Projektowanie to sztuka transformacji

Nowy Jork | tekst promocyjny

13 lipca 2017 | Design | Ludzie | Rzeczy |

Projektowanie wnętrz jest wielowymiarowym zadaniem, w którym geometria przenika się ze sztuką, a detale potrafią zmienić perspektywę przestrzeni. To wciąż trwająca ewolucja, proces, który nie ogranicza się tylko do tworzenia mebli: wynalezienie nowych kształtów może odmienić styl życia.

Projektanci wnętrz często odkrywają na nowo funkcje pomieszczeń w naszych domach i mieszkaniach, odnawiają przedmioty codziennego użytku, nadają im zaskakującą formę, tworzą własne schematy kolorów, przypisują autonomiczne zadania. Celem ich pracy jest zapewnienie użytkownikom przyjemności i efektywne wykorzystanie przedmiotów, którymi się otaczamy: zarówno w sferze komfortu i funkcjonalności, jak i oryginalności i innowacyjności. Efektem tych starań są meble projektowe.

Jednym z wybitnych realizatorów takich twórczych koncepcji jest Dror Benshetrit, renomowany projektant pracujący w Nowym Jorku, który rozpoczął swoją przygodę w świecie projektowania już podczas studiów w Eindhoven Design Academy w Holandii.

W swojej nowojorskiej pracowni – prawdziwej kuźni aktywności – Benshetrit we współpracy z architektami, planistami, konstruktorami, choreografami, historykami, inżynierami i innymi twórcami tworzy obiekty, które nie tylko spełniają swoje pierwotne funkcje, ale są także źródłem nowych, nieoczekiwanych i zadziwiających doświadczeń. Przykładem takiego przedmiotu jest „Pick Chair” (Zmienne Krzesło) – jedno z dzieł, które najlepiej wyraża kreatywność Drora.

„Pick Chair” jest jednocześnie krzesłem, taboretem, stolikiem lub panelem, który można zawiesić na ścianie, jako dzieło sztuki. Może być swobodnie przekształcony z siedziska w dekorację i odwrotnie, oferując różnorodność form w ramach swojego kształtu. Każda forma podważa wszelkie pragnienia przewidywalnej i uporządkowanej tożsamości.

Zaprojektowane przez Dror Benshetrita „Pick Chair” wydaje się sugerować, że szczyt piękna i funkcjonalności w meblach projektowych leży właśnie w możliwości ciągłej transformacji.

Kampania „powrotu” nie tylko skupia się na wielozadaniowej funkcji obiektu, ale przede wszystkim na istotnej dynamice idei.

Wiele dzieł Drora obejmuje ruch i wszechstronność, z wykorzystaniem mebli i przedmiotów, które mogą być odwrócone do góry nogami lub z jednej strony, wygięte, przekręcone na zewnątrz, rozmontowywane i rozplanowane na nowo w dowolnym momencie.

Niezależnie od tego, czy Dror projektuje wazon, rozszerzającą się walizkę czy całą wyspę na wybrzeżu Turcji, wszystkie jego prace wyrastają z autorskich, wyimaginowanych wizji przyszłości, generowanych przez prawdziwie wielodyscyplinarną alchemię wizji i konstrukcji.

Dror inspiruje się sztuką i geometrią, fizyką i poezją równocześnie. Projektant wprowadza w życie kompletne rozwiązania projektowe, meble i pomysły na pomieszczenia mieszkalne, które stanowią zachętę do transformacji. Jego dzieła oferują nie tylko praktyczną różnorodność i wygodę, ale także przynoszą radość ze zdziwienia w momencie kontaktu z ekscytującym nowym doświadczeniem i emocjami.

Sam projektant lubi otaczać się przedmiotami najwyższej jakości, niebanalnymi, a jednocześnie użytecznymi. Swój apartament w Nowym Jorku wyposażył w urządzenia kuchenne szwajcarskiej marki Franke: zlewozmywak, bateria oraz płyta grzewcza doskonale wspierają kulinarną pasję artysty, który został właśnie jednym z ambasadorów marki. Najwyższa jakość, innowacyjne technologie i estetyczny minimalizm to wspólne punkty odniesienia zarówno dla projektów Drora Benshetrita, jak i urządzeń kuchennych marki Franke. Motto marki Franke – „Wspaniała codzienność” – doskonale wpisuje się w filozofię projektów Drora, w których sztuka transformacji jest nieustannym poszukiwaniem nowej, ciekawszej codzienności.

Więcej na: www.franke.pl/ks

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: