Nowe biuro operatora płatności Tpay na nowe czasy

Operator płatności Tpay to polska dynamiczna firma z branży fintechowej, która w nowej siedzibie w Poznaniu oddaje swojemu zespołowi do dyspozycji funkcjonalną i dopasowaną do aktualnych potrzeb przestrzeń pracy. Spółka zainwestowała w biuro, umożliwiając jednocześnie pracownikom wybór pomiędzy home office a korzystaniem z atrakcyjnego środowiska pracy w jednym z najbardziej prestiżowych biurowców Poznania. Wyposażenie i aranżację biura Tpay w Andersia Tower firma powierzyła ekspertom z Kinnarps.

Przestrzeń relacji

W czasie pandemii firma Tpay, której rozwiązania służą sektorowi e-commerce, zwiększyła liczbę pracowników o ponad 50 proc.. Zadaniem nowej siedziby było zapewnienie elastycznej i sprzyjającej komunikacji przestrzeni, którą łatwo przearanżować – tak, aby zapewnić miejsce do odbycia konferencji, spotkania w większym gronie, czy warsztatu. Chodziło o stworzenie biura otwartego zarówno na aktualne potrzeby pracowników – takie jak praca w różnych trybach (hybrydowym, zespołowym i indywidualnym) – jak i na potrzeby gości oraz partnerów biznesowych.

– Zespół projektowy, z którym współpracowaliśmy podczas aranżacji nowego biura Tpay, był bardzo otwarty na nasze pomysły, a przede wszystkim uważnie wsłuchiwał się w potrzeby swoich pracowników. Uwzględniliśmy je wszystkie w projekcie nowego biura, dzięki czemu powstała atrakcyjna i przyjazna przestrzeń o zróżnicowanych funkcjach. Stonowana kolorystyka mebli pozwoliła na wprowadzenie mocniejszych akcentów na wykładzinie i w dodatkach. Powstało w ten sposób wyjątkowe, różnorodne środowisko pracy, które tworzy spójną całość – mówi architektka Agata Nowakowska z Oostu.Studio, autorka projektu.

Czytelny podział funkcjonalny

Do największych wyzwań podczas tworzenia nowej siedziby Tpay należał podział otwartej przestrzeni na strefy, aby każda osoba, niezależnie od wykonywanego zadania, mogła pracować w komfortowych warunkach. Wymagało to uwzględnienia akustyki na wczesnym etapie projektu, a także doboru odpowiednich mebli i innych elementów aranżacji wnętrza, takich jak panele dźwiękochłonne, wykładziny podłogowe itp. Nowa powierzchnia została zaaranżowana zgodnie z koncepcją Activity Based Working (ABW), która zakłada dopasowanie przestrzeni do rodzaju zadań realizowanych przez pracowników.

Powierzchnia biura jest funkcjonalnie podzielona na strefy pracy cichej oraz coworking do spotkań i pracy kreatywnej, które oddzielone są panelami akustycznymi i żywą zielenią. Pracownicy nie korzystają ze stałych biurek – stanowiska pracy i sale do spotkań rezerwują poprzez aplikację. Dodatkowo mobilne meble umożliwiają zmianę konfiguracji zgodnie z aktualnymi potrzebami.

Nowe biuro Tpay jest odpowiedzią na zmiany, które przyniósł rok 2020. Firma zdecydowała się na model pracy hybrydowej, gdzie zespół ma możliwość łączenia pracy z domu z pracą z biura w dowolnej kombinacji czasowej. Wszystkie zastosowane rozwiązania były analizowane pod kątem mobilności i możliwości adaptacji do zmian w dynamicznie rozwijającej się organizacji.

– Zarówno styl pracy, jak i zadania zespołu Tpay są wspomagane poprzez różne typy przestrzeni w biurze oraz trafny wybór rozwiązań meblowych. Zastosowaliśmy wiele elementów mobilnych, które umożliwiają łatwe przearanżowanie przestrzeni. Dodatkowym atutem jest ergonomia, którą zapewniają m.in. fotele obrotowe dopasowujące się automatycznie do wagi użytkowników czy biurka z elektryczną regulacją wysokości, umożliwiające komfortową pozycję podczas pracy osobom o różnym wzroście. Bardzo cieszymy się, że otwartość i zaufanie przyniosły rezultat, który spełnia oczekiwania dynamicznego zespołu – podkreśla Monika Papiernik, Project Coordinator z Kinnarps Polska.

Kinnarps

Współpraca, wygoda i współuczestnictwo

Przestrzeń biura Tpay została zaaranżowana we współpracy z zespołem Tpay, który był otwarty na poszukiwanie rozwiązań i bardzo świadomy swoich potrzeb, szczególnie z zakresu standardu biurowego. Dobór wyposażenia objął zarówno meble typowe, jak i rozwiązania niestandardowe, takie jak: wykładzina, panele akustyczne, tablice szklane, szafki z donicami na zieleń, lada recepcyjna.

