Zgłoś swoją wizję przyszłości!

Warszawa | TEKST PROMOCYJNY

7 października 2015 | Design | Wydarzenia |

Jak będzie wyglądał świat wokół nas za 30 lat? Jak zmieni się otaczająca nas rzeczywistość dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań? – odpowiedzi na tak postawione pytania marka Siemens poszuka w projektach zgłaszanych w ramach trzeciej edycji konkursu Siemens Future Living Award. By wziąć w nim udział, należy przygotować interdyscyplinarny projekt przedstawiający wizję życia za kilka dekad. Czas na zgłoszenia konkursowe mija 31 października, spiesz się!

Oczekiwania coraz szerszego grona zainteresowanych inicjatywą marki Siemens oraz sukces dwóch poprzednich edycji konkursu, zainspirowały organizatorów do rozszerzenia jego formuły. Od 2015 roku Future Living Award łączy różne dziedziny – celem jest poznanie wizji trendów przyszłości nie tylko w designie, ale również w urbanistyce, nauce oraz humanistyce przyszłości. Zadaniem dla rywalizujących o cenne nagrody będzie zaprezentowanie swojej wizji życia w 2045 roku. Konkurs kierowany jest do biur projektowych, pasjonatów fotografii i filmu, niezależnych architektów oraz studentów kierunków wzorniczych, projektowych, architektonicznych i humanistycznych. Trzecią edycję konkursu Future Living Award objęły swoim patronatem najlepsze uczelnie w Polsce: Uniwersytet Warszawski, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Politechnika Warszawska i Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Minione dwie edycje konkursu pozwoliły przedstawić szerokie publiczności młodych i zdolnych wizjonerów. Krystian Dziopa i Iga Szczugieł, laureaci pierwszego miejsca w drugiej edycji Siemens Future Living Award, zachęcali miłośników kulinariów do myślenia o kuchni mobilnej. – Projekt PlatiMat jest wykreowaniem jednej z możliwych wizji świata oraz próbą odpowiedzi na pytanie – w jaki sposób odnajdziemy się w takiej przyszłości? Hasło 'kuchnia przyszłości’ jest na tyle otwarte, że pozwoliliśmy sobie na określenie nie tyle samej kuchni jako mebla czy jako miejsca w domu ale na zaprojektowanie niedalekiej codzienności – opowiadają zwycięzcy. Poza prezentacją projektu w mediach, duże wrażenie projekty zgłaszane do konkursu marki Siemens robią na tych, którzy widzieli już nie jedno, czyli na Jury. A co udział w konkursie daje samym uczestnikom? – Konkurs był ciekawym doświadczeniem. Pozwolił na oderwanie się od projektów, które w tamtym czasie prowadziłam i realizację małego projektu badawczego. Takie wietrzenie mózgu i łączenie kropek. Natomiast to, co mogłoby wpłynąć realnie na moją karierę w tamtym czasie, to propozycja współpracy ze strony marki na przykład przy przeanalizowaniu projektu pod względem potencjału wdrożeniowego. Postawiłam hipotezę, a marka Siemens mogła ją zweryfikować – bez wątpienia dla każdego projektanta jest to nieoceniona wiedza. – przekonuje Sabina Sujecka, laureatka drugiego miejsca, autorka projektu Kitchen Spot.

Prace konkursowe nadsyłać można do końca października 2015 r. Do grona siedmioosobowego jury oceniającego projekty dołączyły znane autorytety z nowych dziedzin. Najlepsze projekty wybiorą profesjonaliści i eksperci w dziedzinach designu, architektury, projektowania wnętrz, fotografii:
• dr Krystyna Surówka-Łuczak – historyk i krytyk wzornictwa, przewodnicząca jury
• prof. Anna Giza-Poleszczuk – humanistyka cyfrowa
• Robert Majkut – architektura użytkowa
• Grzegorz Niwiński – architektura przestrzeni publicznej
• Jerzy Porębski – architektura przestrzeni publicznej
• Tomasz Rygalik – design
• Cezary Ciszewski – dokumentalista, dziennikarz, fotograf.

Prace będą oceniane pod kątem oryginalności i innowacyjności wizji przyszłości, odpowiedzi na wyzwania przyszłości i śmiałej predykcji zmian otaczającej nas rzeczywistości za kilka dekad, interdyscyplinarności projektu, wartości merytorycznej i estetycznej pracy, formy użytkowej odpowiadającej przyjętym i opisanym założeniom projektowym oraz atrakcyjności formy zgłoszenia dla szerokiego odbiorcy. Zwycięzca trzeciej edycji konkursu otrzyma 15 tys. PLN, laureat drugiego miejsca – 7 tys. PLN oraz innowacyjny ekspres do kawy marki Siemens, zaś autor projektu, który zdobędzie trzecie miejsce – 3 tys. PLN. W konkursie Jury przyzna również wyróżnienia w postaci sprzętów z linii śniadaniowej Siemens Sensor for Senses.

Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane podczas uroczystej gali Future Living Award, która odbędzie się w styczniu 2016 r., oraz na stronie internetowej konkursu: www.future-living-award.pl na której można zobaczyć projekty dotychczasowych laureatów poprzednich edycji.

Więcej informacji na: www.future-living-award.pl

ulotka

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Szukając perfekcji

Szukając perfekcji

Warszawa | 11 października 2022

W II edycji konkursu Wnętrze Roku SAW do zdobycia łącznie 100 000 zł

Nagradzamy dobre wzorce

Nagradzamy dobre wzorce

Warszawa | 31 sierpnia 2022

Robert Majkut o mechanizmach rządzących konkursami dla architektów wnętrz