STRUKTURY CISZY

TEKST: JOANNA SZCZYGIEŁ, ZDJĘCIA: MAREK SWOBODA

SZTOKHOLM 14.2.2018

DESIGN RZECZY WYDARZENIA

Minęła właśnie kolejna edycja targów Sztokholm Furniture & Light Fair. Polska marka VANK postawiła tym razem na zaprezentowanie nowych rozwiązań akustycznych dedykowanych przestrzeniom biurowym oraz fotela VANK_V6, który kilka dni temu nagrodzony został przez jury iF Design Award.
O targach w Sztokholmie mówi się, że mają swój własny, spokojny rytm. Trwają pięć dni i odbywają się w trzech halach. Głównym wydarzeniem towarzyszącym jest Stockholm Design Week, pozwalający także po godzinach obcować z ikonicznymi produktami skandynawskiego designu. 
- Z naszym tegorocznym stoiskiem wpisaliśmy się w tę atmosferę slow. Pokazaliśmy, jak w 2017 roku rozwinęliśmy ideę naszej diamentowej struktury projektując zamknięte boksy akustyczne. – mówi Monika Brzóska, export manager VANK. – Postawiliśmy dwie czteroosobowe salki konferencyjne: niebieską i grafitową. Nie da się ukryć, że to właśnie one wzbudzały największe zainteresowanie odwiedzających.

Na targach trend „soundproofing” był zresztą bardzo widoczny. Wiele firm pokazywało produkty, które w ten czy inny sposób, mają na celu stworzenie w biurach i przestrzeniach publicznych miejsc ciszy. Potrzeba została wyraźnie zauważona przez rynek, który z kolei szybko na nią odpowiedział.

Fotel VANK_V6 został przedstawiony w kilku wersjach kolorystycznych i materiałowych. – Chodziło nam o to, by pokazać, w jaki sposób nasz fotel można dopasować do stylu biura lub home office: bardziej eleganckie wersje w jasnej skórze, ostre i wyraziste z oryginalnym komponentem aluminiowym czy też z jaskrawymi kolorami podstawy dobrze korespondującymi z geometrycznym ażurem oparcia – tłumaczy Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna VANK.

Pomimo z pozoru bardzo skandynawskiego charakteru, targi w Sztokholmie przyciągają gości z całego świata. – Mieliśmy okazję rozmawiać z przedstawicielami rynku rosyjskiego, belgijskiego, izraelskiego, niemieckiego czy brytyjskiego. Skandynawowie zwykle potrzebują więcej czasu, aby oswoić się z nową marką. Widząc stoisko VANK po raz drugi przyznają, że zwrócili na nas uwagę już w zeszłym roku. – podsumowuje targi Monika Brzóska.

Więcej na: www.vank.pl