DESIGN SIĘ NIE PODDAJE. WŁOSI PISZĄ MANIFEST I ZAPRASZAJĄ NA PREMIERY ONLINE

TWO

RZYM 14.4.2020

COVID-19 DESIGN WYDARZENIA

Tegoroczne targi Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie zostały odwołane z powodu pandemii koronawirusa, jednak firmy nie rezygnują z premier, które były pierwotnie przygotowywane na kwiecień i wchodzą z nimi w online. W środę jedna z takich prezentacji odbyła się na Instagramie kultowej marki Moroso, a relację z wydarzenia można było śledzić od poprzez webinar Zoom.

Włoski brand, znany na całym świecie z żarliwego eklektyzmu, zaprezentował kolekcję Taba, zaprojektowaną przez designera argentyńskiego pochodzenia Alfredo Häberli. Składają się na nią wielofunkcyjne siedzenia, które można dowolnie ze sobą układać konfigurując całe przestrzenie. Cała kolekcja składa się z ośmiu różnych elementów, które można wykorzystywać zarówno w przestrzeniach prywatnych jak i publicznych.

***
Tymczasem największe włoskie marki meblowe ostrzegają przed „katastrofą gospodarczą”, chyba że fabryki zostaną ponownie otwarte w najbliższych dniach. Z takim apelem zwróciły się kilka dni temu do premiera Włoch. „Dziś głównym celem całego sektora jest zapewnienie wznowienia produkcji” – czytamy w manifeście zatytułowanym „Design się nie poddaje”, który w czasie pandemii COVID-19 podpisało siedem wiodących włoskich marek meblowych: B&B Italia, Cappellini, Cassina, Flexform, Giorgetti, Molteni Group i Poltrona Frau, a także firma Bisazza produkująca mozaiki oraz producent kuchni Boffi.

Manifest został wysłany do włoskiego premiera 8 kwietnia, jednak Guiseppe Conte odrzucił wezwanie ze strony branży projektowej i innych sektorów, i zapowiedział, że blokada zostanie przedłużona do 3 maja. „Możemy tego nie wytrzymać. Wielu naszych konkurentów, na przykład w Niemczech i Skandynawii, nadal działa regularnie” – przekonują włoscy producenci.

W manifeście czytamy również, że marki wezwały właścicieli salonów na całym świecie do obniżenia czynszu o połowę, aby wspomóc producentów w tym trudnym czasie. „Sektor mebli i wzornictwa stanowi jeden z trzech strategicznych sektorów włoskiej produkcji” – czytamy w manifeście. „Dzięki sile 20 tys. aktywnych firm i 130 tys. pracowników sektor generuje 23 mld euro obrotu. Przemysł drzewny i meblarski we Włoszech to aż z 75 tys. firm zatrudniających 315 tys. osób, a ich roczny obrót to 43 mld euro”.

Włoski brand Moroso, znany na całym świecie z żarliwego eklektyzmu, zaprezentował kolekcję Taba, zaprojektowaną przez designera argentyńskiego pochodzenia Alfredo Häberli.

Patrizia Moroso zaprosiła w środę miłośników jej brandu na rozmowę z projektantem Alfredo Häberli.

„Dziś głównym celem całego sektora jest zapewnienie wznowienia produkcji ” – czytamy w manifeście zatytułowanym „Design się nie poddaje”, który podpisało dziewięć wiodących włoskich marek meblowych: B&B Italia, Cappellini, Cassina, Flexform, Giorgetti, Molteni Group i Poltrona Frau, a także firma Bisazza produkująca mozaiki oraz producent kuchni Boffi.