Pierwszy salon Reserved w Mediolanie

Jesienny spacer skąpaną w słońcu mediolańską Corso Vittorio Emanuele II? To prawdziwa przyjemność. Daje bowiem poczucie obcowania z tym, co w modzie i designie na świecie najlepsze. To właśnie tu znaleźć można najbardziej intrygujące marki odzieżowe, które często lokują się w butikach i sklepach o równie ciekawych wnętrzach. Do tego grona dołączył właśnie nowy sklep – Reserved w Mediolanie. Polski brand otworzył salon we włoskiej stolicy mody i to przy najważniejszej alei miasta.

Reserved w Mediolanie? To zobowiązuje. Tu nie można pokazać dobrej kolekcji. Tu trzeba pokazać wszystko to, co się ma najlepsze. Z takiego właśnie założenia wyszła firma LPP, właściciel marki. Reserved w Mediolanie musiał być wyjątkowy.

Za design wnętrza mierzącego aż 900 m kw. sklepu odpowiada Studio 1:1. Pracownia znana jest z wielu ciekawych i nagradzanych projektów. Doceniana jest też za interdyscyplinarne podejście do stawianych zadań.

Mediolański sklep zaprojektowano bezsprzecznie z klasą. Włoską klientelę wita przyjazne i neutralne wnętrze, wypełnione naturalnymi akcentami – nawiązującą do korzeni wikliną oraz rodzimą roślinnością.

Magazyn Design Alive

NR 47 WIOSNA 2024

ZAMAWIAM

NR 47 WIOSNA 2024

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

DAH NR 11 JESIEŃ 2023

Mediolański butik zbudowano zgodnie z zasadami nowo wdrażanego przez Reserved konceptu wnętrzarskiego. Tu najważniejsze mają być doznania towarzyszące dokonywanym zakupom. Sprzyja im nowy układ ekspozycji.

– Cechami charakterystycznymi sklepów Reserved są dostępność, otwartość i mobilność. Nastrój zaprojektowanego wnętrza jest łagodny w wyrazie i spokojny. Tworzy przy tym przestrzeń dla atrakcyjnej ekspozycji odzieży – informują architekci ze Studio 1:1.

Za punkt honoru postawili sobie stworzenie miękkich form, by stworzyć przyjemną atmosferę sprzyjającą wyciszeniu. Właśnie dlatego dominującym materiałem we wnętrzu mediolańskiego sklepu jest gruboziarnista struktura tynku mineralnego na bazie wapna gaszonego, z mączką trawertynowo-marmurową. Całość tworzy ciepły i przyjemny odcień bieli z dodatkiem kruszyw naturalnych.

Projekt konceptu zakłada tworzenie otwartych i zachęcających do wejścia przestrzeni. Widać to już przy wejściu po całkowicie otwartej witrynie. Sygnalizuje ona dostępność przestrzeni sklepu i zdaje się zapraszać do niej.

Zadbano też o ekologię, inwestując w bardziej energooszczędny system zarządzania oświetleniem. Jest on nie tylko przyjazny środowisku, ale i emituje światło, w którym dobrze czuje się każdy.

– Miękkie światło stanowi ważny element strefy przymierzalni, uzyskany dzięki zastosowaniu podświetlonego linitu – zaznaczają architekci sklepu.

Główną salę zaaranżowano na zasadzie zestawień bryłowych w formie elementów takich jak stoły i podesty o dębowym wykończeniu. Lekkości dodają meble skonstruowane na podstawie okrągłych i prostokątnych profili.

– Duża część mebli i elementów dekoracyjnych podkreślona jest dodatkowo miękkim podświetleniem, stanowiącym zarówno rozrzeźbienie przestrzeni, jak i doświetlenie odzieży – wyjaśniają projektanci wnętrza i podsumowują: Proces zmian zarówno w organizacji architektury, jak i handlu jest reakcją na zmieniające się oczekiwania i wymagania przyszłych klientów.

Nowy koncept sklepu to także udogodnienia związane ze strategią sprzedaży omnichannel. Dzięki nim klienci będą mogli otrzymywać swoje zamówienia prosto z magazynu zlokalizowanego na terenie salonu.

Na otwarcie nowego sklepu przygotowano również nową kolekcję o nazwie Ciao Milano!. Marka postanowiła przywitać się z mieszkańcami miasta mody kolekcją ubrań i akcesoriów. Jak ją scharakteryzować?

Reserved w Mediolanie delikatnie nawiązuje do polskiej kultury

– Tu stare spotyka się z nowym, Wschód miesza się z Zachodem, nowoczesność zderza się z tradycją. Premium jakości oraz oszczędna kolorystyka kolekcji z akcentem czerwieni tworzą kobiece, a jednocześnie typowo miejskie sylwetki. Propozycje te zgrabnie budują całą sezonową szafę, oferując ubrania zarówno na dzień, jak i na specjalną okazję – mówi Anna Sołtys, Dyrektorka Biura Projektowego Reserved w Warszawie odpowiedzialnego za kolekcję.

Podobnie jak i wnętrze sklepu, projekty delikatnie nawiązują do polskiej kultury. Jedną z inspiracji jest wariacja na temat haftów kaszubskich, oryginalnie kaszëbsczi wësziwk, z charakterystycznymi motywami zdobniczymi kwiatów.

Zobaczcie, jak wygląda ambasada polskiej mody w stolicy włoskiego designu. Warto dodać, że autorem zdjęć jest Paolo Abate. To znany fotograf wnętrz publikujący w czołowych magazynach, takich jak Elle, AD, GQ. Wrażenie robią prace, na których portretuje wnętrza starożytnych pałaców czy opuszczonych willi.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Tworzymy odwołując się do tożsamości miejsca

DOKI

Gdańsk | 22 czerwca 2018

Nowa marka założona przez architektów Studio 1:1.