MONIKA KAPŁAN RUSZA ZE START-UPEM MODOWYM COMMITMENT

TEKST: DOROTA ŁASKI. ZDJĘCIA: WUNSCHE & SAMSEL

WARSZAWA 3.7.2020

MODA RZECZY

Monika Kapłan przez lata tworzyła strategie marketingowe największych polskich marek odzieżowych. Kampanie ze zdjęciami Kate Moss, Kendall Jenner czy Joanny Kulig obiegły Polskę i świat. Dziś z zespołem specjalistek w swoich dziedzinach – Kamą Bojarczuk i Eweliną Wydrą rusza z własnym projektem. Marka, która wyrosła z wielu lat przemyśleń i cennych doświadczeń, czerpie inspiracje z jogi, a także ze sportowej estetyki w wersji retro i współczesnych trendów z wybiegów. Odwołuje się też do wartości mody zrównoważonej. Poznajcie Commitment.

Zwykłe, codzienne ubrania wyrażają swój charakter subtelnie – w fasonie, odcieniu, wykończeniu. Dlatego Commitment sięga po proste, czasami wręcz minimalistyczne kroje i szeroką, ale spójną kolorystykę. Dużą uwagę przywiązuje się tu do detali. Czasami - jak w kołnierzyku dzianinowej bluzki z paseczkami - chodzi o estetykę. Innym razem - jak w przypadku bezszwowych legginsów, których nogawki przedłużają się na stopy z dyskretnym wycięciem na piętę - liczy się funkcjonalizm. Współczesny tryb życia stawia przed modą nowe wymagania. Zamiast dopasowanych marynarek i wąskich spódnic coraz częściej pozwalamy sobie na nieformalne ubrania, w których po prostu czujemy się swobodnie. To, jaki nadamy im charakter, w dużej mierze zależy od zestawień. - Miękki luźny dres zestawiony z koszulą i mokasynami to pomysł na styl, który chcemy upowszechnić -  mówi Ewelina Wydra, główna projektantka Commitment.

Od płaszcza, koszuli i długiej spódnicy przez dres, kardigan po legginsy z topem do ćwiczeń i apaszkę - pierwsza kolekcja Commitment to aż 52 modele ubrań i dodatków, które budują całą szafę. Spójna estetyka pozwala na łatwe łączenie ubrań w zestawy, dzięki czemu stają się bardziej uniwersalne. Ważnym aspektem marki jest też racjonalna kalkulacja ceny, która – choć wyższa od cen w sieciówkach – stanowi ciekawą alternatywę dla marek luksusowych.

- Do tej pory klienci mogli kupować tanie ubrania słabej jakości, takie na chwilę, albo bardzo drogie, lepiej wykonane, służące przez lata. Brakowało czegoś pomiędzy – porządnego projektu i jakościowego wykonania w średnim przedziale cenowym. Tę niszę wypełnia właśnie Commitment – dodaje Kama Bojarczuk.

Marka całą swoją produkcję realizuje w Polsce w duchu mody zrównoważonej. Część kolekcji powstała z materiałów z tzw. dead stock’u. Sportowa linia bezszwowa wykonana jest z recyklingowanego poliamidu. W części kolekcji wykorzystane są szlachetne surowce, które zapewniają trwałość produktów: naturalna skóra, wełna merynos, jedwab. Kolekcja nie jest sezonowa, modele przeznaczone są do użytkowania przez cały rok. Ważnym aspektem projektowania kolekcji było pragmatyczne podejście do kobiecej szafy. Commitment oferuje produkty, które łatwo tworzą zróżnicowane, spójne zestawy - od elegancji do sportu.

Za marką stoi Monika Kapłan, która jako dyrektorka marketingu w LPP, współtworzyła sesje z Kate Moss, Joanną Kulig czy Kendall Jenner. Monika Kapłan w ostatnich latach pracowała dla LPP jako global marketing director marki Reserved. Koordynowała np. otwarcia salonów Reserved poza Polską, m.in. przy Oxford Street w Londynie. Zarządzała działami marketingu marek: Sinsay, Mohito, House, Cropp. Była prezeską Deni Cler. Współtwórczyni strategii wielu marek z branży mody m.in. Medicine, 5.10.15., Answear.com, Diverse. Od tego roku jest doradczynią zarządu Grupy CCC w obszarze strategii marketingowej dla CCC, Gino Rossi i e-obuwie. Odchodząc z LPP pod koniec 2019 roku powiedziała: - Co kilka lat potrzebuję tego rodzaju wyzwań, aby móc się rozwijać.

Główną projektantką nowej marki została Ewelina Wydra (dawniej również Reserved), a CEO – Kama Bojarczuk, dawna studentka Moniki Kapłan.

Więcej na: www.thisiscommitment.com