SITAG prowokuje do dyskusji o autentyczności designu

swarzędz | TEKST PROMOCYJNY

3 listopada 2014 | Design | Wydarzenia |

Forma to diagram sił. 20 lat oryginalnego wzornictwa SITAG – tak SITAG podkreśli swój w pełni oryginalny i twórczy sposób działania na rynku w specjalnej kampanii informacyjnej, która startuje 3 listopada. Jej głównym elementem będą grafiki zaprojektowane przez Andrzeja Dobosza – znanego, poznańskiego rysownika, którego prace złożą się na ilustrowaną biografię marki, w której produkty  – kamienie milowe – pokazane będą w formie efektownych kolaży. W ten sposób SITAG chce sprowokować dyskusję o oryginalnym projektowaniu i jego roli na rynku.

Z okazji 20. rocznicy swojego powstania firma SITAG postanowiła pokazać najlepsze produkty i przypomnieć historię ich powstania. Cykl grafik pt. „Ikony SITAG” przygotowany przez Andrzeja Dobosza pokaże inspiracje dzięki którym powstały oryginalne projekty foteli biurowych klasy Premium. Marka SITAG chce w ten sposób pobudzić dyskusję o tym, w jakim stopniu prawdziwy design wpływa na rynek. Patronem medialnym kampanii „Ikony SITAG” jest „Design Alive”.

– Autentyczny design jest daleki od „projektowania” opartego na naśladowaniu trendów lub wykorzystaniu gotowych wzorów – mówi Anna Vonhausen, dyrektor kreatywny firmy SITAG i pomysłodawczyni projektu „Ikony SITAG”. – Od początku istnienia naszej firmy stawiamy na własne, oryginalne wzornictwo. Dlatego z okazji 20. rocznicy  powstania firmy SITAG Formy Siedzenia zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii edukacyjnej, która pokazuje jakimi zasadami kieruje się autentyczne projektowanie – dodaje.

Kampania pt. „Forma to diagram sił. 20 lat oryginalnego wzornictwa SITAG” potrwa do połowy 2015 roku. Grafiki zaprojektowane przez Andrzeja Dobosza odkryją kulisy i konteksty powstawania projektów wyjątkowych foteli. SITAG chce w ten sposób pobudzić dyskusję o tym, w jakim stopniu prawdziwy design niesie za sobą wartość. Czy mamy szansę, aby konkurować z produktami odtwórczymi? Czy projektowanie dogłębne może być tożsame z sukcesem rynkowym? Firma stawia te pytania, bo sukces SITAG to z jednej strony stałe miejsca na liście liderów branży, rosnąca sprzedaż i nagrody Red Dot – „Oscary designu”, ale przede wszystkim to wspaniałe i wyjątkowe produkty – każdy zbudowany na kanwie odrębnej historii, obudowany odmiennymi emocjami i skojarzeniami.

– Poprzez projekt „Ikony SITAG” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design, jak bardzo daleki jest on od „projektowania” opartego na naśladowaniu gotowych wzorów oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony – podkreśla Anna Vonhausen.

Grafiki Andrzeja Dobosza prezentować będą „siły”, które zbudowały 9 unikalnych projektów. Na warsztat trafiły fotele biurowe marki SITAG: REALITY, EL100, GO2, SITAG EGO, DRONN, SITAG WAVE, SITI, PIGI i WOODI. Grafiki wraz z towarzyszącymi im tekstami będą prezentowane w mediach oraz podczas cyklu wystaw organizowanych w największych miastach Polski, połączonych z panelami dyskusyjnymi na temat projektowania w architekturze, wzornictwie przemysłowym i grafice.

Ambasadorką kampanii „Ikony SITAG” została m.in. Zuzanna Skalska – doradca biznesu ds. trendów i designu. Więcej informacji na temat projektu znaleźć można na stronie www.sitag.pl/ikony

 

newsletter DA_2
newsletter DA_3

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Doceniajmy wartość tworzenia

Wartość tworzenia

Warszawa | 24 maja 2015

„Kopia czy inspiracja? Spór o autentyczność projektowania”.

Kawiarniana kultura pracy. PIGI – ostania ikona SITAG

Nieoczywistości

Swarzędz | 30 marca 2015

Kawiarniana kultura pracy. PIGI - dziewiąta i ostania ikona SITAG.