AŻUROWE PRECJOZA

TEKST: NADIA KIJOWSKA, ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE

AMSTERDAM 3.4.2015

DESIGN STYL ŻYCIA

Zawieszki w kształcie serca. Zazwyczaj banalne, sztampowe. Jednak te w wersji marki Tjep to misternie wykonane ażurowe precjoza odwołujące się do tradycji zegarmistrzowskich.
Frank Tjepkema kończy z wyróżnieniem Design Academy w Eindhoven w 1996 roku. Pięć lat później postanawia założyć własną markę. Po ponad trzynastoletniej działalności Tjep ma na swoim koncie projekty dla takich firm, jak: Ikea, Heineken, Camper czy British Airways.

Jednak najbardziej zachwyca zupełnie inna kolekcja, rozpoczęta w 2002 roku dla Chi Ha Paura. Bling Bling, bo właśnie ten projekt stanowił pierwszy model, to krzyż składający się w kilkudziesięciu nałożonych na siebie logo. Najpiękniejsza jest ażurowość obiektu, drobiazgowość, dbałość o wykończenie szczegółów.

Jako kontynuację Tjepkema tworzy Clockwork Love Gold. Seria sześciu akcesoriów stanowi wariację na temat zamrożonych mechanizmów np. zegarka. A wszystko to zaklęte w formie serc wyrażających różne emocje - od pasji po niepewność.

Zawieszki wykonane zostały z papieru akrylowego i stali. By wydobyć z nich filigranowe piękno użyto różnych technik cięcia. Dostępne w wersji białej, czarnej i złotej.

Ceny wahają się od 269 do 499 euro za sztukę. Więcej na: www.tjep.com