Kultura podróżowania według Louis Vuitton

„Design Alive” jako jedyne pismo z Polski zostało zaproszone przy okazji targów Maison & Objet do udziału w ekskluzywnym pokazie nowej kolekcji Objets Nomades marki Louis Vuitton w paryskim sklepie flagowym przy Polach Elizejskich. Wszystkie zaprezentowane przedmioty zostały zainspirowane podróżami, a stworzyła je czołówka światowych dizajnerów.

„Design Alive” jako jedyne pismo z Polski zostało zaproszone przy okazji targów Maison & Objet do udziału w ekskluzywnym pokazie nowej kolekcji Objets Nomades marki Louis Vuitton w paryskim sklepie flagowym przy Polach Elizejskich. Wszystkie zaprezentowane przedmioty zostały zainspirowane podróżami, a stworzyła je czołówka światowych dizajnerów. Objets Nomades to bez wątpienia propozycja dla osób w nieustannym ruchu, w ciągłej podróży. Marka Louis Vuitton pomyślała o współczesnych nomadach i zaproponowała współpracę znanym światowym projektantom. W efekcie powstała ekskluzywna kolekcja nietypowych przedmiotów, na którą składa się 16 obiektów.

W skład kolekcji Objets Nomades wchodzą zarówno meble, jak i akcesoria typowo podróżne np. hamak czy przenośne krzesło, które możemy złożyć jak walizkę. Stoją za nimi światowej sławy projektanci: Nendo, Maarten Baas, Patricia Urquiola, Fernando and Humberto Campana, Christian Liaigre, Atelier Oi, Clino Castelli, Edward Barber i Jay Osgerby. – Dla mnie marka Louis Vuitton zawsze reprezentowała pewien francuski savoir-faire (z francuskiego – obycie, umiejętność postępowania – przyp. red.), najwyższą kulturę. Praca nad reinterpretacją obiektów turystycznych była naprawdę inspirująca – stwierdziła Patricia Urquiola. – Louis Vuitton to wyjątkowa marka, która stawia na jakość i rzemiosło. Wierzę, że projektanci właśnie na tych dwóch czynnikach powinni skupiać się w swojej pracy, więc byłem zadowolony, że mogę zrobić coś dla tej francuskiej marki – powiedział Maarten Baas.

Każdy z obiektów został wykonany ze szlachetnych materiałów, z użyciem różnych rodzajów skór (to przecież znak rozpoznawczy marki). Cechą wspólną przedmiotów jest łatwość w ich transportowaniu – wszystkie w prosty sposób można składać. W pewnym sensie kolekcja jest też przenośnym biurem podróżnika, w którym np. torba przekształca się w taboret. Avenue des Champs-Élysées (Pola Elizejskie) to niespełna 2-kilometrowy, główny deptak zakupowy w Paryżu, przy którym swoje sklepy mają najbardziej ekskluzywne marki świata. Firma powstała w 1854 roku nosi nazwę po jej założycielu Louise Vuittonie. Słynie głównie z ikonicznych torebek i wzoru Monogram Canvas, który został zaprojektowany przez syna Vuittona, Georges’a w 1896 roku. W tym roku Louis Vuitton wchodzi na Polski rynek. Kolekcja Objets Nomades swoją premierę miała w ubiegłym roku na targach designu w Miami, a teraz można ją zobaczyć w Paryżu. Więcej: www.louisvuitton.com

no images were found

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Sztuka wypoczynku

Sztuka wypoczynku

Paryż | 31 sierpnia 2024

Hotelowy luksus w kameralnym wydaniu. Highstay rewolucjonizuje rynek!