#PHOTOBOOTH, CZYLI SELFIE-STRZELANKI [WIDEO]

TEKST I ZDJĘCIA: WOJCIECH TRZCIONKA

MEDIOLAN 19.4.2015

DESIGN RZECZY WYDARZENIA

Jak sprawić, żeby widzowie weszli w interakcję z wystawą i stali się jej aktorami? Rozdać im zabawki i pozwolić się wygłupiać. Studenci ze szwajcarskiej Lozanny, zamiast tradycyjnej wystawy, zorganizowali w Mediolanie "strzelanki" z selfie i zabawy ze smartfonami.
École Cantonale d'Art de Lausanne (ECAL) co roku zaskakuje nowatorskimi pokazami na Milan Design Week. Tym razem studenci słynnej szkoły designu zaprezentowali projekt #PhotoBooth - cykl interaktywnych instalacji prezentujących jak aparaty telefonów komórkowych i zjawisko selfie zmieniły sposób patrzenia na siebie. Kolekcja została stworzona specjalnie na tydzień designu odbywający się w dniach 14-19 kwietnia. - Postanowiliśmy spróbować zaproponować nowe rozwiązania do robienia selfies - powiedział fotograf Nicolas Haeni, jeden z liderów projektu.

Wystawa to tak naprawdę plac zabaw dla dorosłych, gdzie do woli można bawić się stworzonymi przez studentów urządzeniami do robienia zwariowanych filmików i zdjęć. Powstał więc "pistolet" do robienia zdjęć zza rogu, "karabin maszynowy" do strzelania seryjnych selfie, czy automat do wideo z wiertarką, która kręcąc smartfonem nagrywa głupkowate filmiki. Efekty zabaw będzie można zobaczyć na stronie www.ecal.ch



Relacje "Design Alive" z Milan Design Week 2015 wspiera Peugeot. peugeot