Funkcjonalne rzeźby

Amerykański projektant Aaron Blendowski tworzy prace różnorodne formalnie – od funkcjonalnej rzeźby i mebli po grafikę 3D.

Dzięki temu, że ma wykształcenie rzeźbiarskie i jednocześnie ukończył projektowanie przemysłowe, chętnie eksperymentuje z materiałami, przekształcając przedmioty jak najdalej od ich tradycyjnej formy.

Oprócz prowadzenia własnego studia w Detroit, w stanie Michigan, gdzie powstają autorskie, oryginalne obiekty o ciekawych, często wybujałych kształtach, zawodowo związał się również z macierzystą uczelnią, Cranbrook Academy of Art, gdzie prowadzi zajęcia z rzeźby. Jest również współzałożycielem OmniCorpDetroit, kolektywu łączącego artystów, muzyków, inżynierów (i nie tylko), którzy spotykają się w dzielnicy Eastern Market (Detroit), aby wspólnie tworzyć, edukować się i dzielić kreatywnością.

Różnorodność miasta jest jedną z największych inspiracji po jakie sięga artysta. Wykorzystując swoje doświadczenia w wielu dziedzinach, Blendowski eksperymentuje z materiałami, czasem skupiając się na czystości form a czasem przekształcając je tak daleko, jak to możliwe, od ich pierwotnego stanu.

W ten sposób powstają ceramiczne lampy, fikuśne drewniane krzesła, biomorficzne lustra, wieszaki na ubrania w kształcie toffi, szafki w kształcie klina sera czy plastikowe zegary z recyklingu. Bliska jest mu estetyka domku dla lalek, która mimo bogactwa koloru wzbudza niepokój i kwestionuje z góry przyjęte wyobrażenie widzów o domowej błogości.
 
Jego prace prezentowały liczne galerie i muzea m.in. Cranbrook Art Museum (Bloomfield Hills), Atlanta Contemporary (Atlanta), In Good Company (Brooklyn), Wasserman Projects (Detroit) i Superhouse (Nowy Jork). 

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Stolarz wabi sabi

Stolarz wabi sabi

Warszawa | 5 sierpnia 2022

Miłość do drewna podąża za nim gdziekolwiek się uda: Maciej Gąsienica Giewont

Design radyklany

Design radyklany

Nowy Jork | 16 grudnia 2021

Nowojorska galeria na nowo zinterpretowała 30 ikonicznych dzieł z lat 60. i 70.