Meble Baza dla młodzieży i młodych dorosłych

Jakie meble chce mieć w pokoju nastolatek? Na to pytanie znalazła odpowiedź nowa polska marka mebli, skoncentrowana na tej szczególnej grupie odbiorców. Na targach Warsaw Home 2022 (19-22 października), meble Baza pokazały dwie młodzieżowe linie – Match, we współpracy z Grynasz Studio i Point – z Biurem Kreacja.

Zanim zaczęto prace nad linią mebli Match, przeprowadzono dokładne obserwacje i badania tej specyficznej grupy wiekowej. Projektantów interesował konkretny przedział wiekowy z cechami psychofizycznymi i specyfiką potrzeb i oczekiwań. Jak projektować meble dla nastolatków, które nie są już dziećmi, ale nie są też jeszcze dorośli? To bardzo wymagające zadanie, bo jest to grupa pełna bardzo sprzecznych cech. Są tu fani świata mody, strefy beauty, muzyki, sportu, a także moli książkowych.

– To niezwykła grupa odbiorców, wulkany energii, pełne sprzeczności, różnorodne, świadome, poszukujące, szczere i wymagające – wyjaśnia Dawid Grynasz.

Ten bunt i bezkompromisowość idąca w parze z chęcią bycia w grupie i potrzebą akceptacji stanowiła dla projektantów inspirację i zasób energii, z której czerpali pracując nad koncepcjami.

Kompozycja potrzeb i wizji

Znaleźli w temacie „mebla dla nastolatka” przestrzeń do eksperymentu oraz możliwość zaprojektowania bardzo elastycznych i nieoczywistych zestawień brył i funkcji, idealnie wpisujących się w świat młodzieżowego buntu. Jest to pierwszy projekt Grynasz Studio, tak precyzyjnie zaadresowany do nastolatków.

Zaprojektowane przez Dawida Grynasza i Martę Niemywską-Grynasz meble są jedną z niewielu na rynku propozycji, powstałych dla młodych dorosłych. Match nie jest też klasyczną kolekcją. To zbiór mebli, brył, które nastoletni klient komponuje w zależności od jego potrzeb i wizji.

– Meble te mogą przyjmować różne funkcje. Są modułowe, o szerokim scenariuszu użytkowym. Tak jak nasz odbiorca podlega dynamicznym zmianom i przeobrażeniom, tak i otaczającego go meble i przedmioty podążają za nim. Dlatego zdecydowaliśmy się by obok pojemnych i bazowych brył z płyty wprowadzić ażurowe i lekkie rozwiązania z giętej rurki pozwalające na łatwe reorganizacje i przemeblowania – tłumaczą projektanci.

Łóżko – centrum dowodzenia

Okazało się, że pytając nastolatków, o to jak wyglądałby ich wymarzony pokój, jako kluczowe miejsca wskazywali strefę łóżka oraz biurka. – Te dwa najważniejsze „centra do kontaktu ze światem”, powinny być więc multi funkcjonalne i maksymalnie komfortowe. Tam młodzi dorośli spędzają większość czasu. Jako projektanci nie ocenialiśmy tej potrzeby, ale staraliśmy się zrealizować ich marzenia – tłumaczą Dorota Terlecka i Ivona Haurash z Biura Kreacja.

– W całym projekcie skupiliśmy się na kilku strefach, które mają dla nastolatków szczególne znaczenie. Jako jedno z najważniejszych miejsc większość przyszłych użytkowników wskazało łóżko – mówią projektantki.

Zaprojektowane przez Biuro Kreacja łóżko posiada nowe funkcje, tak aby można było się w nim wygodnie uczyć i korzystać z komputera. Dzięki mniejszym elementom z zestawu mebli możemy stworzyć idealną przestrzeń do spędzania czasu. Projekt łóżka stał się bazą, miejscem przystosowanym do potrzeb nastolatków. Kolejną strefą, na którą zwróciły uwagę projektantki jest biurko. Ich głównym celem było zapewnienie maksymalnego komfortu podczas korzystania z komputera.

Inspiracją dla projektantek w dużej mierze był także czas pandemii, kiedy zarówno dzieci jak i nastolatki spędzały masę czasu przy komputerze. Projekt biurka ma więc zapewnić im spokój i ciszę dzięki wykorzystaniu wygłuszających paneli akustycznych. Całość mebla dzięki wielu elementom pozwalającym na personalizację tworzy idealną przestrzeń do gry, nauki czy spotkań online. Dodatkowym atutem jest możliwość zamknięcia mebla po skończonej nauce. Dzięki temu łatwiej zachować nie tylko prywatność, ale też porządek w pokoju.

Meble Baza

Baza to marka, której właścicielem jest firma Drewnostyl od 1992 roku zajmująca się wytwarzaniem mebli z litego drewna sosnowego, zarówno na rynek polski, jak i na rynki europejskie. Produkcję mebli dziecięcych rozpoczęła pod koniec lat 90. Z biegiem czasu produkty te stały się wizytówką firmy.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: