Festiwal zorganizowany zostanie w Muzeum Historycznym w Bielsku-Białej: Zamku Książąt Sułkowskich oraz Starej Fabryce. fot. Materiały prasowe

TRZECIA EDYCJA NEO FASHION JAMBOREE

JOANNA SZCZYGIEŁ

BIELSKO-BIAŁA 9.4.2014

MODA STYL ŻYCIA

W dniach 16-18 maja odbędzie się trzecia edycja Neo Fashion Jamboree w Bielsku-Białej. Tym razem pod patronatem "Design Alive".
Neo Fashion Jamboree nieprzypadkowo odbywa się w Bielsku-Białej - festiwal odwołuje się bowiem do bogatej włókienniczej historii miasta. Co ważne, nie ogranicza się tylko do pokazów mody, ale daje szansę początkującym i nieznanym artystom z różnych dziedzin: projektantom, grafikom, fotografikom czy stylistom, poprzez organizowanie licznych warsztatów, wystaw i konkursów. Od pierwszej edycji Festiwalu, czyli od 2011 roku, organizatorzy - Fundacja Play4designe i agencja Korporacja Stylu, stawiają na edukację zarówno artystyczną jak i biznesową, do której odwołuje się tegoroczne hasło przewodnie: Future Prosperity.

Future Prosperity
Tegoroczna edycja festiwalu ma na celu przedstawienie możliwości rozwoju młodym artystom. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób kształtować swój wizerunek, jak przekuć swoje umiejętności na karierę artystyczną lub zawodową oraz jak z pasji uczynić źródło utrzymania. Zgodnie z tymi założeniami odbędą się m.in. warsztaty z przygotowania portfolio i promocji w social media, rysunku modowego, pokazy mody, wystawy, prezentacje filmów i happeningi. Tak jak w poprzednich latach, organizatorzy zaprosili do współpracy projektantów, osoby związane zawodowo ze światowymi luksusowymi markami w dziedzinie marketingu i PR-u oraz rozpoznawalne nazwiska w dziedzinie fotografii, filmu czy visual merchandisingu.

plakat-NeoFashion_designalive

Moda na Muzeum
Festiwal zorganizowany zostanie w Muzeum Historycznym w Bielsku-Białej: Zamku Książąt Sułkowskich oraz Starej Fabryce. Impreza połączona będzie z odbywającą się ogólnopolską Nocą Muzeów, która w Muzeum Historycznym przebiegnie pod hasłem "Moda na Muzeum". Organizatorzy przygotowują z tej okazji wiele atrakcji, m.in.:

- warsztaty z Natalią Kacper-Mleczak, zajmującą się tworzeniem scenografii do teledysków (m.in. Moniki Brodki), kampanii i spotów reklamowych (w tym spotów zapowiadających ramówki stacji TVN) oraz visual merchandisingiem (współpracowała m.in. z marką La Mania). Uczestnicy wykonają instalacje stanowiące scenografię do niedzielnego pokazu mody.

- warsztaty z Sophie Kula, projektantką pochodzącą z Katowic, współpracującą m.in. z Sylwią Grzeszczak, zespołem Dziewczyny czy Moniką Brodką. Francuska agencja Societe Anyome wyróżniła ją zaproszeniem na tegoroczny Haute Couture Fashion Week w Paryżu, gdzie na wystawie młodych projektantów zaprezentowała kolekcję "Sweet Memories". Uczestnicy nocnych warsztatów nauczą się tworzenia tablicy inspiracji używanej przez artystów do opracowania koncepcji projektowych. Efekty pracy uczestników będzie można oglądać na wystawie kolejnego dnia.

- happening Seána Ó Cathasaigh, mieszkającego w Edynburgu visual merchandisera, współpracującego z wieloma znanymi markami w zakresie aranżacji przestrzeni. Przy wykorzystaniu ubrań sygnowanych metkami znanych projektantów, m.in. Patrizi Pepe, Love Moschino, duetu Paprocki&Brzozowski oraz Birds of Prayers Piotra Pyrchały, artysta stworzy swoisty concept store, wykorzystując do tego celu przestrzeń ekspozycji muzeum.

Birds of Prayrs_designaliveKolekcja Piotra Pyrchały, który będzie gościem tegorocznej edycji festiwalu. Fot. Bartek Furdala

- wystawa rysunków żurnalowych, stworzonych przez uczestników warsztatów z Sophie Kula. Uczestnicy warsztatów poznają najczęstsze techniki plastyczne, stosowane przez projektantów ubioru przy tworzeniu rysunków żurnalowych.

Konkurs: Dream Team
Po raz trzeci odbędzie się również konkurs Dram Team, skierowany do zespołów złożonych z: fotografa, wizażysty, fryzjera, stylisty, modela/​modelki. Jury oceniać będzie efekt ich pracy nad sesją zdjęciową.

Więcej: www.neo-fashion-jamboree.com