Globalna sieć mistrzów włoskiego rzemiosła

W zglobalizowanym świecie zakupów online rzemiosło staje się ekskluzywną wartością. Włoska marka Artemest łączy twórców z niewielkich firm rzemieślniczych z klientami na całym świecie poszukującymi unikalnych, ręcznie wykonywanych przedmiotów.

Ippolita Rostagno i Marco Credendino założyli Artemest w 2015 roku. Wrócili wówczas z podróży do Florencji, gdzie zauważyli, jak wielu lokalnych rzemieślników zbankrutowało, ponieważ ich klienci coraz częściej robili zakupy online. Dotarcie do klientów w Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie czy w Azji już siedem lat temu stawało się coraz trudniejsze, dlatego Rostagno i Credendino postanowili stworzyć globalną sieć.

Magazyn Design Alive

NR 48 LATO 2024

ZAMAWIAM

NR 48 LATO 2024

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

TRÓJMIASTO 2024 WYDANIE SPECJALNE

Zmęczeni produkcją masową i nadmiarem przedmiotów w otoczeniu, ale też spragnieni naprawdę wysokiej jakości, odbiorcy na całym świecie coraz częściej stawiają na tradycyjne rzemiosło. Na fali tego zjawiska Artemest łączy dziś ponad 1600 włoskich rzemieślników i twórców z tysiącami klientów i profesjonalistów zajmujących się projektowaniem wnętrz na całym świecie. Platforma przypomina bardziej galerię sztuki niż sklep z wyposażeniem wnętrz. Oferuje ponad 60 tysięcy wyselekcjonowanych przedmiotów, w tym meble, akcesoria i sztukę.

–Rzemiosło miało kluczowe znaczenie dla rozwoju cywilizowanego świata i zjednoczyło całe pokolenia wokół idei, że sztuka ma znaczenie. Naszą ambicją jest kontynuowanie tej myśli poprzez wprowadzanie piękna do codziennego życia ludzi i ułatwianie globalnego dostępu do przedmiotów, które bardzo trudno byłoby znaleźć w inny sposób – mówi Ippolita Rostagno.

Wystawiając unikalne przedmioty na światowym rynku, Artemest ma ambicję ochrony włoskiego dziedzictwa, a przy tym wspiera lokalne rodzinne firmy, które w przeciwnym razie zniknęłyby, niwecząc wielowiekowe tradycje. Szacuje się, że we Włoszech działa ponad 1,3 miliona małych firm rzemieślniczych, które zatrudniają ponad 3 miliony osób.

Artemest przeszedł długą drogę w ciągu siedmiu lat. Rozwijany od 2015 roku pomysł, aby połączyć wielu małych pracowni rzemieślniczych z Włoch z szerszą bazą konsumentów, rozrósł się do unikalnej platformy, z ogromnym wyborem artykułów dekoracyjnych, mebli, oświetlenia i akcesoriów. Dzięki pozyskanemu w ubiegłym roku kapitałowi marka przygotowuje się do trzytorowej ekspansji: inwestowania w talenty, rozwijania usług dla handlu oraz poszerzania swojej oferty o nowe kategorie produktów.

– Bardzo rozważnie podchodzimy do naszej misji. Jest nią wspieranie włoskiego rzemiosła i jego rozwój tak duży, jak to tylko możliwe, aby stał się prawdziwym narzędziem zmian w branży – podkreśla Ippolita Rostagno.

Artemest. Ekspansja i ochrona rzemiosła

W 2021 r. Artemest odnotował znaczny wzrost, a w 2022 r. podwoił swoje przychody – średnia wartość zamówień dla klientów handlowych była o 5000 dolarów wyższa niż rok wcześniej. Aby wspierać relacje z projektantami i profesjonalistami z branży, Artemest planuje udostępnić nowe usługi dla projektantów obiektów mieszkalnych i hotelarskich oraz specjalistów z branży nieruchomości.

Chociaż Włochy pozostają oczywistym centrum firmy, jeśli chodzi o pozyskiwanie luksusowych i ręcznie robionych towarów na potrzeby portalu – marka jest otwarta na rozwój także w innych krajach.

– Nasza ostateczna wizja wykracza poza Włochy – mówi Marco Credendino. – Chcemy nie tylko wspierać tradycyjnych włoskich rzemieślników, ale także chronić światowe rzemiosło.

Obecnie siedziba Artemest znajduje się w Mediolanie we Włoszech. Firma wysyła swoje produkty do ponad 70 krajów na całym świecie.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Ciao Gaetano!

Ciao Gaetano!

Nowy Jork | 7 kwietnia 2024

Słynny włoski architekt i projektant Gaetano Pesce zmarł w wieku 84 lat

Moim językiem jest szkło

Moim językiem jest szkło

Wrocław | 18 października 2023

Artystka i projektantka Agnieszka Bar opowiada nam o pracy i szklanych obiektach