Szczególnie ważne było dopasowanie mebli do typów aranżacji przestrzeni – rozwiązania mobilne, takie jak mobilne stoły z serii Trixagon oraz fotele Monroe na kółkach znalazły się w przestrzeni coworkingowej, zaś stoły z serii [P] z regulacją wysokości oraz ergonomiczne fotele biurowe Esencia trafiły do strefy pracy cichej. W salach konferencyjnych wykorzystano stoły z serii Oberon z fotelami Fendo, a w przestrzeni warsztatowej składane stoły Foldex z krzesłami z serii 5000. W kantynie zastosowano stoły Oberon o dwóch wariantach wysokości wraz z krzesłami  Leia i hokerami Frisbee. Za zachowanie komfortu akustycznego na dużej, otwartej powierzchni typu open-space odpowiadają m.in. ścianki Vibe. Indywidualnego podejścia wymagały gabinety członków Zarządu, w których wykorzystano nietypowe rozwiązania meblowe oraz elementy aranżacji nawiązujące do zainteresowań użytkowników. Ergonomię w pomieszczeniach gabinetowych zapewniają regulowane fotele Plus.

Asortyment firmy Kinnarps jest bardzo szeroki, ponieważ oprócz własnych marek Grupy Kinnarps uwzględnia także ofertę wielu sprawdzonych poddostawców, zarówno polskich, jak i zagranicznych, co daje klientowi szerokie możliwości wyboru. Olbrzymią zaletą Kinnarps jest możliwość realizacji całego projektu, jako jedyny dostawca. Podejście firmy do ekologii i zrównoważonego rozwoju również uważam za ważny element oferty Kinnarps. Oszczędność zasobów, zwrotne opakowania, za które odpowiedzialność bierze firma, to dodatkowy aspekt, który jest dla mnie ważny w czasie realizacji projektu – podkreśla architekt Agata Nowakowska.

Kinnarps

Udany efekt końcowy współpracy z Kinnarps

Nowe biuro Tpay odzwierciedla charakter pracy i osobowość firmy. Projekt jest ucieleśnieniem idei nowoczesnego biura, które spełnia wymagania zespołu. Management firmy Tpay jest przekonany, że warunki stworzone dla pracowników wpływają na przyszłość przedsiębiorstwa. Pandemia umocniła firmę w przekonaniu, że za każdą technologią stoi człowiek i warto dbać o jego potrzeby.

– Praca z Kinnarps zapewniła nam nie tylko kompleksową obsługę w zakresie wyposażenia wnętrza, lecz także zbudowania tożsamości nowego biura i wprowadzenia zmian w całej organizacji. Cieszymy się, że to właśnie we współpracy z Kinnarps udało się nam spełnić oczekiwania pracowników – podkreśla Monika Mróz-Durska, koordynator projektu w Tpay.

O końcowym efekcie świadczą opinie pracowników Tpay, którzy brali udział w ankiecie ewaluacyjnej na zakończenie projektu:

– Z przyjemnością wstaję rano i jadę komunikacją miejską, wiedząc, że za chwilę znajdę się w bezpiecznym, przyjaznym i komfortowym miejscu. Gdy mi się znudzi biurko albo potrzebuję innych warunków lub bodźców do pracy, z łatwością mogę przenieść się w dogodne dla mnie miejsce. Bardzo szybko zaadaptowałem się do nowej rzeczywistości i nie chcę już wracać do standardowego, nudnego modelu pracy w losowo i na stałe przydzielonym miejscu. Jak stwierdzę, że potrzebuję przerwy i odpoczynku od wrażeń biurowych, mogę pracować z domu.

– Wielkie wrażenie zrobiły na mnie nowoczesne rozwiązania w salkach, wyposażenie biura, komfortowa strefa coworkingu. Chodząc po biurze ma się poczucie spokoju i harmonii. W naszym biurze wszystko jest przemyślane i znajduje się na swoim miejscu. Nasze biuro ma świetne warunki do pracy zarówno do w trybie indywidualnym jak i zespołowym.

Więcej ciekawych projektów i rozwiązań biurowych znajdziecie tutaj

Powiązane artykuły:

Przestronne i eleganckie biuro firmy ProCardia Medical w Warszawie

Przemyślany projekt

Warszawa | 29 października 2020

Przestronne i eleganckie biuro firmy ProCardia Medical

Harmonijna przestrzeń. Niezwykły projekt siedziby Universal-Investment

W harmonii

Kraków | 19 sierpnia 2020

Zapraszamy do obejrzenia biura Universal-Investment

Valle Wood: największy komercyjny budynek drewniany w Norwegii

Valle Wood

Oslo | 22 kwietnia 2020

Największy komercyjny budynek drewniany w Norwegii