Polska pionierem zmian w Oriflame

| MAC

4 maja 2012 | Miejsca

Oriflame Poland otworzyło niedawno swoje nowe biuro w Polsce. Szwedzki dystrybutor kosmetyków, tworząc nową siedzibę, zastosował nowy koncept pod nazwą design 2.0, wykorzystując naturalne materiały a także utrwalając „eko przyzwyczajenia” swoich pracowników. Firma zachęca ich np. do przyjeżdżania do pracy na rowerach.

Za przestrzeń nowego biura odpowiadał architekt wnętrz Niklas Wahlstein ze szwedzkiego biura architektonicznego TEA (Thomas Eriksson Architects). Postanowił nie tylko uczynić przestrzeń funkcjonalną, ale odniósł się do tradycji firmy a także kraju, w którym powstała marka.
Oriflame Poland otworzyło niedawno swoje nowe biuro w Polsce. Szwedzki dystrybutor kosmetyków, tworząc nową siedzibę, zastosował nowy koncept pod nazwą design 2.0, wykorzystując naturalne materiały a także utrwalając „eko przyzwyczajenia” swoich pracowników. Firma zachęca ich np. do przyjeżdżania do pracy na rowerach.

Za przestrzeń nowego biura odpowiadał architekt wnętrz Niklas Wahlstein ze szwedzkiego biura architektonicznego TEA (Thomas Eriksson Architects). Postanowił nie tylko uczynić przestrzeń funkcjonalną, ale odniósł się do tradycji firmy a także kraju, w którym powstała marka.

– To wnętrze charakteryzują proste formy czerpiące inspiracje z natury. Obłe kształty, kwiatowe wzory, ekologiczne certyfikowane materiały oraz fotografie skandynawskich fiordów wszystko razem podkreśla szwedzkie korzenie naszej marki – mówi Żaneta Gajek PR & Media Manager Oriflame Poland. Biuro projektowe TEA, stworzyło koncepcje wnętrz także dla takich marek jak Audi, Ericsson czy Ikea. Nowa koncepcja pojawi się w 60 krajach, jednak to właśnie Polska jest pionierem zmian. Za drożenie koncepcji w warszawskim biurze firmy odpowiadało biuro projektowe Tomasza Stopy – Massvie Design (projektowało już wnętrza takich firm jak Google, MTV Networks, czy Grupy Żywiec).

W nowej siedzibie powstały zarówno przestrzenie dla konsultantów, jak i centrala firmy. Biuro zostało otwarte w marcu, mieści się w budynku Mokotów Nova. – Przy wyborze miejsca zwracaliśmy uwagę, aby budynek w możliwie minimalnym stopniu wpływał na środowisko naturalne zgodnie ze standardami „green office” obowiązującymi w Oriflame na całym świecie – mówi Żaneta Gajek.

Budynek postawiono więc zgodnie z najnowszymi ekologicznymi wymogami. Ściany są specjalnie ocieplone, zastosowano szyby w oknach o niskiej przenikliwości cieplnej, energooszczędne klimatyzacje a także czujniki ruchu w łazienkach. Ponadto we wnętrzach wykorzystuje się żaluzje chroniące pomieszczenia przed nadmiernym nagrzewaniem się od słońca i niepotrzebnym korzystaniem z klimatyzacji, automatyczne włączniki świateł w łazienkach, czy energooszczędne świetlówki. Sprzęt AGD dobierano pod kątem możliwości jego recyklingu oraz ograniczenia zużycia energii, a w pomieszczeniach wdrożono system informacji ekologicznej wspierający utrwalenie codziennych „eko przyzwyczajeń”.

– Dodatkowo marka promując zachowania proekologiczne, zachęca swoich pracowników do przyjeżdżania do pracy na rowerach. To nie tylko zdrowe dla ciała i duszy, ale też dla środowiska. W nowym biurze fani dwóch kółek mogą odświeżyć się po podróży dzięki specjalnie dla nich przewidzianym prysznicom – mówi Żaneta Gajek.

Zachowania proekologiczne są wpisane również w system funkcjonowania biura. – W wielu miejscach umieszczone zostały użyteczne i łatwe do naśladowania wskazówki dotyczące ochrony środowiska przeznaczone dla naszych pracowników i osób odwiedzających firmę – dodaje Bogumiła Stępień, kierownik działu administracji Oriflame Poland.

Więcej: www.massive-design.pl i www.tea.se

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Kreatywna Szpitalna

Kreatywna Szpitalna

Warszawa | 25 lipca 2023

Dot Architekci zaprojektowali siedzibę znanej agencji w stolicy