Kukulska, Janiak i Piróg w Pagedzie, czyli celebryci i ich meble

| MM

18 maja 2011 | Rzeczy

Popularne postaci świata rozrywki sięgają po design – i to nie tylko jako jego odbiorcy, ale także twórcy. Firma Paged Meble zaprosiła do współpracy trójkę popularnych polskich celebrytów, a ostatnio zaprezentowała efekt ich współpracy. W ten sposób powstała seria Celebrities line.

Popularne postaci świata rozrywki sięgają po design – i to nie tylko jako jego odbiorcy, ale także twórcy. Firma Paged Meble zaprosiła do współpracy trójkę popularnych polskich celebrytów, a ostatnio zaprezentowała efekt ich współpracy. W ten sposób powstała seria Celebrities line.

Takie pomysły nie zawsze są poprzedzone głębokimi analizami, badaniami czy żmudnym opracowywaniem strategii marketingowych. Czasami przychodzą znienacka, i tak też się stało z nową serią pagedowych mebli. Tak właśnie się stało podczas Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie, gdzie ekipa “Co za tydzień” wraz z Michałem Pirógiem i Natalią Kukulską odwiedziła stanowisko Paged Meble. To właśnie wtedy, w czasie spotkania i spontanicznej rozmowy pojawiła się idea, aby znane osobowości zaprojektowały serię mebli dla popularnej polskiej marki. I w ten sposób narodził się pierwszy polski projekt serii Celebrities line.

Oczywiście polskie gwiazdy, aby zrozumieć wszelkie procesy projektowe, odwiedziły fabryki Paged Meble w Jarocinie, Jasienicy i Sędziszowie. Każda z zaproszonych gwiazd, czyli Natalia Kukulska, Olivier Janiak i Michał Piróg otrzymały pełną swobodę przy projektowaniu a zarazem firma zapewniła im opiekę konsultantów i konstruktorów, którzy zadbali o to, by powstające obiekty były trwałe i funkcjonalne. Projektanci ponadto czuwali nad procesem powstawania niezwykłej linii mebli. – Zależało nam by meble z serii Celebrities line były w całości autorskimi projektami Natalii, Michała i Oliviera, pod którymi będą mogli się podpisać. Nie narzucaliśmy im własnych koncepcji, jedynie wsparliśmy w kwestiach technicznych. Gotowe meble są z jednej strony odzwierciedleniem osobowości ich twórców, z drugiej jak wszystkie produkty Paged Meble są funkcjonalne i praktyczne. Efekt końcowy podoba nam się bardzo – przyznaje Anna Gołębicka, dyrektor marketingu w Paged Meble.

Każda z gwiazd zmierzyła się z inną formą meblarską: Natalia Kukulska zaprojektowała łóżko z litego drewna. Mebel wyprodukowany z naturalnych materiałów nazwała Eko-sen. Powstało z naturalnego dębu, bez użycia farb. – Chciałam wydobyć to, co ciekawe i ładne w naturalnym drewnie, a inspiracją stało się drewno, które widziałam ułożone w fabryce podczas jej zwiedzania. Było ułożone w kubikach, trochę nierówno, tworząc zaskakujące kompozycje, miało fajną fakturę i intrygujące światłocienie. Skojarzyłam je z ciepłem, paleniskiem, mój dom zresztą jest taki trochę w stylu prowansalskim, pomyślałam więc że ten mebel powinien pozostawać w zgodzie z moim domem – przyznaje wokalista, która jest zresztą pasjonatką designu i bardzo interesuje się wnętrzarstwem.

Z kolei dzinnikarz Olivier Janiak wymyślił zestaw półek na książki i płyty CD bądź DVD, który nazwał Zestawem Intelektualnym. Półki mogą być ustawiane razem lub też osobno, są ponadto wyposażone w niewielkie kółeczka, dzięki którym łatwo można zmieniać aranżację. Poza tym obiekty Janiaka są kolorowe, a dzięki swojej modułowości wcale nie muszą być przypisane do jednej wybranej przestrzeni domowej. Wykonania swojego projektu dopilnował osobiście. Podobnie jak pozostałych, zainspirowała go wizyta w fabryce mebli. – Mój dom to emocje, a tych emocji również w fabryce w Jarocinie mi nie zabrakło. Mój mebel nazwałem “Zestawem intelektualnym”, i to nie przypadkowo, ponieważ składa się z trzech elementów, które rozbudzają naszą wyobraźnię. Jest w nim miejsce na książki, na płyty z muzyką czy filmami – mówi Janiak. Te elementy są połączone w jeden organizm z czymś w rodzaju stolika kawowego.

Natomiast choreograf i tancerz Michał Piróg nawiązał do wstążeczek, symbolizujących walkę z zagrożeniami XXI wieku. W ten sposób narodziło się Nieobojętne krzesło. To chyba najbardziej zaangażowany spośród wszystkich zaprezentowanych niedawno projektów. Piróg, jak sam przyznaje, nie zajmował się wcześniej projektowaniem. – Nie czuję się projektantem i nie mam poczucia, że kiedykolwiek nim się stanę. Mam jednak głowę pełną pomysłów i fajnie, że znalazła się firma która postanowiła urzeczywistnić moje pomysły. Stworzyłem krzesło dla ludzi, a ci przecież zawsze marzą aby było im dobrze, aby dobrze się siedziało czy spało. Na początku zastanawiałem się, jak wykorzystać wszystkie te elementy, które są odpadami, aby to krzesło było jak najbardziej ekologiczne. Podczas wizyty w fabryce zaintrygowały mnie te wszystkie gięcia i zawijasy i postanowiłem pokombinować z płaszczyznami. I tak pojawiła mi się wstążka, która ma bogatą symbolikę: w kolorze różowym symbolizuje walkę z rakiem piersi, a w kolorze czerwonym jest symbolem walki z wirusem HIV. To symbolika, która powinna być nam wszystkim bliska – deklaruje Piróg. Zaprojektował krzesła w czterech kolorach, ekologiczne, które wspierają cztery formy naszego zaangażowania społecznego: oprócz różowego i czerwonego pojawią się także krzesła białe (walka z przemocą wobec kobiet) i pomarańczowe (walka z wykluczeniem). Bez wahania dodaje, że jeśli ponownie pojawiła by się propozycja projektowania, spróbowałby znowu.

Jakie będzie przyjęcie mebli stworzonych przez celebrytów? Odpowiedź otrzymamy zapewne po pierwszych prezentacjach na targach i zainteresowaniu publiczności. Ich projektanci są jednak przekonani, że to nie ich nazwiska będą tutaj najważniejsze. – Nie sądzę aby ktoś kupował łóżka dla nazwiska – deklaruje Natalia Kukulska zwracając uwagę, że decydująca będzie estetyka i funkcjonalność nowej serii pagedowych mebli.

Więcej: www.pagedmeble.pl

Powiązane artykuły:

Paged zaprasza na wystawę nowości online

Mimo przeszkód

Jasienica | 28 kwietnia 2020

W zastępstwie targów Salone del Mobile Paged zaprasza online

Showroom Pagedu otwarty!

Showroom Pagedu

Warszawa | 21 lutego 2018

Otwarcie pierwszego showroomu marki Paged w stolicy.

5,5 miliona krzeseł

5,5 miliona krzeseł

Jasienica | 24 lutego 2016

W ciągu ostatnich 15 lat Paged wyprodukował 5,5 mln krzeseł.

Tomek Rygalik: Krzesło może być seksi

Stawiamy na rozwój

JASIENICA | 9 marca 2015

Tomek Rygalik, dyrektor kreatywny Paged: – Krzesło może być seksi.