8.2014

DESIGN WYDARZENIA

Prestiżowe nagrody Red Dot znów powędrują do Polski. W jednej z najmłodszych sekcji - Communication Design - czerwonymi Kropkami wyróżniono trzy projekty powstałe w naszym kraju.
Jak informuje nas Verena Lissek z biura prasowego Design Zentrum Nordrhein Westfalen, które przyznaje Red Dot Awards, prestiżowe nagrody trafią do trzech polskich marek w dwóch różnych kategoriach: Brand Design & Identity oraz Apps. To dwie spośród wszystkich 16 kategorii  Communication Design.

I tak na październikowej gali w Essen nagroda trafi do przedstawicieli Idea Bank S.A. Division Lion’s Bank. Red Dotem zostanie nagrodzona ich Lion’s Bank Master Key World Elite MasterCard. Karta jest pierwszą na świecie metalową kartą nieregularnym kształcie oraz pierwszą w Europie metalową kartą z portfolio MasterCard zorientowaną pionowo. Jej unikalną cechą jest przy tym brak numeru na wierzchniej stronie. Kartę wykonano ze stopu metali: cynku, niklu i miedzi. Waży aż 25 gramów. Kartę wyróżnia minimalizm, na jej froncie umieszczono polerowany, lustrzany logotyp Lion’s Bank, rzucający refleksy świetlne. Pod nim wytłoczono imię i nazwisko posiadacza karty.

Idea Bank S.A. Division Lion’s Bank_red_dot_designalive1

Idea Bank S.A. Division Lion’s Bank_red_dot_designalive2
Druga z nagród w kategorii Brand Design & Identity staje się udziałem marki Pan Pomidor & Company, założonej przez Pawła Urbanka. Projekt przygotowało studio Touchideas. Obecnie Pan Pomidor & Co. oferuje 5 smaków świeżych zup kremów: Pan Pomidor & bazylia, Pan Pomidor & papryczki, Pani Marchew & imbir, Pan Brokuł & szpinak oraz Pan Burak & chrzan. - Świeże zupy krem skierowane są do konsumentów, chcących odżywiać się lekko i zdrowo, którym brakuje czasu na gotowanie. Osób, które szukają produktów "bez chemii" i uważnie czytają dane na etykietach. Stworzona marka na pierwszym miejscu stawia produkt i jest wolna od marketingowych przekazów. Myśl przewodnia "Warzywa to podstawa", przekłada się na nazwę marki Pan Pomidor & Company oraz branding jej produktów - informuje producent.

pan_pomidor_red_dot_Designalive2
Z kolei w kategorii Apps nagrodzona zostanie aplikacja do czytania książeczek dla dzieci. Halobajki - bo taką noszą nazwę - są wspólnym  projektem wydawnictwa Ładne Halo z polskim oddziałem Microsoft. - Przygotowaliśmy razem aplikację do interaktywnych książek dla dzieci, w której na ten moment dostępne są dwa tytuły wydawnictwa Ładne Halo: "Sklepy" oraz "Kiedy będę duży, to zostanę dzieckiem". Nasze książki zyskały nowy interaktywny wymiar dzięki animacjom postaci, głosowi lektora (którym może zostać również rodzic) oraz grom, kolorowankom i innym ćwiczeniom manualnym związanym z użytkowaniem telefonu - informuje wydawnictwo. Aplikacja dostępna jest do darmowego korzystania na wszystkich smartphone’ach Windows Phone (Nokia Lumia).

halobajki_red_dot_designalive2

halobajki_red_dot_designalive1
Kapituła przyznająca Red Dot Awards nie miała łatwego zadania. W tym roku wpłynęło 7096 zgłoszeń z 49 krajów świata. Spośród nich jury przyznało 569 nagród, w tym 101 z tytułem Best of the Best. Galę wręczenia nagród zaplanowano na 24 października w berlińskim Konzerthaus.

Więcej: www.red-dot.org