Dodawać kolorów codzienności

Dzięki znakomitym artystom współczesny polski plakat przeżywa swój renesans. Wyraziste, różnorodne stylistycznie projekty stały się naturalnym elementem nie tylko miejskiego krajobrazu, ale przede wszystkim galerii ściennych we wnętrzach domów, biur, obiektów użyteczności publicznej. Wystarczy zajrzeć na targi plakatu, by przekonać się o ogromnej i wciąż rosnącej popularności rodzimych printów.

Równolegle z zainteresowaniem polskim plakatem rozwija się sklep internetowy wall-being, który od 2015 roku promuje i przybliża współczesną grafikę i ilustrację. W kolekcji sklepu znajduje się ponad 1,5 tys. oryginalnych wzorów plakatów i dekoracji ściennych; stworzonych przez 98 znakomitych artystów: graficzki i grafików, twórców makatek, ceramiki i innych oryginalnych ozdób ściennych. 

Plakat może być Twoją opowieścią

7 lat temu Kasia Głogowska, zakładając wall-being, postawiła sobie za cel popularyzację i promocję twórczości młodych polskich twórców plakatów teatralnych, filmowych, muzycznych, ilustracji książkowej i prasowej. Misją przyświecającą założycielce wall-being było ukazanie współczesnej grafiki w całej różnorodności tematów, stylistyk i wrażliwości; a najprostszym sposobem, zgromadzenie tych prac w sklepie internetowym z wyselekcjonowanymi i przystępnymi cenowo plakatami.

– Czułam, że wokół jest tylu niezwykle utalentowanych młodych twórców, których prace powinny trafić do ludzi, do domów. Inspirować, poprawiać nastrój i dodawać kolorów codzienności – wspomina Kasia Głogowska.
 
wall-being

Wall-being to dziś już nie tylko plakat

W ostatnich dwóch latach sklep poszerzył ofertę o unikatowe dekoracje ścienne: ceramiczne talerze, makatki i ozdoby z drewna, które inspirują do wnętrzarskich eksperymentów.

Równolegle wall-being rozwija dział limitowanych i sygnowanych grafik, tworzonych szlachetnymi technikami warsztatowymi (sitodruk, linoryt, drzeworyt) oraz art printów, czyli prac drukowanych w niszowych (risografia) lub muzealnych technikach druku (giclee). Największą częścią wall-being są jednak plakaty drukowane pigmentowo i offsetowo, co gwarantuje odbitkom znakomitą trwałość oraz sprawia, że jakościowe plakaty pozostają przystępne cenowo.

Poruszanie się po tej niemałej bazie grafik ułatwia zastosowany na stronie podział na kolekcje i kategorie tematyczne, wśród których najpopularniejsze są plakaty botaniczne, filmowe, abstrakcyjne, komiksowe, czy plakaty dla dzieci.

wall-being

Coraz więcej osób nie wyobraża sobie wnętrz bez grafik na ścianie, co zdaniem Kasi Głogowskiej „daje ogromne poczucie satysfakcji i napędza cały zespół wall-being do rozwoju”.

– Za 7 lat życzyłabym nam nowych ciekawych prac artystów i wielu nowych ścian, na których będą mogły zawisnąć. I jeszcze, żeby nasze plakaty i dekoracje przynosiły radość, pomagały oswoić przestrzeń i dawały wytchnienie – przekonuje Głogowska.

Do 28 marca 2022 bestsellerowe plakaty wall-being dostępne są w cenach obniżonych o 15 %.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

About a girl

About a girl

Poznań | 22 stycznia 2020

Siła kobiecości na plakacie

Graficzna twarz architektury

Miejskie plakaty

Warszawa | 20 stycznia 2020

Graficzny minimalizm plakatów Rafała Stefanowskiego