Nowa kolekcja marki Nobonobo – pokazuje, że współczesny design coraz częściej opiera się na dialogu: między estetyką a użytecznością, projektantem a wykonawcą, lokalnością a globalną jakością.
Powstałe projekty są nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale stanowią również próbę wyznaczenia kierunku, w którym może podążać polski przemysł meblarski – bez nadmiaru gestów, za to z pełną świadomością tego, co i dla kogo się projektuje.
Wśród nowości Nobonobo znalazły się trzy kolekcje będące efektem współpracy z włoskim studiem projektowym Carlesi Tonelli: Haiku, Ikkoku i Wave. Każda z nich odwołuje się do innego wymiaru użytkowania i estetyki – od kontemplacji, przez komfort, po codzienny relaks.
Haiku to linia zbudowana wokół idei prostoty – inspirowana japońską formą krótkiego wiersza. Krzesła (w wersji z i bez podłokietników) oraz fotel bujany dostępne są w kilku wariantach wykończenia: tapicerowanym, skórzanym i z ręcznie wyplatanej słomy. Elementem wspólnym jest drewniana konstrukcja z jesionu w różnych odcieniach.
Linia posiada także wersję outdoorową – z drewna iroko i odpornych na warunki atmosferyczne lin morskich.
Ikkoku wyróżnia się oparciem, które tworzy zamkniętą, profilowaną formę. Dzięki niemu siedzisko oferuje bardziej „otulający” komfort.
Występuje w dwóch wariantach: z oparciem klasycznym oraz z podłokietnikami jako integralną częścią bryły.
Wave, zgodnie z nazwą, nawiązuje do ruchu fal – wizualnie i funkcjonalnie. Obłe linie, zastosowanie trudnopalnej pianki i solidna drewniana podstawa czynią je odpowiednim zarówno do wnętrz mieszkalnych, jak i publicznych.
Przy okazji premiery w nowym showroomie marki w Bielsku-Białej, swoje nowości zaprezentowała również zaprzyjaźniona z Nobonobo marka Miloni. Trzy linie stołów, każda odpowiadająca innym potrzebom użytkowników, zostały zaprojektowane we współpracy ze studiem Kabo & Pydo.
Katto to lekki, rozkładany stół z mechanizmem „motyl” i detalem nóg inspirowanym arkadami. Mommo to stół o bardziej rzeźbiarskim charakterze, z trzema wariantami blatów, co pozwala dopasować go do różnych przestrzeni. Sollo, stworzony z myślą o sektorze HoReCa, ma modułową konstrukcję, trzy wysokości i charakterystyczną nogę z litego dębu.
