Studio Ganszyniec rozbudza apetyt tworząc kolekcję dla marki Duka

W Warszawie pierwszy sklep sieci Duka otwarto w 1999 roku. Dziś, ponad 20 lat od tamtej chwili, najnowsza kolekcja marki udowadnia, że dobry design wciąż jest jej bliski. A stoi za nią Maja Ganszyniec, właścicielka Studia Ganszyniec.

Kolekcja Hjalmar to kamionkowe naczynia do pieczenia i zapiekania. Kolekcję utrzymano w uwspółcześnionej formie wyróżniającej się surowym, skandynawskim designem i wyjątkowymi kształtami. Minimalistyczne naczynia doskonale sprawdzą się do pieczenia w wysokich temperaturach, ale również jako ozdoba stołu. Pracując nad kolekcją zespół zastanawiał się nad tym, jak wspomóc zdrowe i przyjemne nawyki w kuchni. Stąd szereg produktów: duże naczynie do zapiekania, z charakterystycznymi stożkowatymi uchwytami – opracowanymi pod kątem łatwego wyciągania z pieca i bezpiecznego przenoszenia gorącego naczynia. Otwarte, klasyczne formy na lasagne lub ciasta, malutkie kokilki do sufletów czy owocowych crumbles, które na co dzień służyć mogą też jako miseczki. Są też pomysły bardziej wyjątkowe – długa taca grillowa do warzyw, ryb czy grzanek oraz specjalny talerz do wypiekania pizzy i innych typów placków. W projektach wykorzystano jedynie trzy kolory  biel, czerń oraz idealny na jesień, ceglany odcień.

Historia marki Duka rozpoczęła się w 1920 roku, gdy Hjalmar Blomkvist otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porcelaną i naczyniami kuchennymi w szwedzkim mieście Linköping. Marka szybko zdobyła sympatię klientów a kolejne filie masowo podbijały kolejne miasta w całej Szwecji. Punktem przełomowym był rok 1962, kiedy dawna firma Blomkvista połączyła się z 16 innymi sklepami sprzedającymi szkło oraz porcelanę razem tworząc sieć Duka. Dziś, w samej Polsce jest firma ma 60 sklepów.

Współpraca ze Studiem Ganszyniec to nie pierwsza polska kolaboracja marki Duka. Wcześniej firma współpracowała już z fabryką wyrobów ceramicznych w Bolesławcu.

Więcej na: www.duka.com
www.studioganszyniec.com

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: