Sprzyjając kreatywności. Projekt biura Hochland w Poznaniu autorstwa Romy Kulczyk

W marcu 2021 roku zostało oddane do użytku nowe biuro Hochland Polska zlokalizowane w kompleksie Business Garden w Poznaniu. Liderem projektu była Emilia Mochort, Menadżer ds. Zwinności Biznesowej oraz Zarządzania Portfelem Projektowym w Hochland Polska, która współpracowała z interdyscyplinarnym zespołem. Za projekt wnętrz, które odzwierciedlają tożsamość marki, odpowiadała pracownia Roma Kulczyk Architekt, a wyposażenie całego środowiska pracy powierzono sprawdzonemu partnerowi – firmie Kinnarps.

Hochland Polska zatrudnia obecnie ponad 800 pracowników, a rozwój organizacji spowodował konieczność przeprowadzki do nowej lokalizacji firmowego biura dla 70 osób. Klientowi zależało na atrakcyjnym, przyjaznym miejscu pracy dla obecnego i przyszłego personelu. W nowej siedzibie przy ulicy Pastelowej w Poznaniu znalazły się nowoczesne rozwiązania umożliwiające zarówno pracę w zespołach, jak i komfortowe warunki do pracy indywidualnej; a także wiele interesujących przestrzeni do spotkań z kontrahentami oraz partnerami biznesowymi.

– Głównym celem było stworzenie komfortowego, nowoczesnego miejsca do pracy dla naszego zespołu. Otoczona zielenią, kreatywna przestrzeń w pełni oddaje ducha Hochland – firmy otwartej, rodzinnej i z optymizmem patrzącej w przyszłość – podkreśla Joanna Bonin-Pietek, Dyrektor Personalny Hochland Polska. – Dziś pandemia zdecydowanie wpływa na modele pracy, jednak w Hochland wierzymy, że najlepsze pomysły rodzą się ze współpracy, której towarzyszy poczucie wspólnoty. Nowe biuro jest dla nas przywróceniem nadziei na szybki powrót do normalności.

biuro Hochland Polska

Biuro wizytówką marki

– Oczekiwania inwestora zakładały stworzenie wygodnej przestrzeni do pracy w formie otwartych stref dla poszczególnych zespołów; oddzielonych salkami do spotkań lub relaksu oraz centralnym punktem całego biura w postaci przestronnego salonu z kuchnią,  jak nazywali roboczo tę wyczekiwaną przestrzeń pracownicy. Umeblowanie, składające się z sofy z fotelami na wprost kominka, tworzy domowy i ciepły klimat. Duża kuchnia może natomiast sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających kucharzy – mówi autorka projektu, architekt Roma Kulczyk.

– Różnorodność zastosowanych elementów, mebli, lamp, materiałów wykończeniowych oraz otwartość zespołu projektowego sprawiły, że powstała przestrzeń nietuzinkowa, przyjazna; sprzyjająca zarówno pracy, jak i podtrzymywaniu relacji – dodaje.

biuro Hochland Polska

Różnorodną przestrzeń łączą mleczarskie motywy

Pracownicy firmy Hochland mają do dyspozycji ponad 1000 m kw. nowocześnie zaaranżowanej powierzchni biura. Nowa przestrzeń zaskakuje różnorodnością otwartych, funkcjonalnych przestrzeni w połączeniu z kameralnymi pomieszczeniami; obejmując zarówno miejsca do pracy i relaksu dla kilkudziesięciu pracowników, jak i 15 sal konferencyjnych, których aranżacja nawiązuje do poszczególnych marek serów Hochland, m.in. Almette, Hochland Kremowe, Hochland Żółte, czy Valbon. Każde z wyjątkowych pomieszczeń wyraża najważniejsze wartości firmy – rodzinność, ducha pracy zespołowej i bliskość natury. Aranżacja sali Białej i Czarnej powstała z myślą o dostawcach mleka. Na ścianach  obu pomieszczeń w formie fototapet zastosowano czarno-białe zdjęcia autorstwa artysty Macieja Fiszera. Z kolei pokoje o nazwach Węgrów i Kaźmierz poświęcone są miejscowościom, w których znajdują się zakłady produkcyjne Hochland.

Wszystkie części biura łączy kolorystyka nawiązująca do logo marki oraz dopracowane detale podkreślające profil działalności firmy. Od wejścia gości witają motywy mleczarskie. Kropla mleka zwisająca z lady, a nad nią lampy wykonane z kanek do mleka. Na ścianach i meblach pojawia się zaś kilkaset figurek krów, np. w formie uchwytów.

biuro Hochland Polska

Wspaniały efekt mimo wielu wyzwań

Pandemia Covid-19 spowodowała konieczność wprowadzenia zmian w projekcie. W czasie pierwszego zamrożenia gospodarki w okresie od marca do lipca 2020 zostały wstrzymane prace projektowe, aby uwzględnić nowe wymagania bezpieczeństwa sanitarnego np. stacje do dezynfekcji rąk, nowe włączniki światła, drzwi przesuwne; zaś w przypadku mebli – uwzględnić ścianki między biurkami oraz łatwe do dezynfekcji tapicerki z syntetycznej skóry Joy.

– Szczególnym wyzwaniem podczas wyposażania biura firmy Hochland w Poznaniu była sprawna koordynacja ponad 20 dostawców. Ze względu na różnorodność asortymentu opieka handlowa i operacyjna podczas całego procesu stanowiła zadanie wymagające bardzo dobrego planowania. Na wyrazy uznania zasługuje szczególnie nasz zespół serwisu, który sprawnie przeprowadzał wszystkie etapy dostaw i montażu, mimo wielu dodatkowych wymagań sanitarnych w związku z pandemią. Realizacja tego projektu, w tak trudnych okolicznościach, ugruntowała na rynku poznańskim naszą reputację rzetelnego partnera w zakresie kompleksowego wyposażenia wnętrz – podkreśla Beata Henschel, Key Account Manager w Kinnarps Polska.

– Wyposażenie naszego nowego biura dostarczyła firma Kinnarps Polska. Realizacja tego projektu była dla nas bardzo ważna nie tylko ze względu na trudności wynikające z pandemii i skali przedsięwzięcia, ale przede wszystkim z jego dużej różnorodności. Dzięki współpracy z tak rzetelnym partnerem jak Kinnarps wszystko udało się sprawnie i na czas przeprowadzić z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Zaproponowane przez Kinnarps meble i rozwiązania są bardzo dobrej jakości, dzięki czemu powstało piękne, nowoczesne i funkcjonalne biuro, które będzie nam służyć przez kolejne lata i będzie naszą wizytówką. Jesteśmy zadowoleni z tego, że mamy piękne rodzinne biuro zgodne z naszymi wartościami, w którym chce się pracować – komentuje Emilia Mochort, Menadżer ds. Zwinności Biznesowej oraz Zarządzania Portfelem Projektowym w Hochland Polska, Lider projektu.

Każdą z przestrzeni siedziby firmy przenikają wartości marki. Nowe biuro Hochland Polska jest miejscem, które łączy nowoczesne, proekologiczne rozwiązania oraz technologie sprzyjające efektywnej pracy z kreatywnością i komfortem. Wszystko z poszanowaniem natury i człowieka. Pracownicy podkreślają, że czują się w firmie jak w domu, a rodzinna atmosfera towarzyszy wszystkim, którzy przebywają w nowym biurze.

 ***
Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki!  Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Inwestycja w komfort

Inwestycja w komfort

Warszawa | 2 października 2024

Zobaczcie to odmienione biuro Volvo Financial Services z meblami Kinnarps!