Ikony designu: Tara zawsze na czasie

Iserlohn | ŁP

24 października 2012 | Design | Ludzie | Rzeczy | Styl życia |

Gdy w 1992 roku firma Dornbracht wprowadziła na rynek serię Tara, minimalistyczne wzornictwo armatury z charakterystycznymi krzyżowymi uchwytami było czymś nowym – wyróżniało się precyzją, prostotą i elegancją. Dziś to już ikona designu, a firma Dornbracht naliczyła się aż 270 jej podróbek na całym świecie.

Na początku lat 90., kiedy rynek zdominowany był przez baterie jednouchwytowe, dwuuchwytowa armatura serii Tara właściwie nie wpisywała się w obowiązujące trendy. Progresywna koncepcja armatury stała się jednak szybko archetypem nowoczesnej armatury łazienkowej.

Gdy w 1992 roku firma Dornbracht wprowadziła na rynek serię Tara, minimalistyczne wzornictwo armatury z charakterystycznymi krzyżowymi uchwytami było czymś nowym – wyróżniało się precyzją, prostotą i elegancją. Dziś to już ikona designu, a firma Dornbracht naliczyła się aż 270 jej podróbek na całym świecie.

Na początku lat 90., kiedy rynek zdominowany był przez baterie jednouchwytowe, dwuuchwytowa armatura serii Tara właściwie nie wpisywała się w obowiązujące trendy. Progresywna koncepcja armatury stała się jednak szybko archetypem nowoczesnej armatury łazienkowej.

Dziś, że sprzedażą na poziomie miliona sztuk Tara należy do grona najczęściej sprzedawanych armatur firmy Dornbracht. – Tara jest jedną z naszych linii armatur, które odniosły największy sukces i która w dużym stopniu buduje wizerunek firmy Dornbracht jako wyznaczającego nowe trendy producenta wysokiej jakości armatur i akcesoriów łazienkowych i kuchennych – wyjaśnia dyrektor zarządzający Andreas Dornbracht. – Linia spełnia cztery postulaty firmy Dornbracht, są to: proporcjonalność, precyzja, progresywność i przejrzystość. Charakterystyczne dla niej uchwyty krzyżowe stanowią połączenie nowoczesności z tradycją. Linia jest purystyczna i nowoczesna. Jednocześnie stwarza poczucie przytulności. A co najważniejsze, nadal jest na czasie.

W 2008 roku, po tym, jak linia Tara przez wiele lat wyznaczała łazienkowe trendy, firma Dornbracht we współpracy z Sieger Design przedstawiła jej udoskonaloną pod względem wzornictwa i technologii wersję, która odpowiada obecnym trendom i konsekwentnie kontynuuje styl linii, nie zmieniając go radykalnie. – Rzeczy klasycznych się nie zmienia – wyjaśnia Michael Sieger z Sieger Design. – Można je tylko udoskonalić.

Cena od ok. 1800 zł (wykończenie chrom) do ok. 2400 zł (wykończenie czarny mat).

Więcej: www.dornbracht.de

Powiązane artykuły:

Gratka dla miłośników włoskiej awangardy! Ruszył sklep z ikonicznymi projektami grupy Memphis

Sklep z ikonami

Mediolan | 16 sierpnia 2020

Ruszył sklep z ikonicznymi projektami grupy Memphis

Archikony. Notre Dame du Haut. Rzeźba na wzgórzu

Rzeźba na wzgórzu

Ronchamp | 27 sierpnia 2017

Archikona. Kaplica Notre Dame du Haut (Matki Bożej na Górze).

Chandigarh. Miasto z poziomu zero

Miasto przyszłości

Chandigarh | 20 lipca 2016

Dzieło życia Le Corbusiera wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Arena znów rekordowa

Sexy and bastard

Poznań | 26 lutego 2014

Za nami już szósta edycja Areny Design w Poznaniu (18-21 lutego).

Design Alive Awards 2013 on tour

Tournee rozpoczęte

PoZNAŃ | 20 lutego 2014

Wystawa Design Alive Awards 2013 wyruszyła w trasę po Polsce.