Anwis pokazał produkty w wirtualnej przestrzeni

Polski producent osłon przeciwsłonecznych Anwis w niekonwencjonalny sposób zaprezentował swoją ofertę produktową podczas targów R+T 2021 w Stuttgarcie, które po raz pierwszy odbyły się w wirtualnej odsłonie.

Podczas tegorocznej edycji Anwis postanowił maksymalnie wykorzystać możliwości wirtualnego świata. Przy współpracy z firmą projektową Smart Design Expo stworzył koncepcję stoiska, która znacznie odbiegła od konwencjonalnej formy.

Nowa pandemiczna rzeczywistość została zdominowana przez wydarzenia online. Brak możliwości spotkań na żywo, pokazania nowości produktowych, ale również rozmów biznesowych i wymiany doświadczeń to duże ograniczenie w realizacji strategii sprzedaży dla większości firm. Co ważne, świat się nie zatrzymał – aby przyciągnąć uwagę, trzeba się wykazać dużą dozą kreatywności i nieszablonowości.

Piękna i przemyślana architektura zawsze przenosi nas do zupełnie innej strefy doświadczania i działania na zmysły. Sztuką nie jest to, aby zdawać sobie sprawę z trendów. W każdej dziedzinie życia chodzi o świadome kreowanie trendów, a nie ślepe podążanie za tymi już istniejącymi.

Taki był główny cel producenta osłon przeciwsłonecznych, firmy Anwis, która w sposób niekonwencjonalny zaprezentowała swoją ofertę produktową podczas targów R+T 2021, które po raz pierwszy odbyły się w wirtualnej odsłonie.

Podczas tegorocznej edycji Anwis postanowił maksymalnie wykorzystać możliwości wirtualnego świata. Przy współpracy z firmą projektową Smart Design Expo stworzył koncepcję stoiska, która znacznie odbiegła od konwencjonalnej formy. Projektantka Marzena Michalska zaaranżowała minimalistyczny showroom, w którym idealnie wkomponowano wewnętrzne i zewnętrzne osłony okienne. Nietypowa architektura oraz nietuzinkowy sposób prezentowania produktów, zachęcały klientów do zwiedzania ekspozycji wykraczającej daleko poza klasyczne rozumienie hali targowej.

– Jako wystawca staraliśmy się zaskoczyć nie tylko klienta, ale również odwiedzających stoisko, stawiając na ciekawy i nowoczesny koncept – mówi Agnieszka Gołębiewska, kierownik działu marketingu firmy Anwis.

– Przedstawione przez nas produkty były odzwierciedleniem designu i funkcjonalności. Nietypowe kształty czy duże gabaryty połączyliśmy z intrygującą kolorystyką i rozmieszczeniem osłon. Wszystkie atuty mogliśmy zaprezentować w odważnej i niestandardowej formie. Współpracująca z nami firma Smart Design Expo miała dużą swobodę w projektowaniu, gdyż nie ograniczały nas standardowe przepisy targowe. Dzięki temu poza stworzeniem wirtualnego stoiska zdecydowaliśmy się na przygotowanie animacji umożliwiającej klientom wycieczkę po wirtualnym showroomie – tłumaczy Agnieszka Gołębiewska.

– Architektura showroomu miała być minimalistyczna w formie. Osadziliśmy ją w ciepłych, przyjemnych barwach i interesujących materiałach – tynku strukturalnym i betonie – mówi Marzena Michalska, projektantka w Smart Design Expo. – Dzięki temu rozwiązaniu kompozycja wtopiła się w otaczającą ją naturę – klimat meksykańskiej pustyni.

Ogromną rolę odgrywała kolorystyka showroomu – ściany w kolorze terakoty, piasek pustyni, błękit nieba i wody; to wszystko zbliża nas do przyrody. Odcienie te tworzą bazę, która umożliwia przyjemne doznania i kieruje nas ku ciepłym barwom ziemi. Nie bez znaczenia jest klimat meksykański – to w takich miejscach potrzebujemy ochrony przed słońcem. Wnętrza przenikają na zewnątrz, a elementy krajobrazu wchodzą do budynku. Świadomie zacierają się granice pomiędzy architekturą a krajobrazem. Może to być swoista metafora dla prezentacji produktów.

Osłony okienne z jednej strony chronią nas przed promieniami słońca, a z drugiej pozwalają w każdej chwili otworzyć się na otaczającą nas naturę. Połączenie tych elementów ze sobą daje poczucie rozmarzenia oraz tego, w jaki sposób codziennie możemy doświadczać otaczającego nas pięknego świata.

Więcej na: www.anwis.pl