Ponad 140 lat temu w niewielkim mieście w centralnej Polsce powstała manufaktura Dziewulski & Bracia Lange. Dziś jej spadkobierca – marka Opoczno – po raz pierwszy w historii pojawia się na najważniejszych targach branży ceramicznej i wnętrzarskiej Cersaie w Bolonii. To debiut, który podkreśla nie tylko długą tradycję firmy, ale też jej ambicje, by wprowadzać na światową scenę własne rozwiązania technologiczne.
Opoczno na Cersaie to wydarzenie symboliczne. Targi co roku przyciągają architektów, projektantów i producentów z całego świata. W jednym miejscu spotykają się setki firm i dziesiątki tysięcy odwiedzających, którzy obserwują i współtworzą trendy na kolejne lata.
– Cersaie to dla nas idealna okazja, by pokazać światu, jak polska marka wprowadza kolekcje z zupełnie nowymi powierzchniami. Podczas targów zaprezentujemy nowe kolekcje stworzone w oparciu o naszą przełomową technologię. True Touch łączy cyfrową precyzję z naturalnymi materiałami, pozwalając uchwycić niezwykłą głębię i autentyczność – mówi Ilja Gorbatkow, chief marketing officer.
True Touch – technologia, którą się czuje
Głównym bohaterem prezentacji Opoczno na Cersaie 2025 jest technologia True Touch – rozwiązanie, które wykracza poza tradycyjne rozumienie płytki ceramicznej. Powierzchnie stworzone w tej metodzie nie są tylko dekoracją – angażują także dotyk. Subtelne żyłki, różnice w strukturze, faktura, którą można poczuć pod palcami – to elementy, które nadają materiałowi wymiar zmysłowego doświadczenia.
To właśnie w tej technologii powstały między innymi cztery nowe kolekcje – Arcadia Stone, Velluto, Stige i Vilroy – które będzie można zobaczyć na stoisku marki, a które do sprzedaży trafią w 2026 roku.
Targi Cersaie
22–26.09.2025
Salon international de la Ceramique, 40128 Bologna, Włochy