UDANY DEBIUT INTERPRINT INTERIOR FESTIVAL

TEKST PROMOCYJNY

ESSEN 4.12.2018

DESIGN WYDARZENIA

W połowie listopada odbyła się premierowa edycja HUB – Interprint Interior Festival. W tym międzynarodowym wydarzeniu dedykowanemu architekturze wnętrz wzięło udział kilkuset architektów, projektantów i czołowych firm z branży. Można było odkrywać i badać nadchodzące trendy, albo… samemu je projektować.
Event zorganizowany przez Interprint to nowa inicjatywa, która powstała w oparciu o odbywające się od wielu lat spotkania w międzynarodowym, branżowym gronie – Interprint Furniture Days. Debiut HUB Interprint Interior Festival, jak na prawdziwą premierę przystało, odbył się w wyjątkowych okolicznościach. Spotkanie profesjonalistów i pasjonatów designu zostało zorganizowane w dniach 14–15 listopada 2018 roku w niemieckim Essen, w siedzibie Szkoły Projektowania i Zarządzania Zollverein. Ten efektowny, minimalistyczny budynek powstał w 2006 roku. Został zaprojektowany przez cenione studio projektowe Sanaa z Tokio. Obiekt ten znajduje się na terenie zabytkowej kopalni, wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Święto designu i zapowiedź przyszłych trendów w architekturze wnętrz nie mogły mieć lepszej oprawy, niż to niesamowite miejsce.

Fokus na trendy
HUB Interprint Interior Festival jak w soczewce skupił w jednym miejscu i czasie wszystko, co ma wpływ na nieustannie trwający proces powstawania trendów. Stwarzał okazje do interakcji z gośćmi poprzez inspirujące lektury, odkrywcze wystawy i konfrontacje z opiniami ekspertów. Ważnym miejscem na festiwalowej mapie była scena główna, na której występowali profesjonaliści związani z branżą wnętrzarską – naukowcy, projektanci, blogerzy, dziennikarze i menadżerowie. Wśród nich znaleźli się eksperci tacy, jak prof. Timo Rieke z Hawk Hildesheim i prof. Dipl.-Ing. Sabine Keggenhoff z Keggenhoff Partner, czy Raphael Gielgen z Vitry i Antonia Schmitz prowadząca blog Craftifair. Przed gośćmi wystąpili też Ewa Marguerre ze Studia Besau Marguerre, Massimolosa Ghini z Iosa Ghini Associati oraz Barbara Busse z agencji Future+You. Zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia festiwalu ostatnie słowo na scenie miał zespół projektowy Interprint: Salvator Figliuzzi, Maurizio Burrato i Daniel Heitkamm, którego wystąpienie nosiło zaskakujący tytuł – „Soup of the day – vision, value, v#&%k off”.

Wiedza z pierwszej ręki
W festiwalu Interprintu uczestniczyło kilku biznesowych partnerów firmy– Technocell Dekor, Hornschuch, Rehau, Hueck, Sesa, Flai, MKT, Arcade. Dzięki współpracy z nimi organizator zaprezentował gościom wydarzenia spójną, a jednocześnie otwartą i szeroką wizję przyszłych trendów. HUB umożliwił uczestnikom bliższe poznanie oferty i filozofii działania liczących się w branży firm. W Essen wszyscy zainteresowani otrzymali informacje z pierwszej ręki. To był prawdziwy tygiel, który generował innowacje, nowe pomysły i idee.

Mapa HUB
Festiwalowa przestrzeń w budynku Sanaa została podzielona na kilka stref, w których można było na tysiąc sposobów odkrywać trendy i badać je, albo samemu projektować branżową przyszłość. Niektórzy dryfowali – chłonęli to, co przynosiła im festiwalowa rzeczywistość. Inni kreatywnie poszerzali designerskie horyzonty.Oprócz głównej sceny i przestrzeni dla partnerów wydarzenia i mediów, poszczególne strefy angażujące uwagę gości to m.in. „Decors” (prezentacja nowości w dekorach, trendach i kolorach), „Makers Area” (przestrzeń twórcza, gdzie można było spróbować sił w układaniu ikebany i ceramice), „Unicolours”  i „Trend”. Warto było też zajrzeć do strefy „Confetti”, gdzie z udziałem festiwalowych gości powstawały interaktywne filmy wideo. Technologia AR (augumented reality) łączyła świat rzeczywisty z tym generowanym przez komputer w czasie rzeczywistym. Dwa festiwalowe dni dały uczestnikom wydarzenia potężny zastrzyk energii i pomysłów na nadchodzący sezon, pomogły wyznaczyć kierunki rozwoju i zmotywowały do dalszej pracy.

Więcej na: www.interprint.com